بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
تیم جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار موفق به انجام یک عمل جراحی نادر تحریک الکتریکی مغز دو بیمار 22 ساله در بیمارستان نمازی شیراز شدند.
تدبیر24: دکتر' علی رزم کن ' عضو هیات علمی و فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب و سرپرست این تیم جراحی روز دوشنبه گفت: این عمل جراحی که به تازگی انجام شده از پیشرفته ترین عمل های جراحی در علوم پزشکی به ویژه رشته مغز و اعصاب محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به حساسیت و ظرافت این عمل جراحی، مراکز محدودی در منطقه قادر به انجام آن هستند و برای نخستین بار در شیراز برای دو بیمار 22 ساله مبتلا به اختلال حرکتی 'دیس تونی' در بیمارستان نمازی شیراز با موفقیت صورت گرفت.

رزم کن با اشاره به انجام عمل های مشابه در دو بیمار مبتلا به پارکینسون و ترمور پیش از این عمل جراحی افزود: با موفقیت این دو جراحی دور دوم این اعمال با جراحی یک خانم 22 ساله که برای حرکت برخی اندام ها دچار مشکل بود و به تنهایی قادر به راه رفتن نیز نبوده است آغاز شد.

این پزشک فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب تصریح کرد: دیگر جراحی صورت گرفته نیز مربوط به یک بیمار دارای اختلال شدید حرکتی بود که مانند این بیمار 22ساله، به صورت ژنتیکی از این اختلال رنج می برد و تاکنون نیز هیچ داروی موثری در این زمینه شناسایی و تولید نشده است.

سرپرست این تیم جراحی از رفع بیش از 70درصد اختلالات این دو بیمار در اثر عمل جراحی خبر داده و نسبت به بازگشت آنان به زندگی عادی در آینده، ابراز امیدواری کرد.

عضو هیات علم یدانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه عمل جراحی تحریک الکترونیکی مغز این بیمار 22ساله، 10 ساعت به طول انجامیده است از همکاری ، نظارت و حمایت گروه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان نمازی به مدیریت پروفسور موسی تقی پور ، مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه به ریاست دکتر مجیدرضا فرخی و گروه نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این عمل جراحی قدردانی کرد.

وی گفت: دکتر پیمان پترام فر به عنوان متخصص نورولوژی و دکتر سینا صالحی به عنوان متخصص علوم اعصاب و الکتروفیزیولوژی به عنوان اعضای اصلی تیم در طول این عمل جراحی حضور داشته ضمن اینکه دکتر آرش مانی به عنوان متخصص اعصاب و روان، دکتر رضا جویبار ، دکتر حسین اقبال و دکتر فرید زند به عنوان تیم بیهوشی، از اعضای این تیم جراحی بوده اند.

دکتر رزم کن از امکان اعمال جراحی بیماران مبتلا به پارکینسون، اختلال حرکتی لرزش، دیس تونی، اختلال وسواس جبری، افسردگی های شدید و برخی انواع تشنج مقاوم به درمان دارویی، به کمک این شیوه جراحی خبر داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها