بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۱۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
دیپلمات ها سه گزینه مورد بحث و بررسی قرار داده اند: شکست مذاکرات، تمدید دوباره مذاکرات و یا اجماع بر سر یک یک توافق کلی.
تدبیر24:اشتفان لوون اشتاین در آلگماینه فرانکفورتر می نویسد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا می گوید، بین طرفین مذاکرات هسته ای شکاف های بزرگ و جدی وجود دارد و موفقیت این مذاکرات همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش سرویس بین الملل تدبیر24 فرانکفورتر در ادامه نوشت:مذاکرات وین بر سر برنامه هسته ای ایران، که امروز(دوشنبه) پایان مهلت آن است، در حال برگزاری است. جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در دیدار با همتای آلمانی خود، فرانک والتر اشتاین مایر از "شکافی بزرگ و جدی " بین عقاید طرفین مذاکرات صحبت کرد. با این حال خبرهای خوش هم به گوش می رسد:گروه 1+5، شامل ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، بریتانیای کبیر، فرانسه و آلمان که با ایران مذاکره می کنند، روی یک گزینه های دیگر برای جلوگیری از شکست مذاکرات تمرکز کرده اند.

در بین دیپلمات ها سه گزینه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است:  شکست مذاکرات، تمدید دوباره مذاکرات و یا اجماع بر سر یک یک توافق کلی.

چون شکست برای هیچ یک از طرفین خوشایند نیست، اگر این شکاف ها برطرف نشود آنها به احتمال زیاد به تمدید مهلت مذاکرات تن می دهند. هرچند به نظر نمی رسد که در طول سال آینده توافق چه در تهران و چه در واشنگتن آسان تر شود.

این در حالی است که هیچ خبر معتبری از مذاکرات به بیرون درز نکرده است. ممکن است مقاصدی تاکتیکی وجود داشته باشد. خبرگزاری دولتی روسیه  "ایتارتاس" به نقل از یک منبع معتبر اظهار کرد که اگر احتمال توافق بین طرفین زیاد باشد، مذاکرات تا یکی دو روز تمدید خواهد شد. خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرد اگر تا امشب توافقی به دست نیاید، احتمال تمدید شش ماه تا یک ساله مذاکرات وجود دارد.شاید در این شش ماه، ایران و آمریکا بتوانند به سیاست داخلی خود بر سر توافق هسته ای سر و سامان ببخشند.

در حال حاضر گروه 1+5 از ایران می خواهد تعداد سانتریفوژهای خود را کاهش دهد. این در شرایطی است که ایران و روسیه به تازگی قراردادی منعقد کرده اند که به موجب آن دو نیروگاه جدید هسته ای در ایران ساخته می شود و به این ترتیب احتمال انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به روسیه برای تبدیل به صفحه های سوخت وجود خواهد داشت.

به هر حال حتی اگر هم اکنون در وین توافقی حاصل شود، کار مذارکرات به پایان نرسیده است. زیرا قبل از رسیدن به چنین توافق های کلی بر سر انرژی هسته ای، باید متخصصان قوانین متعدد و با جزئیات زیاد را تصویب کنند که به کمک آنها قدم به قدم به لغو تحریم ها و الزامات مورد نیاز برای برنامه هسته ای ایران نزدیک شوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
1
البته شکست مذاکرات فقط برای دولت خوشایند نیست و نه مردم.
تمدید مذاکرات به ضرر ایران و به نفع یک جناح خاص در کشور و امریکاست.
توافق جامع( و نه کلی بی در و پیکر که امریکاییها هرجور دوست داشتن تفسیر کنن) که حقوق ایران رو به رسمیت بشناسه به نفع ایرانه و به ضرر امریکا
توافق با پذیرفتن محدودیتهای برگشت ناپذیر روی صنعت هسته ا ی و موکول شدن لغو تحریمها به اینده ای نامشخص به ضرر ایران و به نفع یک جناح خاص در کشور و امریکاست.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها