بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
درآستانه پایان سال میلادی بسیاری از مراکز و پایگاههای خبری علمی ، ابزار و گجت های مختلفی را به عنوان اختراعات برتر سال معرفی کرده اند.
تدبیر24: در بخشی از تمرکز خود بر روی اختراعات، 20 فناوری برتر را در فناوری و حوزه های مربوطه معرفی کرد.

این ابزار که یا ساخته شده اند و یا در حد ساخت نمونه اولیه هستند ، پتانسیل تغییر صنایع، نجات جان مردم و راحت تر کردن زندگی انسان را دارند.

1- ساعت هوشمند اپل

ساعت هوشمند اپل که قرار است در سال 2015 عرضه شود در فهرست 20 فناوری برتر سال 2014 معرفی شده است.

شرکت اپل در این ساعت به طور پیش فرض ۲ نرم افزار در زمینه سلامت به نام های Workout و Fitness را ارائه نموده است.

از دیگر قابلیت های آن می توان به نمایش ضربان قلب، ضد آب بودن و پشتیبانی از سیری اشاره کرد.

2- اسکیت پرنده

داشتن اسکیت پرنده از سال ۱۹۸۹ جزو آرزوهای بشر بوده و اکنون، نوعی از این وسایل تولید شده که می توانند ۱۵ دقیقه در هوا معلق بمانند.

3- فضاپیمای فوق هوشمند

روسیه، آمریکا و اروپا نتوانستند در اولین تلاش خود به مریخ برسند اما هند با هزینه ای کم تر از برخی فیلم های هالیوودی توانست در اولین تلاش خود فضاپیمایی را به مدار مریخ ارسال کند.

4- راکتوری با قابلیت گداخت هسته ای

گرفتن انرژی از هسته های هیدروژن همواره یکی از اهداف دانشمندان اتمی بود است. اکتبر ۲۰۱۳ مارتین اعلام کرد که توانسته راکتور گداخت هسته ای را تولید کند که می تواند برای یک دهه در یک واگن استفاده شود.

5- شارژر بدون سیم

تصور کنید که بدون نیاز به هیچ سیم رابطی بتوانید تنها با استفاده از این دستگاه لپتاپ خود را شارژ کنید.

پس از اینترنت وایرلس حالا دانشمندان برق وایرلس را نیز اختراع کرده اند که با داشتن آن دیگر نیازی به سیم شارژر نیست.

6- پرینتر سه بعدی

حتما تا به حال نام سینمای سه بعدی به گوش تان خورده است. پرینتر سه بعدی اختراع جذاب دیگری است که می توانید با استفاده از آن از هر چیزی که می خواهید پرینت بگیرید.با این تفاوت که دیگر تنها چاپ بر روی کاغذ وجود ندارد بلکه این چاپگر قابلیت چاپ حجم دار اشیا را دارد.

7-تبلتی که جایگزین لپ تاپ می شود

با این تبلت می توانید برنامه های ویندوز را اجرا کنید و کارهای تایپی خود را نیز با صفحه کلیدی با قابلیت جدا شدن انجام دهید.

8- موزهایی که جلوی کوری را می گیرند

۳۰ درصد از کودکان زیر ۵ سال بیابان های حاشیه ای آفریقا در معرض خطر کوری قرار دارند.طی پژوهشی که سال ۲۰۰۰ شروع شد، محققی توانست موزی را به وجود بیاورد که از نظر ویتامین آ تقویت شده و مانع کوری این کودکان می شود.

9- مترجم زبان بدن

دستگاه دیگری که در سال ۲۰۱۴ توسط مخترعان ابداع شده است، مترجمی است که با دوربین خودکار خود زبان بدن را به کلمات و جملات تبدیل می کند و پس از آن، این کلمات را به نگارش درمی آورد.

10- مربی دیجیتال

با کمک این دستگاه که نحوه بازی و حرکات بازیکنان را تحلیل می کند، بازیکنان می توانند هوشمند تر بازی کنند.این دستگاه دستوراتی مانند با سرعت حرکت کن به بازیکنان می دهد.

11- ماشین برقی با سرعت بالا

اغلب ماشین های برقی که تا کنون اختراع شده بودند سرعت کمی داشتند و خسته کننده تر از آن بودند که بتوان با آن ها رانندگی کرد. شرکت بی ام و در سال ۲۰۱۴ ماشین برقی را اختراع کرده است که می تواند تا ۱۷۷ کیلومتر سرعت داشته باشد.

12-توریین های بادی شناور «بت»

این توربین های بادی که «بت» (Bat) نام دارند قابلیت ارائه انرژی باد به ویژه به مناطق دور افتاده را دارند.

این دستگاه قابلیت ارائه برق دارد و برقراری ارتباطات در مناطق محروم را دارد.

13- دستگاه گلیف (Glyph)

این دستگاه تصاویر بازی ها، فیلم ها و سایر رسانه ها را مستقیم در چشمان کاربر منتشر می کند.

گلیف عرصه جدیدی از احتمال را برای بازری و کاربران رسانه باز می کند.

انتظار می رود که این دستگاه تا اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

14- پونو

پونو نام یک ابزار دیجتالی است که موزیک را با سیستم صوتی hi-fi پخش می کند. قرار است این دستگاه در ماه نوامبر (آذر) منتشر شود.

پونو کیفیت و ظرافت موسیقی را در حین حفظ راحتی دانلود دیجیتالی بازیابی می کند.

15- پروژه آرای گوگل

پروژه آرای گوگل یک تلفنِ هوشمند جدید است که قطعات آن قابل تعویض است. تنها نمونه اولیه ای این تلفن ساخته شده است و قرار است اوایل سال 2015 به بازار عرضه شود. این تلفن می تواند جهانی به وجود آورد که در آن دیگر لازم نیست تلفن های هوشمند مدام تعویض شوند.

16- رینگ (حلقه)

رینگ یا حلقه که در انگشت کاربر پوشیده می شود از طریق اتصال بلوتوث با دستگاه های مبتنی بر وب و برنامه تعامل می کند.

قرار است اولین مدل های آن ژوئیه 2015 (تیر 1393) به بازار عرضه شود.

این فناوری گامی به سوی کار تمام الکترونیک تنها با یک تکان دست است.

17- حسگر مولکولی سکیو

این حسگر کاربران را قادر می سازد تا در لحظه از محتوای مواد مغذی غذاها آگاه شوند. این حسگر محتوای مواد مغذی و کالری مواد غذایی را برای کاربر مشخص می کند. این حسگر هنوز به بازار عرضه شده است.

18 - اسکالی (کلاه ایمنی هوشمند برای موتور سواران)

کلاه ایمنی هوشمندی که Skully AR-1 نام دارد و به موتورسواران تجربه یک رانندگی هوشمندانه را می دهد. اسکالی در روز اول معرفی در وب سایت Indiegogo بیش از 650هزار دلار سرمایه جذب کند که این خود نشان از آینده خوب این محصول دارد.

کلاه ایمنی اسکالی به راننده امکاناتی مثل دید مستقیم به نمای پشت سر به وسیله یک دوربین، مسیریابی به وسیله جی.پی.اس، پاسخگویی به تماس تلفنی و کنترل موسیقی به وسیله دستورات صوتی.

19- بازوی تیتان

تیتان ، یک بازوی رباتیک باتری خور با قابلیت تقویت قدرت انسان است.

بازوی «تیتان» که توسط چهار دانشجوی مهندسی دانشگاه پنسیلوانیا طراحی شده است، می تواند به افراد مبتلا به آسیب های کمر در بازسازی و دستیابی به کنترل عضلات کمک کند

همچنین می توان از این بازو برای کمک به افراد در بلند کردن اجسام سنگین استفاده کرد.

20 - سرنگ ایکس استات

این سرنگ می تواند در عرض چند ثانیه جلوی خونریزی ناشی از شلیک گلوله را بگیرد.

«ایکس- استات» در واقع سرنگ بزرگی است که در طراحی آن تغییراتی داده شده است.

درون لوله «ایکس- استات» تکه اسفنج های کوچکی به اندازه قرص های معمولی قرار دارد. قطعات اسفنجی «ایکس-استات» ریز به شکل قرص های کوچک یک سانتی متری در لوله سرنگ تعبیه شده و به محض تخلیه در فضای درون زخم منبسط می شوند و راه خونریزی بیشتر را می بندند.

منبع: پایگاه اینترنتی تایمز آف ایندیا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها