بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
«معروف البخیت» نخست وزیر سابق اردن گفت: گروه تروریستی 'داعش' در صورت گسترش دامنه تصرفات خود در خاک عراق و سوریه، تهدیدی برای اردن خواهد بود.
تدبیر24: البخیت خطر بزرگتر داعش را 'سیاه نمایی دین اسلام' و ارایه تصویری گمراه کننده از آن دانست.

وی در سخنرانی خود در مرکز فرهنگی شهر «کرک» اردن با حضور شخصیت های سیاسی، فرهنگی و مردمی که یکشنبه شب برگزار شد، گفت: داعش در اردن جایگاهی ندارد، اما این امکان وجود دارد که کسی فریب افکار منحط این تروریست ها را بخورد، به همین دلیل از همگان می خواهیم با این «تفکر الحادی» که به «پدیده سیاسی جهانی» تبدیل شده، مقابله کنند.

وی احتمال حمله داعش به مرزهای اردن را به دلیل آمادگی های نظامی ارتش این کشور در مبارزه با گروههای تروریستی بعید دانست.

البخیت تاکید کرد که دولت عراق در حال حاضر به دلیل اشغال مناطقی از خاک این کشور توسط این گروه تروریستی، با چندین سناریو از جمله تقسیم به مناطق کوچک سنی، شیعه و کرد مواجه است که این سناریو به دلیل درگیری بر سر منابع طبیعی عراق بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد که اما سناریوی بدتر ظهور حاکمیت داعش با تابلو سنی در عراق است.

نخست وزیر سابق اردن افزود که سناریوی بهتر، موفقیت دولت کنونی عراق با مشارکت همه اقشار جامعه در سیاست کلی علیه این گروه تروریستی است .

البخیت تاکید کرد که اردن باید جبهه داخلی خود را برای مقابله با همه تهدیدهای خارجی با ارایه «هویت ملی متحد اردنی» به عنوان چارچوبی برای وحدت این کشور به دور از طایفه گرایی همچنین توسعه استان ها با ایجاد طرح های توسعه ای و اشتغال زایی برای جوانان و پیشرفت آموزش و توسعه مراکز دینی به ویژه مساجد، تقویت کند.

وی افزود: در سطح منطقه ای، اردن قادر به اجرای طرح «آشتی دوستان» برای پایان دادن به بحران های سیاسی منطقه است.

البخیت در ادامه با اشاره به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و بحران به وجود آمده توسط رژیم اشغالگر در سرزمین های اشغالی فلسطین، بر مقابله کشورهای عربی اسلامی با اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

داعش از سال 2012 با دولت سوریه وارد جنگ شد. این گروه در ماه ژوئن (خرداد - تیر) حملات خود را به شمال و غرب عراق گسترش داد و برای تروریست های تحت کنترل خود اعلام خلافت کرد.

به عقیده بسیاری از صاحب نظران، مقابله با داعش در حالی است که غرب و برخی کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه، از حامیان این گروه تروریستی هستند.

منبع: روزنامه «الدستور» چاپ اردن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها