بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
دانشگاهیان
دو فراکسیون اصلی مجلس امروز به صورت مشترک میزبان دکتر محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم هستند.
تدبیر24:«حسین نجابت» نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس دیروز گفت که این نشست مشترک صبح سه شنبه (امروز) در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار می شود.
بیراه نیست اگر مهمترین اتفاق مربوط به ماجرای انتخاب وزیر علوم را همین نشست مشترک فراکسیون اقلیت و اکثریت مجلس برای بررسی برنامه های کاری وزیر پیشنهادی علوم بدانیم. فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت در حالی قرار است امروز میزبان دکتر فرهادی باشند که در مورد وزرای پیشنهادی قبلی مواضعی کاملاً متضاد و متفاوت داشتند.
فراکسیون رهروان ولایت به عنوان فراکسیون اکثریت در مورد استیضاح فرجی دانا و رأی اعتماد به نیلی احمد آبادی و دانش آشتیانی اعلام موضع نکرد و فراکسیون اصولگرایان که محل تجمع منتقدان و مخالفان دولت است هم اصلاً از دو وزیر پیشنهادی قبلی برای حضور در جلسات خود دعوت نکرد.
حال در ادامه اقبال عمومی بهارستان به پنجمین وزیر پیشنهادی علوم، دو فراکسیون اقدام به تشکیل جلسه مشترک کرده و بعید نیست امروز موضع حمایتی خود را نیز به صورت رسمی اعلام کنند. اظهارنظرهای اعضای دو فراکسیون یاد شده در گفت و گو با رسانه ها هم مؤید این است که اکثریت هر دو فراکسیون مجلس موافق با گزینه پیشنهادی هستند.

*فرهادی در فراکسیون دانشگاهیان
حامد قادر مرزی نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان هم از نشست این فراکسیون با وزیر پیشنهادی علوم در ظهر امروز خبر داد و یادآوری کرد که جمعی از موافقان دکتر فرهادی روز یکشنبه هم جلسه ای با وی داشته و برنامه های کاری وزیر پیشنهادی را شنیده اند.
قادر مرزی به خبرنگار ایران گفت که دکتر فرهادی مورد اقبال عمومی نمایندگان اعم از اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقل هاست. وی در تشریح دلایل این مقبولیت به سابقه مدیریتی فرهادی و تسلط و اشراف وی به مسائل آموزش عالی و پرهیز از حاشیه های سیاسی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هم از دکتر فرهادی شناخت دارند و امید می رود با رأی بالایی که مجلس به وی می دهد جبران ندادن رأی اعتماد به وزرای قبلی بشود.
عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه که سابقه وزارت رفاه در دولت نهم را در کارنامه خود دارد نیز به ایران گفت که حتماً به دکتر فرهادی رأی می دهد. او افزود: آقای فرهادی مدیری است که سال ها تجربه مدیریتی داشته و عموماً در همه این دوره ها حاشیه خاصی نداشته است.
به نظر وی، فضای مجلس به سمت و سویی است که ایشان رأی اعتماد می گیرد چرا که به نظر می رسد اکثریت نمایندگان صلاحیت وی را تأیید می کنند. مصری ادامه داد: باید بپذیریم کسی که دیکته می نویسد غلط هم خواهد داشت. هر کسی در طول روند کاری خود ممکن است اشتباهاتی هم داشته باشد مهم این است که از آن اشتباهات درس گرفته باشد و در جهت اصلاح آنها حرکت کند.

فرهادی تندرو نیست
«حسین مظفر» نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه فضای مجلس برای رأی اعتماد به فرهادی امیدبخش است، اظهارداشت: استمرار تعارض بین مجلس و دولت به صلاح کشور نیست.
معاون نظارت مجلس در گفت و گو با ایرنا، فرهادی را از خانواده ای اصیل، مذهبی و از علاقه مندان به نظام اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: تجربه مدیریتی و سوابق وزیر پیشنهادی علوم در مسئولیت های کلیدی بویژه در وزارتخانه های علوم و بهداشت و همچنین سازمان هلال احمر دستمایه قوی برای ساماندهی به دانشگاه های کشور به شمار می آید. به گفته وی هرگونه تندروی و افراطی گری سیاسی از ساحت شخصیت فرهادی به دور است و روحیه تعاملی و اخلاق اعتدالی در سیاست ورزی، تدبیر، تجربه مدیریتی، تقوا و خداترسی در تصمیم گیری از ویژگی های وزیر پیشنهادی است.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی که از مخالفان وزرای پیشنهادی قبلی و از طراحان استیضاح فرجی دانا بود نیز گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم را به لحاظ مدیریتی مناسب این پست دانست. سلیمی به ایسنا گفت: امیدواریم گزینه معرفی شده از سوی دولت این بار مورد تأیید مجلس باشد.
تا کنون نظرات و فضای مجلس نسبت به فرهادی مثبت است. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: تکریم اعضای هیأت علمی، نگاه درست به دانشگاه، کیفی سازی و توانمندسازی و استقلال دانشگاه باید در اولویت کار وزیر آتی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها