بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۱۲۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
ثابت شد که عملکرد آقای خاتمی درست‌ترین روش بود.وی تاکید کرد: هرگونه تحریم انتخابات و قهر با صندوق‌های رای اشتباه است
در ۱۵ ماه گذشته، نمایندگان مجلس نهم با سکانداری میلی منفرد، فرجی دانا، نیلی احمد آبادی و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مخالفت کرده بودند و فرهادی به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی موفق معرفی شده است. هرچند فرجی دانا یک بار موفق به أخذ رأی اعتماد از مجلس شد اما عمر وزارت او کوتاه بود و با استیضاح مجلس از کابینهٔ دولت یازدهم حذف شد. در این باره گفتگویی با حسن یونسی، فعال سیاسی اصلاح طلب انجام شده است که در ادامه می‌خوانید:
جریان‌های مختلی در مجلس حضور دارند که اکثریت آن هارا اصولگرایان تشکیل می‌دهند غالبا هم اصولگرایان میانه رو هستند که با محوریت علی لاریجانی در مجلس حضور کارامد و فعالی دارند اما بخش دیگر طیف‌های افراطی ترند که از گروه‌هایی چون جبهه پایداری و جمعیت ایثار گران و… تشکیل شده‌اند. بنابراین نمی‌توان کلیت مجلس را مورد داوری قرار داد وی افزود البته تجربه نشان داده است نبض مجلس گا‌ها در سیطرهٔ افراطیونی قرار می‌گیرد که بر سر راه دولت مانع تراشی می‌کنند و با بهانه‌هایی همچون فتنه مقاصد خود را پیش می‌برند.یونسی خاطر نشان ساخت: تجربهٔ یک سال گذشته نشان می‌دهد کسانی که دنبال فضای غیر علمی و تندروی در دانشگاه هستند سرانجام دست خود را کوتاه خواهند یافت و دانشگاه خدمتگزاران با تجربهٔ خود را خواهد یافت امیدوارم با معرفی اقای فرهادی از دستاویز‌ها و بهانه‌ها کاسته شود. این فعال سیاسی اصلاح طلب با یادآوری تجربهٔ انتخابات گذشتهٔ مجلس گفت: تجربهٔ سال‌های گذشته‌ نشان داده رفتار سیاسی بعضی جریانات و حتی افراد در مورد انتخابات سیاست درستی نبوده است. اگرچه معذوریت وجود داشت. گزینه‌های مورد نظر را نیز شرکت نکرده بودند و حتی گزینه های حداقلی نیز وجود نداشت اما آقای خاتمی در انتخابات شرکت کردند هرچند انتقاداتی نیز برایشان وارد شد، اما بعدا ثابت شد که عملکرد آقای خاتمی درست‌ترین روش بود.وی تاکید کرد: هرگونه تحریم انتخابات و قهر با صندوق‌های رای اشتباه است باید از ظرفیت همهٔ جریان‌ها استفاده کرد برخی افراد در مجلس به اندازهٔ یک فراکسیون تاثیر گذارند.

با هر رد صلاحیتی نباید از انتخابات کناره گیری کرد
عضو ارشد حزب ندای ایرانیان با اظهار نظر دربازهٔ حضور جوانان در انتخابات آتی اظهار داشت‌‌: در مسئلهٔ وزارت علوم هم ثابت شد که هر فردی بدون رای اعتماد از مجلس بیرون رفت و فرد دیگری با‌‌ همان صلاحیت و درایت جایگزین وی شد؛ مدیران مدبر در جبههٔ اصلاحات و اعتدال بسیارند. باهر رد صلاحیتی نباید از انتخابات کناره گیری کرد. جریان اصلاحات_اعتدال از نظر سرمایهٔ انسانی بسیار پر است و گزینه‌های شایستهٔ بسیاری وجود دارند.وی ادامه داد طبیعی است که نیرو‌های جوان‌تر و چهره‌های جدید تر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و نقش پررنگی را ایفا خواهند کرد.حسن یونسی سخنان خود را با توصیه‌ای به اصول گرایان پایان داد: ضرورت دارد دوستان اصولگرا نیز به تغییراتی تن دهند. پیری گفتمانی در جریان اصولگرایی و رهبران آن بیداد می‌کند. شایسته است درهای یک جریان به سوی اندیشه‌های بروز‌تر و جوان‌تر و بهتر گشوده شود و جوانان اصول گرا مردم گرا‌تر و به روز‌تر و معتدل تر در این راه قدم بگذارند. تنها در این صورت است که شاهد مجلس پر باری خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
1
عملکرد خاتمی بدتر از رضا شاه قلدره.
حاج حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
2
0
سلام بر بچه سیاسی که فکر می کند دارد بزرگ فکر میکند
مهندس بدان تنها کار صحیح خاتمی که از مسببین ومشتاقان فتنه وفتنه گران بوده همین رای دادنش در ان انتخابات بود وگرنه....
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها