بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
تدبیر24:



یک راننده بیخیال آمریکایی در لانکاستر نیویورک بدون تمیز کردن برفی که شب گذشته بر روی سقف خودرویش نشسته، در حال رفتن به محل کارش است.



با وخیم تر شدن اوضاع در بخش هایی از شمال شرق آمریکا، شمار قربانیان توفان و بارش شدید برف به دست کم ۱۳ نفر رسید. ؛طوفان که همراه با موج سرما بود باعث بارش شدید برف و سرما و یخبندان و در نتیجه مرگ ۱۳ تن شد. کولاک و بارش شدید برف موجب فرو ریختن سقف خانه ها، لغو پرواز ها و قطع برق در برخی مناطق شده است. ساکنان برخی ایالت ها در خانه ها و خودرو های خود حبس و مدارس نیز تعطیل شده اند.



رهایی کبوتر صلح در دانشکده افسری کی یف در اوکراین.



درگیری های شدید بین ستیزه جویان تکفیری داعش و مدافعان کرد در کوبانی و بمباران هوایی مواضع تروریستها توسط ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا.



رسانه‌های اسرائیلی و منطقه از کشته شدن۶ صهیونیست در عملیات جدید دو جوان فلسطینی در یک کنیسه در محله «هارنوف» واقع در قدس اشغالی خبر دادند. در بین کشته شدگان یک خاخام صهیونیست دیده می‌شود. در این عملیات همچنین ۱۳ صهیونیست دیگر زخمی شدند. جبهه خلق برای آزادی فلسطین مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت. جبهه خلق برای آزادی فلسطین، ضمن تبریک عملیات استشهادی در قدس اشغالی، تأکید کرد که عاملان این عملیات، از اعضای این جبهه بودند. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو فلسطینی از سه عامل این عملیات کشته شدند و پلیس در تعقیب فرد سوم عامل این عملیات است.



وزش طوفان شدید و باران‌های سیل آسا طی هفته‌های اخیر، شامگاه (شنبه گذشته) تشدید شد و شماری از خانه‌های غیرقانونی ساخته شده در مرز ایتالیا و سوئیس به این دلیل در معرض خطر قرار گرفتند. مقام‌ها گفته‌اند یک مرد ۷۰ ساله و دختری ۱۶ ساله به دلیل تخریب منزل مسکونی آن‌ها در شهر «کور د لاونو» نزدیک مرز سوئیس جان باخته‌اند.



پلیس و آتش‌نشانان در حال انجام عملیات امداد در محل سقوط یک هواپیما در شیکاگو هستند. در این حادثه خلبان هواپیما کشته شد اما آسیبی به اهالی خانه نرسید.



پژوهشگران همچنان در حال تحقیق در خصوص حفره ای عمیق و ناشناخته در دوردست ترین و منزوی ترین مناطق شمال روسیه هستند. علت ظهور این حفره با بیش از 100 متر قطر مشخص نشده است. این حفره در منطقه "یامال" واقع شده که به زبان محلی به معنی "پایان زمین" است. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پایان زمین، منطقه ای سردسیر است که گاهی دما در آن به زیر پنجاه درجه سانتی گراد می رسد و در زمستان، خورشید در این منطقه طلوع نمی کند.چندی پیش یک هیئت علمی، برای گردآوری نمونه هایی از خاک و آب این منطقه، عازم آن خواهند شد. این هیئت، شامل دو تن از پژوهشگران مرکز مطالعات منطقه قطبی واقع در سیبری و یک دانشمند از آکادمی علوم روسیه خواهد بود.منطقه یامال، یکی از غنی ترین مناطق گاز طبیعی روسیه به شمار می رود. حفرۀ یامال، در کنار چاه گاز بوواننتسکی پیدا شد و همین مساله، احتمال بروز این حفره به سبب انفجاری زیر زمینی را قوت بخشید.



پرتره از سرباز نیروی نظامی و ویژه ارتش عراق در عملیات باز پس گیری پالایشگاه بیجی از دست تروریستهای تکفیری.



لباس یک دانشجوی اندونزیایی در هنگام پرتاب کوکتل مولوتوف به سمت پلیس در جریان اعتراضات به افزایش قیمت سوخت، آتش گرفته است.




قوهای دریاچه آلستر در هامبورگ پس از جمع آوری در هجدهم نوامبر، در قایقی نشسته‌اند تا راهی خانه زمستانی خود شوند. هر سال در آستانه فصل زمستان قوهایی که در رودخانه‌ها و دریاچه‌های هامبورگ در شمال آلمان گردش می‌کنند، جمع‌آوری می‌شوند تا فصل آخر سال را در مکان‌های ویژه‌ای که با گرما و غذا از آن‌ها پذیرایی می‌شود، سر کنند.


منبع: تابناک
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها