بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۱۳۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
تدبیر24:مهدی آیتی - همه مي دانند كه مذاكره از جنگ بهتر است و نيز همه واقفند كه در مذاكره ممكن است پيروزي و موفقيت نسبي باشد، ولي سياستمداران معمولا ترجيح مي دهند به جاي برنده شدن در صحنه جنگ بر سر ميز مذاكره به مبارزه بپردازند.
ديپلمات ها معتقدند كه مذاكره يك شغل حرفه اي است و مي تواند سالها ادامه پيدا كند و نمونه آن مذاكره بر سر صلح اعراب و اسراييل در خاورميانه مي باشد كه بيش از 65 سال ادامه پيدا كرده است.
امروز اگرچه عموم مردم از وضعيت نه جنگ و نه صلح هسته اي خسته شده و هر روز منتظر خبر خوش توافق در مذاكره هستند ولي سياستمداران به گونه اي ديگر به مذاكره نگاه مي كنند.
در حقيقت در مناقشات بين قدرتها آنچه كه راه مذاكره را طولاني و خسته كننده مي كند ترس طرفين از نتيجه نهايي مذاكره مي باشد كه آيا حاصل آن جام شهد است يا جام شوكران؟
امروز ايران پس از گذشت حدود 36 سال از انقلاب و به دست آوردن تجربه هاي پرهزينه چه قبل و بعد از جنگ 8 ساله نيك مي داند كه براي ادامه حيات راهي جز مذاكره با دول جهاني ندارد.
امروز جمهوري اسلامي براي رشد و بالندگي و حضور پررنگ تر در عرصه سياسي و اقتصادي جهان چاره اي ندارد جز آنكه خود را براي مذاكرات طولاني آماده و تجهيز كند.
شايد لازم باشد دولتمردان و سياستمداران، ملت ها را براي مذاكرات طولاني آماده كنند و با مردم با صداقت و شفافيت صحبت نمايند.
به نظر مي رسد ايران نه تنها براي مسئله هسته اي بلكه در آينده براي دهها مسئله ديگر بايستي با كشورهاي همسايه و جهان باب مذاكره را بگشايد.
ايران در كنار مذاكرات نفس گير و طولاني هسته اي مجبور است در آينده براي مناقشات جزاير خليج فارس، درياي خزر، سهم نفت و گاز خاورميانه، جايگاه فلسطين، تعامل بين مذاهب و قوميت ها در منطقه و دهها مسئله از اين دست خود را آماده كند و هر روز با مهارت بيشتر و به صورت حرفه اي تر پاي ميز شطرنج مذاكره بنشيند و از برد و باخت نهراسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
اعتدال طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
1
2
به مذاکرات خوشبينم.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
1
1
تا حالا كار تيم مذاكره كننده عالي بوده. خدا قوت به همه اين عزيزان.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها