بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
تیم ملی فوتبال ایران چهار سال پس از کسب اولین قهرمانی خود در مسابقات جام ملت های آسیا در سال 1968، یکبار دیگر این عنوان را به دست آورد.
تدبیر24: کنفدراسیون فوتبال آسیا درادامه گزارش های خودازدوره های گذشته مسابقات جام ملت های آسیا،به این قهرمانی درکشوری پرداخته است که برای نخستین بار میزبانی رقابت ها را در جنوب شرق آسیا بر عهده داشت.

جام ملت های 1972 با حضور شش تیم در بانکوک تایلند برگزار شد.

تیم تایلند به صورت خودکار به عنوان میزبان صعود کرده بود، ایران مدافع عنوان قهرمانی بود و تیم کره جنوبی قهرمان نخستین دوره جام ملت های آسیا نیز که در دوره گذشته حضور نداشت، جواز شرکت در این مسابقات را کسب کرده بود.

سه تیم کویت، عراق وجمهوری خمرکه امروزه کامبوج نام داردهم برای نخستین بار شرکت کرده بودند.

ایران اولین مسابقه خود را در مقابل خمر با گل های حسین علی کلانی و صفر ایرانپاک 2 بر صفر با پیروزی تمام کرد، در حالیکه عراق نیز در ضربات پنالتی کره جنوبی را 4 بر 2 شکست داد.

مسابقات دور ابتدایی یک روز بعد با شکست 2 بر صفر تایلند مقابل کویت تمام شد.

ایران درادامه مسابقات با هت تریک کلانی 3بر صفر عراق را مغلوب کرد و سپس درآخرین مسابقه گروه اول برابر تایلند به برتری 3 بر 2 دست یافت. سه گل ایران در این مسابقه را علی جباری به ثمر رساند.

اما درگروه دوم کره برابر خمر به پیروزی 4 بر یک رسید اما در مسابقه بعدی خود شکست غیر منتظره ای را برابر کویت تجربه کرد و نتیجه را 2 بر یک واگذار نمود.

درمرحله بعد تیم ایران در مقابل خمر قرار گرفت که از گروه دوم صعود کرده بود و با ارایه یک نمایش شجاعانه با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید.

در دیگر بازی این مرحله رویای قهرمانی تایلند باشکست از کره جنوبی در ضربات پنالتی نقش بر آب شد.

در پایان تیم ایران با برتری 2 بر یک مقابل کره جنوبی در وقت های اضافه برای دومین بار متوالی عنوان قهرمانی را به دست آورد.

کلانی که در دقیقه 197 بازی با کره جنوبی گل برتری ایران را به ثمر رسانده بود، عنوان آقای گلی مسابقات را نیز از آن خود کرد.

تایلندمیزبان نیزدر اولین تجربه حضور خود در جام ملت های آسیا پس از شکست 5 بر 3 جمهوری خمر در ضربات پنالتی، عنوان سومی را به دست آورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها