بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
امروز چهارشنبه پنجم آذر 1393 هجری خورشیدی، سوم صفر 1436 هجری قمری و بیست و ششم نوامبر 2014 میلادی است. 35 سال پیش در چنین روزی، امام خمینی در حکمی فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفان را صادر کردند.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:

5 آذر 1363

آمریکا در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، روابط دیپلماتیک خود را با بغداد پس از یک وقفه 17 ساله از سر گرفت.

5 آذر 1358

برپایه فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی، بسیج مستضعفان شکل گرفت، بخشی از پیام امام این چنین است:«...مملکت اسلامی همه اش باید نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد...همه جا باید این طور بشود که یک مملکتی بعد از چند سالی که بیست میلیون جوان دارد، بیست میلیون تفنگدار داشته باشد و بیست میلیون ارتش داشته باشد.»

5 آذر 1358

موشه دایان وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در دانشگاه شهر دالاس آمریکا گفت: آمریکا از ابتدا نباید سلاح های نظامی پیشرفته را در اختیار دولت هایی مانند ایران یا عربستان قرار می داد، بلکه باید آنها را در اختیار اسراییل بگذارد و پایگاه نظامی خود را در اسراییل بنا نهد.

5 آذر 1357

با تیراندازی نظامیان حکومت پهلوی به معترضان این رژیم، در بارگاه قدس رضوی، سراسر کشور به دعوت امام خمینی تعطیل و عزای عمومی اعلام شد و تمامی اداره های دولتی در اعتصاب بسر بردند.

5 آذر 1357

آیت الله شیخ محمد غروی کاشانی از روحانیون مبارز عصر پهلوی دوم در 85 سالگی درگذشت.

5 آذر 1349

پاپ ژان پل ششم رهبر کاتولیک های جهان وارد تهران شد و با محمدرضا پهلوی دیدار کرد.

5 آذر 1323

ژنرال شارل دوگل رییس جمهوری فرانسه با دعوت محمدرضا پهلوی و برای یک دیدار رسمی از ایران، وارد تهران شد.

5 آذر 1323

گزارش نمایندگی سیاسی ایران در هندوستان به محمدساعد مراغه ای نخست وزیر فرستاده شد. در این گزارش به فعالیت های سیاسی آمریکا برای گسترش نفوذ سیاسی و اقتصادی خود در جهان و رقابت های این کشور با انگلیس در زمان جنگ جهانی از جمله در هند اشاره شده است.

5 آذر 1322

فرانکلین روزولت رییس جمهوری آمریکا و وینستون چرچیل نخست وزیر انگلیس به همراه هیاتی از مقام های سیاسی و نظامی کشورشان، به منظور شرکت در کنفرانس تهران به ایران آمدند. کنفرانس تهران در فاصله روزهای 6 تا نهم آذر 1322 و در جریان جنگ دوم جهانی، با حضور رهبران سه کشور متفقین آمریکا، انگلیس و شوروی در تهران برگزار شد.

5 آذر 1321

محمدعلی فروغی ذکاءالملک وزیر دربار و نخست وزیر پیشین در 67 سالگی درگذشت.

5 آذر 1312

مصوبه ی هیات وزیران درباره ی نظامنامه ی شهریه ی دانش آموزان مدرسه های متوسطه و عالیه، شامل پنج ماده ابلاغ شد.

5 آذر 1303

تعدادی از مردم قم برای شکایت از رییس عدلیه قم در تلگراف خانه ی این شهر جمع شدند و تحصن کردند.

5 آذر 1300

مجلس شورای ملی خواستار، پاسخ شدید دولت به تهدیدهای 2 کشور روسیه و انگلیس به علت واگذاری امتیاز نفت شمال به کمپانی آمریکایی استاندارد اویل شد.

5 آذر 1286

محمدعلی شاه به شدت نسبت به اقدام مجلس شورای ملی در کاهش بودجه ی دربار اعتراض کرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، پنجم ، آذر ، تاریخ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها