بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در مذاکرات اخیر هسته ای در سطح بین المللی مدلی اثر بخش و کارا برای گفت وگو ارائه کرد.
تدبیر24: محمدرضا تابش افزود: این منطق نشان داد به جای رفتن به سمت استفاده از ابزارهای تحریم شورای امنیت و تهدید کشورها، می توانیم با منطق گفت وگو مسائل را حل و فصل کنیم.

وی تاکید کرد: با این رویکرد و پشتوانه، جمهوری اسلامی به عنوان کشور مهم منطقه استراتژیک خاورمیانه می تواند از ظرفیت خود در جهت تقویت 'گفتمان گفت وگو' برای حل و فصل منازعات منطقه ای و بین المللی و مبارزه با افراط گرایی استفاده کند.

تابش بابیان اینکه این منطق با استفامت مردم ایران به فرهنگ تبدیل شده است، تاکید کرد: همه اینها حاصل بردباری ، استقامت، تدبیر و سعه صدر و بزرگواری ملت شریفی است که با تکیه بر فرهنگ غنی خویش و آموزه های دینی، تاریخ ساز و تمدن آفرین بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: از تمدید مذاکرات که با حفظ حقوق ملت ایران به تفاهم منجر خواهد شد، حمایت می کنیم.

به گفته این نماینده مجس، تلاش های تیم مذاکره کننده و سیاست های دولت با عنایت به مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و ایستادگی ملت ایران در دفاع از حقوق هسته ای خود جواب داد و نشانه هایی از تفاهم و نزدیک شدن دیدگاه ها برای جمع بندی نهایی درخصوص انرژی هسته ای به چشم می آید.

وی اظهار کرد: به یاد آوریم روزهایی را که سفرای کشورهای مهم اروپایی متبخترانه و یکجانبه ایران را ترک کردند و مذاکرات هسته ای با کارشناسان رده 3 و 2 این کشورها برگزار می شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما در مذاکرات اخیر یک طرف دیپلمات های ما متعهدانه و مدبرانه حضور داشتند و در طرف دیگر وزرای خارجه کشورهای بزرگ مدعی در دنیا که بر اساس داشتن حق وتو مدعی مدیریت جهانی هستند، این امر نشان دهنده اقتدار ملی ما است.

تابش ادامه داد: امروز قدرت های بزرگ دنیا غنی سازی را برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حق مسلم پذیرفته اند و برخی کشورهایی که تا دیروز مدعی بودند که حتی نباید نیروگاه هسته ای داشته باشیم، غنی سازی را در پرتو ایستادگی ملت شریف ایران و گفت وگوی چارچوب دار و اصولی مذاکره کنندگان هسته ای تحت هدایت های رهبری معظم انقلاب اسلامی و تدبیر دولت پذیرفته اند.

وی، با بیان اینکه از طرفی ملت ایران و مسوولان نشان دادند تحریم ها نمی تواند جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرد؛ افزود: اعتراف این روزهای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر آنکه باید تحریم ها را کنار گذاشت و اینکه ایران به تعهداتش عمل کرده است اعترافات بزرگی بود که نشانگر کارایی منطق گفت وگوی دیپلماتهای ما است.

این نماینده با اشاره به اینکه در آمریکا عده ای افراطی چماق حمله به کشورمان را به دست دارند و خواستار به نتیجه نرسیدن مسئله هسته ای هستند، خاطرنشان کرد : متاسفانه در داخل هم عده ای بدنبال عدم تحقق تفاهم هستد، به نظر می رسد باید خط اعتدال را که همانا به نتیجه رساندن این موضوع با تفاهم است پیگیری کرد.

تابش ادامه داد: این مهم موجب به سایه رفتن افراط گرایان خواهد شد، افراط گرایان منطقه ما هم خواهان عدم تحقق تفاهم بودند، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه نیز برای شکست مذاکرات تلاش بسیار کردند.

وی، آثار داخلی این تفاهم را موجب تقویت اقتصاد ملی مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: ایجاد اطمینان از آینده و توسعه فضای کسب و کار از دیگر مزایای این تفاهم است.

به گفته تابش، این تفاهم ضمن فراهم کردن زمینه ورود تکنولوژی به کشور، باعث توسعه فضای رقابتی، کاهش هزینه های تولید و توسعه رقابت با محصولات خارجی خواهد شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی به عنوان قدرت منطقه ای نشان داد از ظرفیت سیاسی بالایی برخوردار است و از این ظرفیت می توان در جهت کاهش مشکلات و مبارزه با افراط گرایی در منطقه استفاده کرد.

تابش اضافه کرد: بواسطه فراهم شدن زمینه تعامل با دنیا بازارهای منطقه و دنیا به روی اقتصاد کشور باز خواهد شد و تسهیل در نقل و انتقال وجوه بین بانکی و کاهش هزینه های مبادله و قیمت کالاها را در برخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها