بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
ربیعی خبر داد:
وزیر تعاون کار و امور اجتماعی از ابلاغ آیین نامه جدید قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و گفت: آیین نامه جدید براساس پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی در هیات دولت تصویب شده است.
تدبیر24:  علی ربیعی در تشریح ویژگی های آیین نامه جدید، افزود: به موجب این آیین نامه از این پس کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان آوری که در طول دوران اشتغال و بیمه پردازی خود به مدت یک سال و کمتر از آن در مشاغل غیرسخت و زیان آور اشتغال و بیمه پرداخت کرده اند، می توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه خود پس از 20 سال بازنشسته شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به موجب آیین نامه جدید، مشکل کارگران بیمه شده مشمولی که به دلیل داشتن بیش از 10 روز غیبت در سال از مزایای احتساب توالی سوابق بیمه ای خود محروم می شدند، برطرف شده است.

ربیعی افزود: به موجب اصلاحیه انجام شده، عدم اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور در طول دوران اشتغال برای مدت بیشتر از یکسال موجب برهم خوردن توالی سابقه بیمه شده و کارگران بیمه شده مشمول برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور باید حداقل 25 سال کار کند.

وی اظهار داشت: به موجب آیین نامه جدید کارفرمایان مکلف هستند تا پس از ارائه تقاضای بیمه شده مشمول و احراز شرایط بازنشستگی وی اقدامات لازم را جهت بازنشستگی به عمل آورند.


منبع: روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها