بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توریسم درمانی هم اکنون به یکی از جذابیت های بی بدیل سرمایه گذاری در صنعت گردشگری بدل شده است.
تدبیر24: مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان افزود: امروزه همه کارشناسان حوزه پزشکی و گردشگری ورود سرمایه گذاران به این حیطه را مثبت ارزیابی می کنند.

وی افزود: هم اکنون از هشت پروژه ملی معرفی شده استان اصفهان به بانک ها برای دریافت تسهیلات بانکی ، حداقل یکی از آنها اختصاص به گردشگری سلامت و آب گرم دارد.

وی گفت: 44 پروژه نیز هر کدام با اعتبارات کمتر از 20 میلیارد ریال هم اکنون در مرحله دریافت تسهیلات بانکی است.

وی اظهار کرد: در سال 2013 گردشگران بین المللی از مرز یک میلیارد و یکصد میلیون نفر در جهان گذشتند و بیش از یک هزار و صد و پنجاه و نه میلیارد دلار هزینه کردند.

رحمانی موحد با بیان اینکه کشور ما نیز در سال 2013 حدود چهار میلیون و 700 هزار نفر گردشگر خارجی جذب کرد، افزود: در شش ماه نخست امسال بیش از 110 هزار نفر وارد اصفهان شدند.

وی افزود: در سند توسعه استان اصفهان و مجموعه اسناد بخش و فرابخشی مبنای هدف گذاری اصفهان، تبدیل به کانون اصلی و برتر گردشگری فرهنگی در مقیاس جهانی، رتبه اول آسیا از نظر ثبت آثار جهانی ،ملی در یونسکو و بزرگترین مرکز تولید و صادرات صنایع دستی تا پایان برنامه پنجم شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری به درون زایی توسعه کمک می کند، افزود: سیاست سازمان میراث فرهنگی بر این است که سهم اقتصاد گردشگری را در اقتصاد ملی مورد مطالعه قرار دهد تا حجم واقعی آن را در تولید ناخالص ملی مشخص سازد.

وی از آغازمطالعات این سازمان در باره حساب های اقماری گردشگری خبرداد و افزود: سرمایه گذاران استان اصفهان می توانند در آینده نزدیک سرمایه گذاری خود را با مطالعات لازم انجام دهند.

وی تاکید کرد :چاره جویی ملی برای افزایش ارز آوری از طریق ارائه خدمات گردشگری است.

وی ادامه داد: محدود شدن سرانه هزینه کرد گردشگران خارجی به دلایل مختلفی مانند تحریم های بانکی و مسدود بودن کارت های اعتباری بین المللی قدرت خرید گردشگران خارجی و درآمد ارزی ما را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه توزیع سفر در کشور نیازمند توزیع سرمایه و سرمایه گذاری است ، افزود: باید ازانباشت سرمایه وسرمایه گذاری گردشگری در شهرهای کلان پیشگیری کنیم.

همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان با حضور مسئولان کشوری و استانی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

در این همایش 50 طرح گردشگری استان اصفهان به سرمایه گذاران معرفی می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها