بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
امروز پنج شنبه ششم آذر 1393 هجری خورشیدی، چهارم صفر 1436 هجری قمری و بیست و هفتم نوامبر 2014 میلادی است. 71 سال پیش در چنین روزی، کنفرانس تهران با حضور رهبران سه کشور متفقین (آمریکا، انگلیس و شوروی) در تهران آغاز به کار کرد.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:

6 آذر 1377
حجت‏ الاسلام محمدعلی شرقی عالم بزرگ و صاحب آثار ارزنده ای چون قاموس نهج‏البلاغه، قیام حق و اصول وافی در 74 سالگی درگذشت.

6 آذر 1374
سید صادق گوهرین ادیب و پژوهشگر برجسته ی عرفان اسلامی و خالق آثاری چون پیر جنگی، داستان بهرام گور، شرح اصطلاحات تصوف و شیخ صنعان در 81 سالگی درگذشت.

6 آذر 1357
کارکنان اداره ی برق تهران در اعتراض به حکومت نظامی، جریان برق را به مدت 2 ساعت قطع کردند، این قطعی برق همزمان با پخش اخبار تلویزیون دولتی رژیم صورت گرفت.

6 آذر 1351
تمرین نظامی (مانور) ایران، انگلیس و آمریکا که از بیست و هفتم آبان گذشته در آب های خلیج فارس آغاز شده بود، پایان یافت.

6 آذر 1350
ماموران حکومتی، عده ای از طلاب حوزه های علمیه در تهران و قم را به دلیل چاپ پیام های امام خمینی بازداشت کردند.

6 آذر 1334
ماموران فرمانداری نظامی، خلیل طهماسبی و بیشتر اعضای فداییان اسلام را بازداشت کردند.

6 آذر 1322
کنفرانس تهران در جریان جنگ جهانی دوم، با حضور رهبران سه کشور متفقین، فرانکلین روزولت رییس جمهوری آمریکا، وینستون چرچیل نخست وزیر انگلیس و ژوزف استالین رییس جمهوری شوروی در تهران آغاز به کار کرد. در این کنفرانس که سه روز به طول انجامید، طرح عملیات نهایی برای درهم شکستن نیروی مقاومت آلمانی ها تهیه شد.

6 آذر 1311
رضاخان، امتیاز نامه ی دارسی، که در زمان مظفرالدین شاه به امضا رسیده بود، در اقدامی عوام فریبانه سوزاند. هدف او فراهم سازی زمینه ی پذیرش قرارداد جدید نفتی با انگلیسی ها بود. قرارداد تمدید امتیاز دارسی در اردیبهشت سال 1312 میان حسن تقی زاده به عنوان وزیر دارایی و سرجان کدمن رییس هیأت مدیره شرکت نفت ایران و انگلیس امضا شد.

6 آذر 1306
ایران و افغانستان یک پیمان امنیتی امضا کردند. 2 طرف در این پیمان نامه متعهد شدند از تجاوز به مرزهای یکدیگر خودداری کنند، در هیچ عملیات خصمانه علیه یکدیگر شرکت نکنند، مخالفان را در خاک یکدیگر پناه ندهند و اختلاف های موجود را از راه گفت وگو حل کنند.

6 آذر 1300
روزنامه توفان که مدتی توقیف بود، به دستور قوام السلطنه از توقیف خارج شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها