بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به طرح ورود موتورسیکلت‌های برقی به تهران، اظهار کرد: هم اکنون یکی از مهم‌ترین معضلات شهری، تردد موتوسیکلت‌های بنزینی است که 25 درصد از آلودگی هوا و 49 درصد از آلودگی صوتی تهران ناشی از تردد این نوع از موتورسیکلت‌هاست.
تدبیر24: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر لزوم کاهش استفاده از خودروهای شخصی به منظور کاهش آلودگی هوا گفت: این مهم تنها زمانی محقق می‌شود که بتوانیم جایگزین مناسبی به نام توسعه حمل و نقل عمومی را در اختیار داشته باشیم.
 
دکتر سید وحید حسینی افزود: تا زمانی که حمل و نقل عمومی توسعه پیدا نکند، توصیه صرف به کاهش استفاده از خودروهای شخصی، نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.
 
وی با اعلام این که امروز ستون فقرات کاهش آلودگی هوای تهران بر مبنای توسعه حمل و نقل عمومی استوار است، تأکید کرد: چنانچه این شالوده به درستی بنا گذاشته نشده باشد، هر گونه اقدامی در زمینه کاهش آلودگی هوا اثربخش نخواهد بود.
 
بهبود محیط زیست نیازمند بسته‌های حمایتی دولت است
 
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به طرح ورود موتورسیکلت‌های برقی به تهران، اظهار کرد: هم اکنون یکی از مهم‌ترین معضلات شهری، تردد موتوسیکلت‌های بنزینی است که 25 درصد از آلودگی هوا و 49 درصد از آلودگی صوتی تهران ناشی از تردد این نوع از موتورسیکلت‌هاست.
 
حسینی با بیان اینکه هر گونه اقدام اجرایی که در خصوص جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی انجام شود، به نوعی در کاهش آلودگی هوا و صدا مؤثر خواهد بود، تصریح کرد: طرح ورود موتورسیکلت‌های برقی به عنوان وسیله نقلیه پاک در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته تا میزان آلودگی‌های زیست محیطی در تهران را کاهش دهد
 
وی با تأکید بر این که بهترین راهکار بهبود محیط زیست و توسعه حمل و نقل پاک،‌ افزایش بسته‌های حمایتی از سوی دولت است، اضافه کرد: مدیریت شهری تهران برای اولین بار در حرکتی قابل تقدیر، وام بدون بهره‌ای را برای خرید موتورسیکلت‌های برقی و به عبارتی جهت حمایت از محیط زیست اختصاص داده است.
 
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به مزایای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در کلا‌ن‌شهرهای کشور، اظهار کرد: استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، سیاست تجربه شده‌ای است که نقش مؤثری در کاهش مصرف سوخت و کاستن از آلایندگی‌های زیست محیطی دارد.
 
حسینی با بیان این که توسعه حمل و نقل عمومی با رویکرد حمل و نقل پاک در تهران یکی از سیاست‌های قطعی مدیریت شهری است، تصریح کرد: البته انتظار می‌رود دولت نیز در این جهت مدیریت شهری تهران را مورد حمایت جدی قرار دهد.
 
وی در پایان با تأکید بر لزوم پرداخت مطالبات مدیریت شهری تهران در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت در دوره‌های گذشته به تعهدات خود در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی در تهران عمل نکرده اما امیدواریم دولت یازدهم در تعاملی سازنده، مدیریت شهری را در جهت توسعه حمل و نقل عمومی با قوت و قدرت مورد حمایت قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها