بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
'آویگدور لیبرمن' وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه در جهت طرح نژادپرستانه یهودی سازی سرزمین های اشغالی فلسطین، پیشنهاد کرد که به اعراب ساکن این سرزمین ها، مشوق مالی برای ترک خانه و کاشانه آن ها داده شود.
تدبیر24: لیبرمن در ادامه طرح خود پیشنهاد کرد که این اعراب که اکنون شهروند رژیم صهیونیستی به شمار می آیند، به کشور آینده فلسطین مهاجرت کرده ودر آن مستقر شوند.

لیبرمن که حزب ملی گرای افراطی وی، عضو اصلی دولت ائتلافی 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر را تشکیل می دهد، پیشتر درباره ترسیم دوباره مرزها سخن گفته بود، اما از استفاده ازمشوق مالی به منظور ترغیب اعراب برای ترک فلسطین اشغالی به سوی کشور فلسطینی سخنی به میان نیاورده بود.

در حالی که انتخابات سراسری به طور رسمی تا سال 2017 در فلسطین اشغالی برگزار نخواهد شد، اما پیش بینی می شود با توجه به بروز اختلاف درونی دولت ائتلافی کنونی، انتخابات پیش رس در چند ماه آتی برگزار شود.

لیبرمن که یکی از حامیان سرسخت جداسازی یهودیان از اعراب به شمار می رود، گفت که فلسطینیان ساکن شهرهای 'جفا' و 'عکا' در سواحل دریای مدیترانه که با کرانه باختری فاصله دارد، باید به ترک آن ها، تشویق شوند.

وی در یک پیشنهادی با عنوان 'شنا کردن خلاف جریان آب' در صفحه فیس بوک وی و وبگاه حزب وی منتشر شده است، افزود: آن اعراب مقیم فلسطین اشغالی که تصمیم بگیرند که هویت فلسطینی داشته باشند، خواهند توانست که تابعیت اسراییل را ترک کرده و شهروند کشور آینده فلسطینی شوند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی حتی باید با ارایه گونه ای مشوق اقتصادی، آنها را به این امر تشویق کند.

آخرین دور مذاکرات سازش میان این رژیم و حکومت خودگردان فلسطینی که خواستار تشکیل کشوری درکرانه باختری و نوار غزه به مرکزیت بخش شرقی بیت المقدس است، در ماه آوریل سال جاری شکست خورد.

لیبرمن در گذشته از اعراب ساکن فلسطین اشغالی خواسته بود که در صورت تمایل به ادامه سکونت در این سرزمین ها، سوگند وفاداری یاد کنند.

نتانیاهو اخیرا لایحه ای را در مورد شناخته شدن رژیم صهیونیستی به عنوان کشور یهودی ارایه کرده که در آن حقوق ویژه ای برای یهودیان درنظر گرفته شده است.

به گفته منتقدان این لایحه تبعیض نژادی علیه اعراب به شمار می رود.

لایحه یهودی سازی سرزمین های اشغالی در هنگامی مطرح می شود که تنش های شدید در سرزمین های اشغالی، کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان بوجود آمده که موجب اوجگیری خشم فلسطینیان علیه رژیم صهونیستی شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها