بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
مراسم نخستین سالگرد درگذشت پرفسور کاظم معتمدنژاد با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان آن استاد فقید برگزار شد. در مراسم بزرگداشت پدر علوم ارتباطات ایران، وعده‌ی تأسیس دانشکده ارتباطات تا سال تحصیلی آینده و همچنین پیشنهاد تأسیس جایزه اخلاق علمی به نام دکتر معتمدنژاد و انتشار یک مجله بین‌المللی ارتباطات داده شد.
تدبیر24: در مراسم نخستین سالگرد درگذشت پرفسور کاظم معتمدنژاد، محمد حسین پناهی - رییس دانشکده علوم اجتماعی - در سخنانی با اشاره به دغدغه‌های دکتر معتمدنژاد درباره توسعه علمی کشور و همچنین پایبندی این استاد فقید به اخلاق علمی و حرفه‌ای، خاطره‌ای از او بازگو کرد که التزام دکتر معتمدنژاد به اخلاق علمی را نشان می‌داد و گفت: من ایشان را به عنوان سمبل اخلاق‌مداری علمی می‌شناسم و از این ویژگی ایشان بسیار درس گرفتم. از مشکلات امروز ما که در همکاران علمی می‌بینیم مسئله بداخلاقی علمی و توسعه آن در جامعه علمی ما در سطوح مختلف است.

او در ادامه اظهار کرد:‌ پیشنهاد می‌کنم یک جایزه اخلاق علمی در دانشگاه علامه طباطبایی بنیان‌گذاری کنیم و هر سال در سالگرد وفات استاد معتمدنژاد با برپایی همایشی در حوزه اخلاق علمی یا اخلاق ارتباطات، جایزه اخلاق علمی و اخلاق حرفه‌ای دکتر معتمدنژاد را به کسانی که در سطح بالای اخلاق علمی هستند اهدا کنیم و بتوانیم با این جایزه، اخلاق‌مداری ایشان را پاس بداریم و انتظار داشته باشیم این اخلاق هر چه بیشتر پابرجا و مستقر شود.

پیشنهاد انتشار یک مجله بین‌المللی ارتباطات

باقر ساروخانی - استاد دانشگاه تهران - نیز در مراسم سالگرد درگذشت پدر علوم ارتباطات ایران با اشاره به مدیریت موفق، دوستی خوب و پایدار و همچنین علم این استاد فقید گفت: دانشی که دکتر معتمدنژاد تولید کرد، دانش سرد، خودخواه و متفرق نبود. دانش ایشان را اصطلاحا دانش انسان‌مدار می‌نامم.

او همچنین با اشاره به اینکه توجه به آزادی مطبوعات و توسعه مطبوعات آزاد از دغدغه‌های اصلی معتمدنژاد بود، گفت: پیشنهاد می‌دهم که مجله‌ای جهانی به نام «International of Communication» برای انتشار به چند زبان بین‌المللی تأسیس کنیم.

امیدواری برای تحقق آرزوی معتمدنژاد

سید محمد مهدی‌زاده - مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی - نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: اغراق نیست اگر بگویم همه دانش‌آموختگان ارتباطات میوه‌های بذری هستند که دکتر معتمدنژاد بر خاک این سرزمین پاشید. آثاری که ایشان تألیف کرده‌اند محل رجوع پژوهشگران علم ارتباطات و حوزه‌های دیگر خواهد بود. ایشان اهل بساز و بفروش در عرصه علم نبودند و آثارشان حاصل فکر و تحقیق بود.

او با اشاره به دستاوردهای علمی معتمدنژاد افزود: ایشان علاوه بر ویژگی‌های بارز علمی ویژگی‌های علمی اخلاقی هم داشتند. تواضع، فروتنی و بردباری از این ویژگی‌ها بود. ایشان هیچ‌وقت ناامید نمی‌شدند و همیشه در برابر مشکلات صبور و امیدوار بودند.

مهدی‌زاده سپس اظهار امیدواری کرد که با توجه به صحبت‌های رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تأسیس دانشکده ارتباطات که از آرزوهای دکتر معتمدنژاد بود، محقق شود.

در این مراسم همچنین حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی هم وعده داد که تا تابستان سال آینده دانشکده علوم ارتباطات به طور مستقل و در مکانی جداگانه در دانشگاه علامه طباطبایی تاسیس شود و مراسم بزرگداشت دکتر معتمدنژاد سال آینده در آن دانشکده برگزار شود.

این مراسم با حضور هادی خانیکی، محمد مهدی فرقانی، مهدخت بروجردی، باقر ساروخانی، سید محمد مهدی‌زاده، یونس شکرخواه، حسن نمکدوست تهرانی، احمد میرعابدینی، علیرضا حسینی پاکدهی، هوشنگ عباس‌زاده، علی انتظاری، سارا ابوطالب جولا، باقر انصاری، محمدتقی روغنی‌ها، امینی، منصوریان، محمد حسین پناهی، علی اصغر کیا، امید علی مسعودی، سید رضا نقیب‌السادات، رویا معمتدنژاد، رامین معتمدنژاد، برادران زنده‌یاد معمتدنژاد و همچنین جمع کثیری از اساتید و دانشجویان علوم ارتباطات و علم اجتماعی همراه بود.

در سالگرد درگذشت دکتر معتمدنژاد همچنین پنلی تخصصی با حضور اساتید ارتباطات برگزار شد که جزئیات آن را می‌توانید در خبر تکمیلی بخوانید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها