بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
تیم مذاکره کننده فقط به لغو تحریم‌های نفتی راضی نمی‌شود و آمریکا در وضعیت کنونی مجبور خواهد شد تا تمام تحریم‌ها را لغو کند
تدبیر24:صادق زیبا کلام  با اشاره به اینکه احزاب برنده انتخابات هستند، گفت: حالا احزاب به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ یک حزب در انتخابات برنده می شود و حزب دیگر برنده نمی‌شود. این از نشانه‌های نظام جمهوری است. همانطور که می‌دانید در آمریکا انتخابات بر مبنای قدرت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برگزار می‌شود. وقتی که دموکرات‌ها پیروز می‌شوند، جمهوری‌خواهان به قدرت رسیدن آنها را می‌پذیرند، ولی زمانی که دموکرات‌ها در حال پیشبرد نظام هستند جمهوری‌خواهان تنها کاری که می‌کنند دولت را تحت نظر قرار می‌دهند و از عملکرد دولت انتقاد می‌کنند.
زیبا کلام ادامه داد: متاسفانه در کشور ما ریاست جمهوری و بهتر بگوییم دولت در دوره قبل نتوانستند کشور را به موازات برنامه‌هایش پیش ببرند، حالا با عوام فریبی بوده یا هر چیز دیگری که بگوییم، هشت سال را طی کردند. متاسفانه بعد از پیروزی آقای روحانی طرفداران و حامیان دولت قبل طاقت نیاوردند و به جای انتقاد سازنده، راه تخریب دولت را پیش گرفتند. این تخریب دولت متاسفانه باعث سیاه نمایی کارهای دولت شد.
استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: من اعتقاد دارم به خاطر تعداد بالای تحصیل کرده‌های جامعه، می‌بینیم که در یکی دو سال اخیر دید مردم نسبت به دولت تغییر کرده و آن‌ها می‌دانند که اصلاح خرابی‌های گذشته زمان‌بر است و با هر گزارش و مقاله‌ای نظر خودشان را نسبت به دولت جدید تغییر نمی‌دهند. تعداد آرا در انتخابات نشان داد که مردم اعتدال را با انتخاب آقای روحانی خواستارند. در اصل مردم می‌خواستند از آن همه درگیری‌های فکری و اقتصادی رهایی پیدا کنند.
صادق زیبا کلام گفت: در دو سال گذشته مردم از نظر اقتصادی در وضعیت بحرانی قرار داشتند. شبی نبود که صبح شود و مردم در تب و تاب قیمت طلا و سکه نباشند. آیا در یک سال گذشته کسی را دیده‌اید که نگران بالا و پایین شدن قیمت سکه و ارز باشد یا اصلا برایش مهم باشد؟ دلیلش هم این است که کشور به یک ثباتی رسیده و برای اینکه  خرابی‌های گذشته اصلاح شود به گذشت زمان نیاز است، دولت کنونی با زحماتی که می‌کشد و برنامه‌هایی که دارد راه اصلاح جامعه و کشور را در پیش گرفته و من فکر نمی کنم مردم ما به سادگی این سیاه نمایی‌ها را قبول کنند.
زیبا کلام در پاسخ به سوال خبرنگار که آیا اتفاقات چند وقت اخیر مثل کاهش قیمت نفت، تمدید ۷ماهه مذاکرات و نشست بی نتیجه اوپک ارتباطی به یکدیگر دارند؟ گفت: ما می‌بینیم که یک سر همه این اتفاقات عربستان و رژیم آل سعود قرار دارند. در جریان هستید پس از اعمال تحریم‌های نفتی توسط غرب، عربستان با رویکردی غلط با رساندن تولید خود به ۱۰میلیون بشکه در روز، خلا نفتی که ایران قصد داشت در دنیا ایجاد کند را از بین برد. در چند ماه گذشته نیز دیدیم که هم‌زمان با کاهش تقاضا برای نفت، عربستان با افزایش تولید به روند کاهش قیمت نفت سرعت بخشید. در نشست اخیر اوپک نیز شاهد بودیم تمامی اعضا حاضر شدند تا تولید اوپک را به روزی ۶ میلیون کاهش دهند اما با مخالفت عربستان روبرو شدند.
او ادامه داد: اما شما نیز نباید مذاکرات هسته‌ای را دست کم بگیرید زیرا ایران هم‌زمان با شش ابر قدرت دنیا دور یک میز در حال مذاکره است و این کار خیلی سختی است که نمایندگان ایران آن را به نحو احسنت انجام می‌دهند. در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز دیدیم سعودالفیصل با حضور در وین قصد داشت تا مذاکرات را به چالش بکشد.
صادق زیبا کلام در پایان تصریح کرد: مطمئن باشید تیم مذاکره کننده فقط به لغو تحریم‌های نفتی راضی نمی‌شود و آمریکا در وضعیت کنونی مجبور خواهد شد تا تمام تحریم‌ها را لغو کند و بعد از آن شاهد خواهید بود، اوضاع مملکت کاملا دگرگون خواهد شد.

منبع :گذر نیوز

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها