بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه تنها راهکار و گزینه تحقق حق بازگشت ملت آواره شده فلسطین به وطنشان، مقاومت است، گفت: هدف اصلی مقاومت آزادی همه فلسطین از رودخانه اردن تا دریای مدیترانه است و حتی از یک ذره خاک آن نخواهیم گذشت.
تدبیر24: شیخ نعیم قاسم تاکید کرد که حزب الله بر نقش ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای به عنوان رهبرمسلمانان جهان و نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت های منطقه و مقاومت آنها ایمان دارد.

شیخ نعیم قاسم که در دومین همایش بین المللی همبستگی با ملت فلسطین سخن می گفت، خاطرنشان کرد: حق بازگشت یک شاخه فرعی از هدف اصلی یعنی آزادسازی سراسر فلسطین اشغال شده از چنگ صهیونیست ها است.

این همایش عصر سه شنبه در هتل الساحه شهر بیروت با تاکید بر مقاومت ، حق بازگشت و جلوگیری از تبدیل اردوگاه های فلسطینی نشین در لبنان به مخفیگاه تروریست های تکفیری برگزار شد.

در این همایش که سازمان « تحرک جهانی برای بازگشت به فلسطین» و با شعار« همبستگی و پایبندی» برگزار شد، « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز شرکت کرد.

همایش همچنین از« غسان بن جدو» رییس شبکه ماهواره ای « المیادین» به خاطر پوشش مناسب و قوی تحولات فلسطین از جمله جنگ علیه نوار غزه با تقدیم لوح سپاس قدردانی کرد.

در این همایش « اسماعیل هنیه» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

شیخ نعیم قاسم در سخنان خود با تاکید به اینکه « بدون قدرت مقاومت نمی توان حق بازگشت ملت فلسطین به وطنشان را محقق ساخت» ، گفت: نمی توان به سازمان های بین المللی که تنها برای سلب حقوق و تامین منافع مستکبران عمل می کنند دل بست بلکه ابتدا باید به خداوند متعال و سپس مقاومت تکیه کرد و در این صورت حق بازگشت در هر شرایطی دست یافتنی خواهد بود.

وی تصریح کرد:با راهکارهایی مانند مذاکرات سازش و دل بستن به سازمان های بین المللی این حق هرگز بدست نخواهد آمد.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « جهانیانان هر ساعت و روز باید نام فلسطین را بشنوند و جنایات صهیونیست های خبیث را مشاهده کنند»، تاکید کرد که رسانه ها ، کنفرانس ها ، همایش ها ، نیروهای مقاومت و همه باید در این مسئولیت بزرگ مشارکت کنند.

** فلسطین قبله جهاد و مقاومت است

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر ضرورت مقابله جدی با توطئه « وطن جایگزین» برای فلسطینی ها در لبنان یا اردن و یا کشوری دیگر ، گفت: همانطور که مکه مکرمه قبله ما برای فریضه نماز است، فلسطین نیز قبله جهاد و مقاومت آزادگان است.

وی خاطرنشان کرد که مقاومت و جهاد اگر هدفش فلسطین نباشد ، صحیح نیست، هدف اصلی ما آزادی همه فلسطین از رودخانه اردن تا دریای مدیترانه است و حتی از یک ذره خاک آن نخواهیم گذشت.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه باید با هیمنه و طرح ها وتوطئه های آمریکا مقابله کرد ، اظهارداشت باید برای آزادسازی و استقلال فلسطین تلاش و در این زمینه باید به خداوند متعال اتکا و به راه و روش و فرهنگ مقاومت ایمان داشت.

شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: از مقاومت ملت مجاهد فلسطین حمایت می کنیم و آنها حق دارند از سلاح ، چاقو ، خودرو و هر وسیله دیگری برای تحقق حقوق سلب شده خود و پایان دادن به اشغالگری و جنایات صهیونیست ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز با خطری بزرگ یعنی توطئه آمریکایی صهیونیستی تکفیری در منطقه مواجه هستیم ، گفت که در صدر اهتمام این توطئه مشروعیت بخشیدن به اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها از طریق کشتار و آواره کردن ملت فلسطین و نقض حرمت مسجد الاقصی است.

معاون دبیرکل حزب الله ایجاد فتنه تروریستی تکفیری برای نابود کردن توان و ظرفیت های امت عربی اسلامی ، بکار گیری رژیم های استبدادی برای قلع و قمع ملت های منطقه و ویران کردن کشورهای محور مقاومت را از جمله اهداف دیگر این توطئه دانست.

شیخ نعیم قاسم ، معرفی دقیق آزادسازی همه فلسطین به عنوان هدف اصلی و گرداندن عقربه قطب نمای مقاومت و جهاد بسوی این سرزمین اشغال شده، استفاده نیروهای مقاومت از همه ظرفیت ها و امکانات خود، وحدت و جلوگیری از تشتت و تفرقه را از جمله راهکارهای شکست دادن توطئه آمریکایی صهیونیستی تکفیری دانست.

وی خطاب به گروه های فلسطینی از جمله حماس و فتح گفت که تنها با گذشت و دادن امتیازات و با صبر می توانند وحدت ملی در فلسطین را تقویت کنند و بر دشمن صهیونیستی پیروز شوند و مطالبات برحق این ملت را محقق سازند.

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد : هر اقدامی تحت عنوان جهاد که به مقاومت فلسطین در نبرد با دشمن صهیونیستی کمک نکند، جهاد نیست بلکه حرکتی در جهت تامین منافع و اهداف صهیونیست ها خواهد بود هرچند شعارها و پرچمش اسلامی و یا مسیحی باشد.

شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: ما تکفیری های تروریست را دست پرورده استکبار برای خدمت به صهیونیست ها می دانیم که هیچ طرحی برای کمک به فلسطین و آزادسازی آن ندارد.

** اولویت حزب الله مقاومت و نبرد با دشمن صهیونیستی است

وی با تاکید به اینکه اولویت حزب الله و جهاد آن نبرد و مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی اشغالگر است، تصریح کرد: دعوت و تلاش برای وحدت اسلامی و ملی با هر هزینه ای و مبارزه با توطئه ویران کردن سوریه در چارچوب همین هدف و اولویت قرار دارد و موفق هم بوده ایم.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد که این حزب بر نقش ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای به عنوان رهبر مسلمانان جهان و نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت های منطقه و مقاومت آنها ایمان دارد.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه حزب الله در سه حوزه آزادسازی ، پیروزی و بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی به موفقیت های بزرگی دست یافته است، به آزادسازی سرزمین لبنان در سال 2000، پیروزی درجنگ 33 روزه سال 2006 و بازدارندگی از حمله جدید صهیونیست ها از سال 2006 تاکنون اشاره کرد و گفت که حزب الله در آمادگی کامل بسر می برد.

وی همچنین بر اهمیت معادله طلایی ارتش ، ملت و مقاومت برای دفاع از لبنان تاکید کرد و اظهارداشت: فلسطین دیر یا زود بطور کامل آزاد خواهد شد و به صهیونیست ها می گوییم با جنایت و اهانت به قدس شریف ره بجایی نخواهید برد و ملت فلسطین با مدد الهی و همکاری ملت های منطقه به هدف اصلی خود یعنی آزادسازی کل سرزمینش دست خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، شیخ « ماهر حمود» از علمای برجسته سنی لبنان و دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم تاکید کرد که مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین وبازگشت فلسطینی ها به وطنشان است و این مقاومت مورد حمایت ایران ، سوریه و حزب الله لبنان قرار دارد.

« محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم از فلسطینی ها خواست تا به مذاکرات سازش و حمایت شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی برای تحقق حقوق خود از جمله حق بازگشت دل نبنندند.

وی با تاکید به اینکه ملت و مقاومت فلسطین هرگز شکست نخواهند خورد و سازش نخواهند کرد ، گفت که دشمن صهیونیستی و حامیان آن نتوانستند در جنگ تحمیلی اخیر اراده مردم غزه را بشکنند.

در این همایش « ابواحمد فواد» معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین ، « فتحی ابوالعردات» نماینده سازمان آزادیبخش فلسطین در لبنان و « عطاءالله حنا» از علمای مسیحی قدس سخنرانی کردند.

عطاء الله حنا تاکید کرد که دشمن صهیونیستی علاوه بر مسجد الاقصی به عبادتگاه ها و مراکز دینی مسیحیان فلسطین از جمله در قدس اهانت و تجاوز می کند.

« عبدالملک سکریه» در پایان توصه های این همایش را قرائت کرد.

شرکت کنندگان در این همایش بر تشکیل شبکه ارتباطات دایمی و فعال بین موسسه های جامعه مدنی برای همکاری و تبادل افکار و اندیشه و تاسیس مرکزی برای کمک به مجروحان جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها