بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۲۱۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
شاهراه جدید در نقطه صفر مرزی
شاهراه بین المللی شرق خزر به طول 900 کیلومتر با سفت شدن نمادین 3 پیچ توسط روسای جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان افتتاح شد. این خط آهن ایران را تبدیل به کریدور اقتصادی منطقه خواهد کرد.
تدبیر24: همزمان با سفر هیئت دولت به استان شمالی گلستان، در مراسمی که روز گذشته با حضور روسای جمهور کشورهای ایران، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد راه بین المللی شرق خزر افتتاح و نخستین قطار از طریق مرز اینچه برون وارد خاک ایران شد.
همچنین با ورود نخستین قطار توسط راه آهن بین المللی ایران - ترکمنستان از طریق مرز اینچه برون به ایران؛ این مسیر رسما به بهره برداری رسید. راه آهن شرق خزر با طول حدودا 900 کیلومتر ایران را به سه کشور ترکمنستان و قزاقستان متصل می کند و با تکمیل این مسیر در کشور قزاقستان، ایران به کریدور اقتصادی منطقه و مسیر ارتباطی آسیا به اروپا تبدیل خواهد شد.
دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح راه آهن ایران - ترکمنستان گفت: گرچه ما 3 کشور (ایران - ترکمنستان - قزاقستان) از نظر سیاسی استقلال داریم و بر اساس قانون خود عمل می کنیم اما از نظر فرهنگی و تاریخی نقاط مشترک فراوانی داریم.
رئیس جمهور افزود: راه آهن اهمیت فراوانی دارد و باید شرایط را آنچنان مهیا کنیم که روابط 3 کشور بیش از پیش به هم نزدیک شود. وی بیان کرد: مردم از ما می خواهند مسیر دسترسی و ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه را فراهم کنیم و روابط خود را با آنها بهبود بخشیم.
همچنین قربان‌قلی بردی محمداف؛ رئیس جمهور ترکمنستان نیز در اینباره گفت: این خط راه آهن یکی از طرح های بزرگ منطقه و آسیا است که فقط با هدف تجارت و بازرگانی نیست بلکه از نظر سیاسی هم کم نظیر است و تاثیرات فراوان دارد.
وی افزود: همکاری بین المللی مهمی توسط این راه آهن رقم خورد و جایگاه 3 کشور را در جهان به اثبات می رساند.
رئیس جمهور ترکمنستان بیان داشت: تنوع سازی در حمل و نقل کمک شایانی به توسعه روابط و پیوند ما به کشورهای مناطق دیگر خواهد کرد که این موضوع ویژگی مهم این طرح است.
قربان‌ قلی بردی محمداف تصریح کرد: این راه آهن روابط بین المللی سازمان های مختلف را تنگاتنگ خواهد کرد و تاثیر زیادی هم در اقتصاد ما خواهد داشت.
نورسلطان نظربایف؛ رئیس جمهور قزاقستان نیز در اظهاراتی با تاکید بر اینکه احداث راه آهن برای قزاقستان اهمیت زیادی دارد گفت: احداث راه‌ آهن باعث توسعه خواهد شد.
وی افزود: راه آهن می تواند تجارت بین 3 کشور و کشورهای منطقه را رونق دهد. این مسیر از نظر ترانزیت بین‌المللی برای هر 3 کشور بسیار مهم است.
رئیس جمهور قزاقستان با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم فروختیم افزود: می خواهیم فولاد، کود شیمیایی و اقلام دیگر را در کشور‌های خلیج‌ فارس و آسیای میانه وارد کنیم.
نظربایف خاطرنشان کرد: همه می دانند این راه آهن باعث توسعه روابط اقتصادی، دوستانه و سیاسی کشور‌ها می‌شود.
وزرای دولت تدبیر و امید نیز با حضور در بخش های گوناگون استان گلستان، به بررسی مسائل مرتبط با حوزه تخصصی کاری خود پرداختند. حمید چیت چیان در شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان گلستان با ابزار نارضایتی از مصرف بی رویه آب از سوی کشاورزان استان گفت: مدیران صنعت آب استان باید با درایت و مدیریت مصرف، مانع مصرف بی رویه آب از سوی کشاورزان استان شوند.
وزیر نیرو افزود: تعادل بخشی آب های زیرزمینی و سوق دادن کشاورزان به روش های آبیاری تحت فشار می توانست تاحدود این مشکل را مرتفع سازد. مجهز ساختن چاه های کشاورزی به ابزارهای هوشمند و تعیین میزان مصرف برای کشاوزان می توانست تا حدودی مانع مصرف بی رویه آب های زیرزمینی از سوی کشاورزان شود.
وی اضافه کرد: باید خود را با شرایط خشکسالی و اقلیم تطبیق دهیم که برای این منظور می بایست شیوه های مدیریت مصرف بررسی و برای دست یابی به آن تلاش کنیم.
چیت چیان ادامه داد: اگر در عرصه آب درست مدیریت کنیم، مصرف کنندگان مجبور می شوند خود را با این شرایط تطبیق دهند. می بایست میزان مصارف مختلف را بررسی و به هر مصرف کننده به میزان مورد نیازش آب تحویل دهیم تا بتوانیم آب را بهتر کنترل و مدیریت کنیم.
وزیر نیرو یادآور شد: با توجه به کمبود اعتبارات، خوشبختانه وزارت نیرو توانست در سال آینده اعتبارات تعادل بخشی را ۵ برابر افزایش دهد و همچنین وزارت نیرو توانست مجوز نصب کنتورهای هوشمند بر چاه های کشاورزی را دریافت کند.
همچنین عباس آخوندی نیز با مهم خواندن راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان گفت: با بهره برداری از این خط آهن، منافع ملی ایران با منافع مردم دنیا گره می خورد و امنیت و تجارت درازمدت در کشور ایجاد می شود.
وی اظهارداشت: ایران موقعیت ویژه ای دارد و کریدور شرق دریای خزر کم اهمیت تر از کریدور شمال - جنوب نیست زیرا که می تواند هم برای جنوب - شمال و شرق به غرب کشور عمل کند و هم از چین به قزاقستان و ترکمنستان و پس از دور زدن دریای خزر به سمت ترکیه و اروپا برود.
آخوندی با اشاره به اینکه سالانه حمل و نقل گسترده ای بین آسیا و اروپا صورت می گیرد افزود: میزان انتقال کالا از چین به اروپا در سال 350 میلیون تن است که این مقدار علاوه بر بارهایی است که از قزاقستان و ترکمنستان، تولید و به سمت غرب یا شرق کشور و دنیا منتقل می شود.
به گفته وی، در هر صورت هر چه ارتباطات اقتصادی و منافع مشترک ما با جهان افزایش یابد، امنیت اقتصادی بیشتری پیدا می کنیم و کریدور شرق و غرب کشور از جهت تجارت و امنیت ملی و جهانی حائز اهمیت زیادی است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته مهم در توسعه خطوط ریلی، پایداری و قابل رقابت بودن آنها از نظر اقتصادی با دنیاست تا دچار فرسودگی و خروج از بازار رقابت اقتصادی نشویم.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم در جریان بازدید و افتتاح از پروژه های باغات مرکبات در هاشم آباد گرگان گفت: به علت کمی آب در کشور باید منابع آبی را مدیریت کرد و گریزی غیر از استفاده از تکنولوژی های جدید در حوزه آبیاری نیست.
وی همچنین در بحث اراضی شیبدار افزود: کشت و تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر نیاز به تصمیم، اقدام جدی و کار جهادی دارد و باید کار را شروع کرد، نباید چنین طرح ها و پروژه هایی را صرفا به بودجه های مشخص گره زد.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سفر کاروان تدبیر و امید به گلستان، پروژه هایی محوری افتتاح می شود که نقش بسزایی در توسعه استان خواهند داشت، استان گلستان از این ظرفیت و پتانسیل برخوردار است که به قطب صنایع تبدیلی کشاورزی کشور تبدیل شود.
شهیندخت مولاوردی؛ معاون رئیس جمهور نیز در بندرترکمن گفت: امروز اشتغال مطالبه جوانان از دولت یازدهم است و دولت تدبیر و امید نیز به دنبال رونق اقتصادی و خروج از رکود تورمی برای ایجاد تحول در حوزه تولید و ایجاد اشتغال است.
 وی اضافه کرد: دولت یازدهم در فعالیت 15 ماهه خود در سیاست های داخلی، اقتصاد و فرهنگ تحول خوبی ایجاد کرده است.
معاون رئیس جمهور گفت: همچنین در حوزه سیاست خارجی دولت تدبیر و امید توانست با رعایت خطوط قرمز نظام و براساس رعایت منافع ملی به توافق هایی در مذاکرات با کشورهای 1+5 برسد.
رئیس جمهور در جریان سفر هیئت دولت به استان گلستان از یک روستا نیز بازدید کرد. روحانی در جمع اهالی روستای دوگنچی از توابع شهرستان آق‌ قلا که از ساعت‌ها قبل در انتظار ورود وی بودند گفت: از استاندار گلستان می‌خواهم تا در هفته آینده در جمع مردم حاضر شود و به مشکلات شما رسیدگی کند.
روحانی گفت: احداث راه‌آهن موجب آبادانی استان خواهد شد، اما اگر این خط ریلی مشکلاتی در تردد مردم روستا به وجود آورده، باید دست‌اندرکاران وزارت راه و شهرسازی هر چه زودتر این مشکلات را برطرف کنند.
محمدجواد نظری مهر نماینده مردم بندرگز و کردکوی نیز در نشست مردمی در شهرستان بندرگز گفت: در شهرستان بندرگز بحث ساحل تبدیل به یک بیغوله شده و در این زمینه مدیریت پایداری وجود ندارد.
وی افزود: سفر ریاست جمهوری به استان با دو دیدگاه است، دیدگاه اول بحث بین المللی راه آهن است که در آن گلستان تبدیل می شود به کریدوری که ما را با آسیای میانه مرتبط می کند و دیدگاه دوم بحث سفرهای استانی رئیس جمهور است.
نماینده بندرگز تصریح کرد: ساخت بیمارستان بندرگز حدود 10 سال طول کشیده است که نیازمند توجه بیشتر است. در صنایع مختلف و در کشاورزی و مباحث مختلف همیشه یک پای قضیه بانک ها هستند که باید این موضوعات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
2
"رئیس دولت یازدهم پروژه ای را که در دولت دهم بهره برداری شده بود، مجددا افتتاح کرد!" از رو که نمیرید این دولت مثلا راستگویان روی سنگ پای قزوین رو کم کرده. همه چیزش عاریه است، بعد میگه دولت قبلی سیاهه.
راستی از تسلیم نامه جامع چه خبر تکمیل نشده یا دارید میگردید تمام جوانبی که باعث تحقیر ملت میشن رو در ازای به قدرت رسیدن در مجلس اینده برای امریکایی ها شناسایی کنید تا در توافق بگنجانند.
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
2
کل این مجموعه در زمان احمدی نژاد عزیز شروع و تکمیل شد فقط روبانش رو ایشون برید
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها