بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۲۱۴
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
حکایت این روزهای رسانه ای که دیگر برای مردم نیست
به کیهان حق می دهیم که عقده های فروبرده ناشی از شکست مفتضحانه مهره هایشان در انتخابات را با چنین رفتاری جبران کنند اما به نظر می رسد روزنامه ای که بخشی از تاریخ این کشور است . . .

تدبیر24 : از روزگاری که کیهان تنها رسانه مورد اطمینان مردم برای دریافت اخبار بود اگر چه مدت زیادی گذشته است اما تا دهه اول انقلاب نیز می شد ردی از کیهان با نشاط و پر انگیزه در فضای رسانه ای کشور پیدا کرد که اساس دغدغه اش اطلاع رسانی صحیح و منظم در کنار نقد منصفانه شرایط بود . این روزها کیهان تنها تبدیل به پایگاهی شکست خوردگان افراطی شده است که تنها تفکر خود را بر تر می دانند و همواره با توهم توطئه نسبت به مسائل کشور و حتی جهان می نگرند . این روزنامه به گل نشسته که این روزها سودای تاسیس یک خبرگزاری را نیز در سر می پروراند بعد از خداحافظی یار قدیمی اش محمود احمدی نژاد از قدرت توپخانه نحیف اما پر از هوچی گری اش را به سمت دولت یازدهم و اقداماتش آن هم در حالی که تنها دو ماه از فعالیت آن می گذرد نشانه رفته است .

روزنامه کیهان که تحت مدیریت حسین شریعتمداری نمونه بارز یک رسانه شکست خورده را به نمایش گذاشته است اگرچه در 8 سال گذشته با عملکرد منافقانه هیچ گاه نتوانست جایی در میان مردم پیدا کند اما ظاهراٌ این امر هیچ عبرتی برای حلقه دور همی کیهانی ها به ارمغان نیاورد چرا که سیلی مردم به تفکرات متحجرانه همفکرانشان در 24 خرداد هم گوش های این افراد را برای شنیدن پیام تدبیر و اعتدال باز نکرد . کیهان که از چهار سال گذشته و به مدیریت مهدی محمدی دبیر سرویس سابق سیاسی این روزنامه که از نزدیکان سعید جلیلی در شورای امنیت ملی به شمار می رفت همه تلاش خود را برای تخریب آیت الله هاشمی و دکتر روحانی به کار برده بود هنوز نتوانسته حماسه عظیم ملت را در رای قاطع و یک مرحله ای به رئیس جمهور را در خود هضم کند و به همین دلیل ترجیح داده است برای کم شدن کوس رسوایی اش فعلا به حمله های خود ادامه دهد .

روزنامه کیهان که با این سابقه مطبوعاتی باید نماد اعتدال در عرصه رسانه ای باشد و حداقل از هم مسلک رسانه ای اش روزنامه اطلاعات کمی یاد بگیرد از روزی که دولت جدید روی کار آمده است در حلقه های تصمیم گیری شبانه شان به این نتیجه رسیده اند که باید نقش پیشرو را در حمله به دولت ایفا کنند . آن ها حتی در این زمینه توصیه های موکد رهبری مبنی بر تایید رفتار و مشی شخص دکتر روحانی و دولت جدید را هم کاملا نادیده گرفته اند و در این رابطه دقیقا مصداق کاسه داغ تر از آش شده اند . کیهان حتی به دولت تدبیر و امید فرصت استقرار کامل نمی دهد و هر روز با مطالبی که کینه از سراسر آن می بارد به بهانه های واهی به دولت و افرادش حمله می کند .

اگر چه نمونه های بسیاری برای این مدعا وجود دارد اما شاید چند نمونه اخیر این روزنامه بهتر بتواند عمق عداوت ورزی دست اندر کاران کیهان را نمایان کند . به طور مثال چند روز قبل کیهان در ستون گفت و شنود های خود که مستقیما توسط شریعتمداری به نگارش در می آید موضوع نامه نگاری باراک اوباما با دکتر روحانی را دستمایه طنز حقیر سیاسی خود قرار داده بود . مدیرمسئول کیهان در این مطلب با اشاره به این نامه نگاری نوشته است : اوباما بیخودی دلش را به این نامه‌نگاری‌ها خوش کرده است! اینجور نامه‌نگاری‌ها عاقبت خوشی ندارد! یارو که نمی‌توانست به دیدن نامزدش بیاید، آنقدر برای او نامه نوشت که بالاخره نامزدش با پستچی ازدواج کرد! گذشته از این که این نوشته چیزی را جز حقارت و بی ادبی نویسنده نشان نمی دهد اما سوال اصلی این جاست که شریعتمداری در چه جایگاهی برای رئیس جمهور تعیین تکلیف می کند . اگر وی کمی سختی به خود دهد و سوابق دکتر روحانی مراجعه کند متوجه می شود که به اندازه دانه دانه موهای سر شریعتمداری که در روزنامه بی خواننده کیهان سفید شده رئیس جمهور در عرصه های سیاسی و بین المللی تجربه و مهارت دارد و قطعا با پختگی خاصی که بارها رهبری هم به آن اذعان کرده اند بهتر می تواند صلاح کشور را درک کرده و بر مبنای آن تصمیم گیری کند . مدیرمسئول کیهان بهتر است القائات دوستان خود را نظر نظام جلوه ندهد چرا که روش نظام در برخورد با همه پدیده های سیاسی به خوبی روشن است و کوتوله رسانه ای مثل کیهان در این رابطه قطعا نمی تواند منشا اثر باشد .

از سوی دیگر و در حالی که با راهبری درست نظام موضوع نرمش قهرمانانه برای روزهای آینده سیاست خارجی کشور انتخاب شده است و رئیس جمهور با سخنرانی کم نظیر و پیشنهاد بی نظیر جهان عاری از خشونت افکار دنیا را متوجه خود ساخته است و همچنین رئیس جمهور آمریکا هم با ادبیاتی کاملا متفاوت با ایران سخن گفته است روزنامه کیهان در تیتری جالب با عنوان "اوباما علیه ایران باز هم لاف گزاف زد" به استقبال تغییر رویکرد رابطه ایران و آمریکا رفته است . ظاهراٌ این خود عمارپنداران خودشیفته  که بی ادبی جزیی از ادبیات روزمره شان شده است نه معنای دیپلماسی را متوجه می شوند و نه معنی تغییر رویکرد را می فهمند . در حالی که دیروز همه دنیا تغییر صریح آمریکا حداقل در فاز سخن را با مدیریت دیپلماسی عمومی دکتر روحانی  به چشم دیدند کیهان آن را به لاف زنی تعبیر کرد .

انتقاد های بی منطق از عملکرد وزرای دولت یازدهم، طنز های توهین آمیز نسبت به عملکرد هیئت دولت جدید، شایعه پراکنی و جنجال تنها بخشی از رویکردهایی است که کیهان در دو ماه گذشته و پس از روی کار آمدن دولت دکتر روحانی در پیش گرفته است . البته از طرفی به کیهان حق می دهیم که عقده های فروبرده ناشی از شکست مفتضحانه مهره هایشان در انتخابات را با چنین رفتاری جبران کنند اما به نظر می رسد روزنامه ای که بخشی از تاریخ این کشور است و رهبری در آن نماینده دارند باید هرچه زودتر از اسارت این تیم خارج شده و به دست نیروهای معتدل تر سپرده شود و یا حداقل یک نفر چشم های به زور بسته شده کیهان را برایش باز کند .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲۰
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
10
25
کیهان را باید خدا آزاد کنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
حتما که رای مرذم در 24 خرداد حماسه بود اما سال 88و 84 نه؟
منافق به کی میگی؟ حرفات مثل تکفیری هاس
بازم خدا رو شکر روحانی رای اورد حزب شما که 7 درصد رای داشت فدات شم.. بهتره ذروغ نگین و واسه من از طرف سایت قشنگتون اس ام اس ندین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
یک نظر سنجی باید بزارن تا 35 میلیون بگن حسین جون بره گردش دور دنیا و شاید دور کهکشان راه شیری ! تدبیر 24 لطفا یه نظر سنجی بزارین
دلسوز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
23
11
ادب مرد به ز دولت اوست
عقده رفقای اصلاح طلب رو هنگام رای راستگو دیدیم
پاسخ ها
سهیل
| CANADA |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
لطفا خانم راستگو رو قاطی نکنید! که اگر اعتبار اصلاح طلب ها نبودند خانم راستگو باید الان به بچه هاشون میرسیدن!
falah
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
18
9
سلام
من هم به شما حق میدم که سر مست از پیروزی باچند صدم در صد مغرورانه با ادبیاتی در خور خود صفحاب سایت خودرا پر می کنید، چراتحمل مخالف را ندارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ای کاش به دور دوم میرفتیم تا 35 میلیون رای خاتمی وهاشمی را به چشم میدیدن! از ترس دور دوم تموش کردیدن اصولگرا های خود عمار پندار!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
میشه از قول دکتر محمود مورد وثوق اصولگرایان یه جمله بگم؟ اب رو بریز اونجا .... بقیه اش را خودشان می دونن
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
4
9
سلام 8سال هرحرفي انتقادي دلتون خواست از هرطريقي باهر نوع تفكري زديدحالاحداقل ازيه انتقادفوري نبايد رنجيده بشيد اصلاح طلبان زودرنج يه فكري به حال ظرفيت تون بكونيد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
اخه نفس تم هنوز تو رختکنه تو زمین نیومده از چه چیزی انتقاد می کنید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
4
6
باسلام
نظر شخصی من اینه که بهتره آقای شریعتمداری از روزنامه کیهان جابجا بشه . هر دو طرف باید تحمل مخالفین خودشونو داشته باشن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
2
3
مخالف دیگه داداش. نه افراطی و هو..... مثل شریعتمداری
احسان از شیراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
5
4
اگه اصولگرا ها انتقاد کنند میشه هوچی گری ولی اصلاح طلب ها اگر فحش هم بدهند آزادی بیانه در واقع دارن مردمسالاری می کنند
اصلاح طلب ها اگر اگر سوال کنند اسمش آزادی اندیشه است ولی اگر اصولگرا ها سوال کنند می گویند تفتیش عقاید است
اگرسطل آشغال آتش بزنند و بانک و اتوبوس آتش بزنند اسمش اعتراض مدنیه
ولی اگر در برابرشان اعتراض کنی چماقدار و خشونت طلب هستی
اگه اصولگرا ها رای بیارند مهندسی ناشیانه تنظیم آرا شده ولی اگه شما رای بیارید تجلی دموکراسیه ....
یه کم لطفا تحمل مخالفاتون رو داشته باشید جماعت خود بیشمار انگار
از منظر شما مخالف خوب مخالف مرده است
سعید اصفهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
2
6
واقعا کیهان برای مردم نیست و فقط برای تندروها هست. حالم از این روزنامه بهم میخوره.
فرید از تهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
2
2
هر روز دعا میکنم آگاهی سیاسی مردم با مطالعه بیشتر بشه و همه انهایی که فکر میکنند تحمل مخالف یعنی تحمل غرض ورزی های دگماتیستی کیهان که دیگر حتی در قشر های عادی مردم هم جایگاه ندارد زهی خیال باطل . این روزها همه ی مردم خواهان تنش زدایی در سیاستهای داخلی و خارجی هستند و بدنبال بهبود شرایط زندگی خود می باشند از تندخویی ها و تندگویی های کیهان هم خسته اند. پس آقای شریعتمداری ِکیهان که ادعای ولایی بودنت گوش فلک را کر کرده به فرموده رهبری انعطاف بیشتری نشان بده و دست از لحبازی بردار و بگذار مردم در فضای اعتدال بوجود آمده نفسی بکشند.
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
1
4
خوشم می آید از کیهان چون متخصص در زدن برجک شماهاست.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
1
1
بگذاريديك نفر دلشاد باشد كه دارد با امريكا مبارزه ميكنند
موسوی
|
UNITED STATES
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
برخورد بی ادبانه به ظاهر تدبیری های بی تدبیر با کیهان نشانه عمق دردی است که از افشا گری های کیهان دارند. اگر به زعم شما کیهان جایگاهی ندارد چرا این همه جیغ بنفش می کشید؟
از جناب آقای شریعتمداری صمیمانه تشکر می نمایم و برای ایشان توفیقات بیشتر در مقابله با جریان کارگزاران 2 را از خداوند مسئلت می نمایم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
0
متاسفانه محمود احمدی نزادچهره مورد وثوق اصول گراها با گند هایی که زد آب را آنجای خودی ها ریخت وگرنه باید اصول گرا ها پیروز می شدند کیهان هم مثل احمدی نژادبرجک خودی هارا می زند مردم کیهان نمی خوانند حتی احمدی نژاد هم درمصاحبه اش گفت که کیهان نمی خواند این روز نامه همیشه رو ی پیشخوان روزنامه فروشی ها باد کرده
ناشناي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
0
0
و ندايي امد .... ناتانياهو اسوده بخواب، كيهان بيدار است
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها