بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی روز جمعه با 'باسوکی بینتانگ پورناما' فرماندار جاکارتا دیدار و آمادگی تهران را برای همکاری با پایتخت اندونزی در تمامی حوزه ها در قالب خواهرخواندگی اعلام کرد.
تدبیر24: در این دیدار که 'دیان ورینگ جوریت' سفیر اندونزی در تهران نیز حضور داشت، مباحث مختلفی در خصوص همکاری میان پایتخت های ایران و اندونزی به عنوان دو کشور دوست و مسلمان، توسعه تعاملات فرهنگی و اجتماعی تهران و جاکارتا و همکاری ایران و اندونزی در حوزه زیرساخت های شهری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

'محمود فرازنده' سفیر ایران در اندونزی با اشاره به قدمت تاریخی و غنای فرهنگی کشورمان به تشریح نقش ملموس ایرانیان در شکل گیری تمدن جامعه بشری و گسترش و تبلیغ اسلام پرداخت و گفت که ایرانیان بیش از یکهزار سال است با مردم اندونزی در تعامل هستند که نتیجه این تعاملات را بخوبی می توان در دین و فرهنگ ملت اندونزی مشاهده کرد.

وی وجود تشابهات مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی را سرمایه اصلی دو کشور در مسیر توسعه روابط عنوان کرد و گفت: با توجه به تشابهات بسیاری که تهران و جاکارتا در حوزه های مختلف کلان شهرها دارا می باشند، همکاری این دو پایتخت در امور فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، زیر ساخت و رفاه عمومی امری مهم است.

سفیر ایران در اندونزی گفت: در بعد زیرساخت ها نیز تهران به عنوان یک کلان شهر توانسته است ضمن رعایت استانداردهای بین المللی، پیشرفت بسیاری در حوزه های آمد وشد شهری، حمل و نقل عمومی، فضای سبز، مراکز فرهنگی، اجتماعی و هنری، زیباسازی شهری و مدیریت زباله شهری داشته باشد و آماده است در تمامی این حوزه ها در قالب خواهرخواندگی با جاکارتا همکاری کند.

وی همچنین از فرماندار جاکارتا برای بازدید از شهر تهران و دیدار با شهردار تهران در راستای همکاری هرچه نزدیک تر، دعوت کرد.

'باسوکی بینتانگ پورناما' فرماندار جاکارتا نیز در این دیدار با اشاره به آشنایی اش با غنای فرهنگی ایران و نقش مردان این سرزمین در علوم پایه و همچنین تمدن بشری، گفت که در سال 2002 و زمانی که بعنوان نماینده مجلس اندونزی خدمت می کردم تعامل بسیار سازنده ای با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان داشتم.

وی گفت: همکاری با تهران بعنوان یکی از پایتخت های کشورهای آسیایی با استانداردهای بین المللی در امر زیرساخت های شهری برای من به عنوان فرماندار شهر جاکارتا بسیار جذاب است و رسما آمادگی خود را برای خواهرخواندگی جاکارتا و تهران اعلام می کنم.

'باسوکی بینتانگ پورناما' همچنین با ابراز علاقمندی برای سفر به تهران و مذاکره با مقامات پایتخت ایران به منظور انجام همکاری های عملی در حوزه های مختلف مورد علاقه، خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از وزارت امور خارجه اندونزی، سفارت اندونزی در تهران در ماه آوریل و یا مه سال 2015 جشنواره فرهنگی در تهران برگزار می کند و علاقمندم در حاشیه این مراسم به تهران سفر کنم.

فرماندار جاکارتا برای استفاده از تجربیات ایران در زمینه فناوری لایروبی رودخانه ها و مدیریت فاضلاب کلان شهرها اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین از آمادگی شهر جاکارتا برای میزبانی نشست های مختلف میان ایران و اندونزی در راستای توسعه روابط و مناسبت ها خبر داد و گفت: اندونزی و ایران دو کشور مسلمان هستند و روابط میان علمای دو کشور سالیان سال است که برقرار می باشد. جاکارتا آماده میزبانی از نشست علمای ایران و اندونزی و دیگر کشورهای مسلمان با هدف گفت وگوهای تقریبی و تحکیم وحدت میان مسلمانان است.

سفیر اندونزی در تهران نیز در این دیدار با ارائه اطلاعات و حقایق موجود در ایران، از سیاه نمایی رسانه های غربی علیه کشورمان پرده برداشت و تصریح کرد: غربی ها در حالی اندونزی را به عدم همکاری با ایران سوق می دهند که خود برای همکاری اقتصادی با این کشور از یکدیگر پیشی می گیرند.

وی با اشاره به پیشرفت های بسیار در ایران و به ویژه شهر تهران، گفت: امروز نه تنها تسهیلات شهری و رفاهی برای ساکنان تهران فراهم شده است بلکه در این کشور 80 میلیونی نمی توان حتی روستایی را یافت که از نعمت برق و آب آشامیدنی بهره مند نباشد.

در این نشست تعدادی از اعضای دانشگاه هنر و صنف مساجد ایران که برای ارائه طرح و ایده های خود در امر طراحی مساجد و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی مساجد دنیا در جلسه حاضر بودند به تشریح دیدگاه های خود پرداختند که طرح های ارایه شده با استقبال بسیار فرماندار جاکارتا مواجه شد.

باسوکی جانشین 'جوکو ویدودو' فرماندار سابق جاکارتا شده که در انتخابات امسال ریاست جمهوری اندونزی پیروز شد و اکنون سکان هدایت این کشور 250 میلیون نفری را در دست گرفته است.

از زمانی که جوکو ویدودو وارد عرصه تبلیغات انتخاباتی شد باسوکی به عنوان فرماندار موقت جاکارتا فعالیت می کرد و از پشتیبانی رییس جمهور اندونزی برخوردار است.

وی در آخرین روزهای آبان ماه فعالیت خود را به عنوان فرماندار رسمی شهر 23 میلیون نفری و ساحلی جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها