بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
یک فعال عربستانی و نزدیکان دو زن عربستانی از بازداشت دو زن یک هفته پس از نقض قانون ممنوعیت رانندگی زنان در کشور عربستان خبر دادند.
تدبیر24:کمپین مخالفان قانون ممنوعیت رانندگی برای بانوان که از اکتبر سال گذشته آغاز شد از این دو زن عربستانی بازداشت شده حمایت می‌کند. پلیس این دو زن را که از امارات به عربستان آمده بودند به جرم رانندگی در داخل کشور عربستان دستگیر کرد.
 
این دو زن در وب‌سایت توییتر یک حساب کاربری مشترک با بیش از 355 هزار دنبال‌کننده دارند.
 
اعضای این کمپین که در 26 اکتبر سال گذشته به راه افتاد معتقدند ممنوعیت رانندگی برای زنان توجه‌ها را به مسائل گسترده‌تر و بزرگتری از جمله قانون ساختگی قیمومیت در عربستان جلب می‌کند که به مردان این امکان را می‌دهد که با نفوذ بیشتری بر زندگی زنان کنترل داشته باشند.
 
لجین الهذلول (25 ساله) یکی از دو زنی است در حالی که در کشور امارات گواهینامه رانندگی دریافت کرده بود، با رانندگی خودرویی از این کشور به عربستان وارد و سپس دستگیر شد.
 
کشور عربستان با دنباله‌روی از افکار تندروی وهابیت، این عمل را نوعی تشویق به آزادی‌طلبی تلقی می‌کند.
 
این در حالی است که هیچ کشور اسلامی دیگر در منطقه و حتی کشورهای محافظه‌کار همسایه عربستان در خلیج فارس این قانون را اجرا نمی‌کنند.
 
در سی‌ام نوامبر لجین الهذلول در اقدامی برای حمایت از کمپین حق رانندگی زنان، ویدیویی را در یوتیوب از خود منتشر کرد که در حال رانندگی در عربستان بود.
 
یک فعال عربستانی اعلام کرد: الهذلول با این اقدام خواست به ضعف قانونی که به وی اجازه نمی‌دهد با خودرو وارد کشورش شود واکنش نشان دهد.
 
این فعال عربستانی که به شرط عدم ذکر نامش از ترس اقدامات انتقام‌جویانه دولت عربستان صحبت کرد، گفت: گارد مرزی عربستان پس از اینکه الهذلول اصرار به ورود به این کشور داشت، حدود 24 ساعت در مرز منتظر ماند و بعد پاسپورت وی را صادر کرد.
 
این فعال عربستانی و اعضای خانواده دو بازداشتی اعلام کردند: میسار العمودی (33 ساله) روز بعد در حالی که برای رساندن غذا، آب و لحاف به هذلول رفت، دستگیر شد.
 
دیده‌بانی حقوق بشر اعلام کرد: این دو زن عربستانی به جرم رانندگی بازداشت شده‌اند اما مشخص نشده است که آیا این دو به جرم‌های دیگری هم متهم هستند یا نه؟
 
در حالی که هذلول به بنیاد بازپروری منتقل العمودی به زندانی در منطقه الاحساء در شرق عربستان برده شد.
 
تحقیقات بدون وکیل مدافع برای این دو زن آغاز شده است و عربستان تاکنون به صورت رسمی توضیحی این باره ارائه نکرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها