بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۲۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
مهدی آیتی – نماینده ادوار مجلس
16 آذر روز دانشجو، هرسال کمرنگ تر، دولتی تر و تشریفاتی تر برگزار می شود. چرا؟
تدبیر24: اگر در این روز بزرگ، سه قهرمان از فرزندان میهن عزیزمان جان خود را فدای عدالت و آزادی کردند، چرا دولت ها می خواهند آنرا به نفع خود مصادره کنند؟

اگر سالهاست که دانشجویان از فضای مناسب و مطلوب فعالیت سیاسی، اجتماعی در دانشگاهها دور شده و منع گردیده اند، چرا دولت ها اجازه نمی دهند که حداقل در یک روز که اختصاصا به نام خود آنهاست در محیط محدود و بسته دانشگاه اظهار نظر نمایند و از مسئولین انتقاد کنند؟

چرا در روز دانشجو به جای آنکه اجازه دهند دانشجویان سخنرانی کنند، همواره رییس جمهور و دولتمردان سخنرانی می کنند؟

مگر رییس جمهور و دولتمردان در طول سال کم سخنرانی می کنند؟ واقعا مردم از این همه سخنرانی و حرف تکراری خسته شده اند و جوانان انتظار دارند حداقل در روز دانشجو بتوانند پشت درهای بسته دانشگاهها و در یک فضای کنترل شده کمی فریاد بزنند و درد و دل کنند.

به نظر می رسد دولت و مراجع مربوطه همواره از اظهار عقیده و آزادی نسبی جوانان و دانشجویان حتی در یک روز در سال و حتی در محیط بسته و محدود دانشگاه هم نگرانند و سعی می کنند آن را از روزهای قبل برنامه ریزی کرده و به صورتی کاملا دولتی و تشریفاتی برگزار نمایند.

آیا روزی خواهد رسید که مراسم برگزاری روز دانشجو توسط خود آنها برنامه ریزی و مدیریت شود؟

آیا روزی خواهد رسید که سخنران روز دانشجو در تمام دانشگاههای کشور خود دانشجویان باشند و مسئولین و دولتمردان در این روز بیشتر شنونده باشند تا گوینده؟

در کشورهای دموکراتیک و آزاد معمولا رییس جمهور و دولتمردان این همه حرف نمی زنند و برعکس در کشورهای جهان سوم است که نیروهای دولتی بیشتر حرف می زنند و مردم معمولا شنونده هستند.

چرا در طول سال و در سراسر همایشها و مناسبت ها بایستی رییس جمهور، رییس مجلس، رییس قوه قضاییه، وزرا و وکلا برای مردم حرفهای تکراری و خسته کننده بزنند و مردم محکوم و مجبور باشند که این حرفهای تکراری را گوش کنند.

بیایید یک بار هم که شده روز دانشجو را به خود آنها واگذار کنیم و اجازه دهیم جوانان در این روز در رابطه با مسائلی نظیر اشتغال، ازدواج، مسکن، امور سیاسی – اجتماعی حرف بزنند و اظهار نظر کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
صداقت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
0
شجاعت مى خواد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها