بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
اعضای سمن‌های ایلام با پاکسازی مسیر تردد زوار از زباله این‌گونه قدم درراه خدمتی نهادند که این روزها ایلام به آن می‌بالد.
تدبیر24: دکتر «علی مهرعلی‌زاده» مدیرکل امور اجتماعی استانداری در حاشیه پاکسازی مسیر تردد زوار اظهار کرد: وظیفه‌ی دولت و سمن‌ها افزایش مشارکت مردمی در جهت رفع کاستی‌ها در جامعه است و توفیقی حاصل شد تا در مسیری که به دلیل تردد زوار حسینی حال و هوای معنوی به خود گرفته است، شاهد نقش‌آفرینی سازمان‌های مردم‌نهاد در پاکسازی طبیعت باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استان ایلام با تأکید بر اینکه چنین خدمتی از سوی سمن‌ها علاوه بر پاک کردن طبیعت استان ایلام موجب نقش بستن یک تصویر زیبنده از ورودی عتبات عالیات در ذهن زوار امام حسین (ع) خواهد شد، ادامه داد: ‌اولین گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد در چنین روزی تمرین نتایج باهم بودن و پاکسازی طبیعت بود.

وی تداوم چنین گردهمایی‌هایی با برنامه‌ریزی منسجم و حضور اکثریتی اعضای سمن‌ها را یکی از اهداف اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام عنوان کرد و گفت: مشارکت حداکثری سمن‌ها در مسائل اجتماعی فرهنگی جزو برنامه‌های توسعه‌ای است، در همین راستا نیز در اسفندماه امسال یک اردوی درون استانی با اولویت اعضاء حاضر در این گردهمایی در جهت نزدیک‌تر شدن آرا و نظرات سمن‌ها با بخش دولتی برگزار خواهد شد.

در ادامه «محمدرضا تردست» سرپرست فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه این حرکت نمادین اما اثربخش با محوریت دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام و مشارکت‌ سمن‌های استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد بازوان پرتوان دولت در عرصه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی است.

تردست افزود: یکی از عرصه‌های که سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در آن حضور مؤثری داشته باشند، مسائل زیست‌محیطی است که‌ فارغ از اصول اولیه سمن خود، در مشارکت با سایر نهادها قرار گرفته و نقش‌آفرینی کنند و در سطح کیفی بالایی اهداف موردنظر را به‌پیش ببرند.

در همین راستا «عبدالحسین کاظمی» مدیرکل محیط‌زیست استان ایلام خدمت به زوار امام حسین (ع) را توفیق دانست و افزود: پاکسازی مسیر تردد زوار امام حسین (ع) در چنین روزی که همه انسان‌ها تمایل به خدمات‌رسانی دارند، یک توفیق محسوب می‌شود و یک توفیق برای محیط‌زیست است که در کنار جوانان کار کنند، چراکه علاوه بر رسالت اصلی کار توانستیم خدمتی بزرگ به‌عنوان ایلامی‌های دوست‌دار طبیعت برای زوار انجام دهیم.

کاظمی با بیان اینکه در حفظ محیط‌زیست، سمن‌ها را دوست اداره کل می‌دانیم، تصریح کرد: این‌گونه گردهمایی‌ها باید در عرصه‌های مختلف بخصوص در حوزه‌ی محیط‌زیست تداوم داشته باشد و با برطرف کردن نقاط ضعف این مراسم‌ها سطح کیفی آن‌ها را بالا ببریم.

وی گردانندگان اصلی این گردهمایی را سمن‌ها و مسئولان را مهمانان مراسم عنوان کرد و گفت: سعی ما بر این است به‌عنوان حلقه ارتباطی سمن‌ها با بخش دولتی بیش‌ازپیش در خدمت آن‌ها باشیم.

«وحید ملکشاهی» دبیر انجمن جوانان هدف‌دار فردا به ایسنا گفت: تداوم چنین برنامه‌های خوب و تأثیرگذاری نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی بهتری است، بدین‌جهت اگر این برنامه‌ها با موضوعات خاص و کاربردی‌تر انجام شود، ارزشمندتر است.

وی افزود: بهتر است صفرتا صد برنامه‌ها در اختیار یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد باشد و دولتی‌ها فقط نظارت کنند.

«احسان معتمدنیا» دبیر انجمن دوستداران محیط‌زیست استان ایلام در اولین برنامه مشارکتی سمن‌های استان در قالب پاک‌سازی محیط‌زیست به ایسنا گفت: این گردهمایی اولین برنامه‌ی مشارکتی سمن‌ها بود، با این‌وجود اتحاد و همدلی بین اعضای سمن‌های مردم‌نهاد به‌وضوح قابل‌ مشاهده بود که جای بسی خرسندی دارد و در پی آن می‌توان به بهبود و تکامل ساختار جامعه مدنی امیدوار بود.

معتمدنیا اظهار کرد: نقش اصلی سازمان‌های مردم‌نهاد افزایش مشارکت اجتماعی و پیشرفت و توسعه جامعه است و مطمئناً حضور این نهاد در کنار یکدیگر می‌تواند کمک بسزایی به تقویت هرچه بیشتر ساختارها و پایه‌های جامعه مدنی باشد.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر موضوع نابودی درختان بلوط به دغدغه‌ای عمده تبدیل شده است که دولت به‌تنهایی قادر به حفاظت و احیای این جنگل‌ها نیست و در این رابطه نیاز به کمک مردم دارد که در این خصوص نقش سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند بسیار درخور توجه باشد.

بعد از پاکسازی مناطق شناسایی‌شده توسط محیط‌زیست و حمل زباله‌ها با کمک شهرداری با محوریت دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام مسافت باقیمانده تا حرم امام‌زاده علی صالح (ع) طی‌ و مراسم عزاداری و اقامه نماز برپا شد.

در این گردهمایی 150 نفر از اعضاء سازمان‌های مردم‌نهاد و تعدادی از دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان ایلام حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها