بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
آیت الله غرویان استاد حوزه و دانشگاه
این اجتماع اربعین به مسلمان‌ها مخصوصا شیعیان این درس را می‌دهد که می‌توان با یکدیگر خوب بود و به یکدیگرعشق و محبت ورزید و همدیگر را درآغوش گرفت ونسبت به یکدیگر احساس انسانی . . .
تدبیر24: قیام حسین بن علی (ع) آنقدر پرمحتواست که هیچ تکرارگویی این را برنمی‌تابد که حسین(ع) و حادثه کربلا نشان از یک عنصر پاک و عواطف انسانی دارد؛ یعنی امام حسین(ع) درحادثه کربلا جلوه‌گاه بالاترین احساسات وعواطف انسانی است. رابطه برادر با برادر، برادر با خواهر، پدر با فرزند و فرزند با پدر و رابطه فرد با عموی خودش همه این‌ها در کربلا به بهترین شکل متجلی شدند. از این جهت عاشورا و امام حسین(ع) با قلب‌های مردم گره خورده و دل‌ها هیچ گاه از یاد حسین(ع) خسته نمی شوند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد در این راستاست که بعد از گذشت سالیان زیاد ازحادثه عاشورا، امسال همه جهان شاهد اجتماع  بزرگی در روز اربعین بود.

جهان مشاهده کرد درهمین راهپیمایی چندروزه، تا چه اندازه دل‌های مردم به یکدیگر نزدیک شده و عشق،عاطفه، دوستی و محبت میان شیعیان زیاد شد. ملت ایران وعراق سال‌ها با یکدیگرمی‌جنگیدند اما همین دو ملت دلهایشان چنان به هم نزدیک شده است که به یکدیگر آب می‌دهند، غذا می‌دهند و پای خسته و زخمی راهپیمایان را درمان می‌کنند. عراقی‌ها به زوارامام حسین(ع) محل استراحت و غذا می‌دهند؛ این انسانها چگونه هستند که چنین عواطف خالصانه‌ای نسبت به یکدیگر پیدا می‌کنند. اینها در پرتوی درس عشق، عاطفه و محبتی است که امام حسین(ع) عطا کرده است و این اجتماع اربعین به مسلمان‌ها مخصوصا شیعیان این درس را می‌دهد که می‌توان با یکدیگر خوب بود و به یکدیگرعشق و محبت ورزید و همدیگر را درآغوش گرفت ونسبت به یکدیگر احساس انسانی والا داشت؛ اینها همه درس است.

 چرا تمام این امور تنها در یک روز باشد؟ شیعیان باید بکوشند در همه روزها به همدیگرعشق بورزند، به یکدیگرعاطفه داشته باشند. باید ازاین منظر به اجتماع بزرگ و ارزشمند اربعین نگاه کرد و از این گونه همایش‌ها و نگاه‌ها، نکات و درس‌هایی برای زندگی خود، جامعه و آینده دریافت کرد.

حسین بن علی(ع) نوری است که هیچ گاه خاموش نمی‌شود،  او هدایتگرعشق و عواطف انسان‌ها به سمت کامل‌ترین عواطف و احساسات است.  شیعیان حسین بن علی باید از حوادث عاشورا درس مهربانی و اخلاق مداری بگیرند و این امر را همانند این حماسه بزرگ در سراسر زندگی خود اجرا کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها