بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
از قمه‌کشی در زمین فوتبال تا بررسی وضعیت آیین‌نامه انضباطی برنامه نود دیشب در حالی آغاز شد که عادل فردوسی‌پور در‌‌ همان ابتدا به مخاطبانش این خبر را داد که تا بازی‌های تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا این برنامه تعطیل خواهد بود و با خواب زمستانی لیگ بر‌تر، برنامه نود هم به یک استراحت کوتاه مدت خواهد رفت.
تدبیر24:سعید مظفری‌زاده در ابتدای برنامه به ‌عنوان کار‌شناس داوری، عادل فردوسی‌پور را تا میانه‌های برنامه همراهی کرد و پرسش پیامکی برنامه هم با توجه به در پیش بودن جام ملت‌های آسیا به نظرسنجی درخصوص نتیجه تیم ملی در استرالیا اختصاص داشت و بینندگان برنامه، باید یکی از گزینه‌های «حضور در فینال»، «حضور در بازی رده‌بندی»، «حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی» و «حذف در مرحله گروهی» را انتخاب می‌کردند.
 
عادل فردوسی‌پور به عادت همیشه، در ابتدای برنامه با اشاره به اتفاقات روز غیر ورزشی، درگذشت انوشیروان ‌ارجمند را تسلیت گفت تا نود درجه اولین آیتم برنامه نود باشد که روی آنتن می‌رود. شوخی با سوشا مکانی، محسن بنگر و محسن فروزان که در هفته گذشته با نمایش ضعیفشان موجب به ‌ثمر رسیدن چند گل عجیب بودند، از مهم‌ترین بخش‌های گزارش نود درجه بود.
 
در ابتدای برنامه، خلاصه دو بازی سایپا و پیکان و سپاهان و گسترش فولاد پخش شد و بعد از بحث آماری مظفری‌زاده در خصوص بازی سایپا و پیکان اعلام کرد که داور یک پنالتی را به نفع پیکان اعلام نکرده است؛ اما مظفری‌زاده در ‌بحث داوری دیدار سپاهان و گسترش که منجر به به‌ثمر رسیدن سریع‌ترین گل لیگ شد، اعلام کرد، ‌عجله بازیکنان سپاهان موجب شد تا بازیکنان این تیم قبل از شروع بازی وارد زمین گسترش شوند و این حرکت که در به‌ثمر رسیدن گل خلعتبری موثر بوده، دلیل مردود بودن این گل است. به این ترتیب اشتباه داوری موجب ثبت سریع‌ترین گل لیگ شد.
 
وضعیت بحرانی باشگاه پرسپولیس بهانه‌ای شد تا قبل از پخش خلاصه بازی این تیم برابر فولاد، گزارشی از نابسامانی‌های این تیم پخش شود و در ادامه هم خلاصه بازی که با اشتباهات عجیب مدافع و دروازه‌بان این تیم منجر به پیروزی فولاد خوزستان شد، روی آنتن رفت.
 
یکی از اولین بخش آنالیزی نود با توجه به عملکرد ضعیف دروازه‌بان‌های پرسپولیس در این فصل به بررسی آماری عملکرد نیلسون و سوشا مکانی پرداخت. بررسی آماری دروازه‌بان‌های پرسپولیس در چند سال اخیر، نشان داد که هر وقت پرسپولیس از یک دروازه‌بان مطمئن بهرمند بوده، بهتر نتیجه گرفته و عملکرد ضعیف دروازه و خط دفاعی این تیم زمانی بوده که از دو دروازه‌بان هم‌سطح و مدل گردشی استفاده کرده است.
 
گزارش ایران نود این هفته به پخش بخش دوم سفر گزارشگر نود به آبادان پرداخت که در آن علاوه بر شوخی با «عینک ری‌بن» آبادانی‌ها با فوتبالیست‌های نظیر امید شریفی‌نسب، لطیف جنامی و ابراهیم تهامی هم گفت‌وگو کرد. برنامه ۹۰ دیشب اما یک آیتم‌ ویژه داشت؛ ملاقات با حشمت مهاجرانی در امجدیه. سرمربی مشهور ایرانی که اولین بار ایران را به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین رساند و در آن بازی‌ها توانست تیم ملی را صاحب تساوی با اسکاتلند کند، در گفت‌و‌گو با حمیدرضا صدر از خاطرات فوتبالی‌اش گفت. البته این تنها بخشی از خاطرات مهاجرانی بود که پخش شد و فردوسی‌پور وعده داد در تعطیلات پنجاه روزه ۹۰، این مستند از شبکه ۳ پخش شود.
 
همچنین در بخش‌های پخش شده از این مستند، مهاجرانی از روزهای فوتبالش در امجدیه گفت. او وقتی درباره غفور جهانی حرف می‌زد، خاطره‌ای برای گفتن داشت. آن وقت‌ها این مربی برای دعوت از غفور زیر سؤال بود، چون او بیشتر در زمین می‌دوید تا اینکه گل بزند: «می‌گفتند حشمت خواهری دارد و غفور قرار است دامادشان شود. او کاری را که من خواسته بودم، ‌انجام می‌داد اما بازی‌اش را تماشاگران نمی‌پسندیدند، ولی این بازیکن، گل مهم ما برای صعود به جام جهانی را زد و هنوز هم مثل برادر کوچکترم است اما ما ‌۵ برادر بودیم و اصلا خواهری نداشتیم که او دامادمان باشد».
 
او درباره تیم ملی هم گفت: «کروش در جام جهانی متراکم بازی کرد. فاصله خطوط که کم کنی، گل زدن سخت می‌شود، این سختی در گلزنی نه فقط برای تیم حریف که برای تیم خودی هم مشکل ساز می‌شود. کروش در جام ملت‌ها این طور بازی نمی‌کند و به نظرم تاکتیکش را عوض می‌کند. البته من با گلایه‌هایش درباره اینکه تیم برای قهرمانی در آسیا موفق عمل نکرده، موافقم. ما از برنامه‌مان عقبیم‌».
 
بازی زیبای استقلال تهران و استقلال صنعتی خوزستان، بهانه‌ای شد تا یکی دیگر از آن آیتم‌های آنالیزی نود در بررسی علت زیبا شدن این بازی روی آنتن برود. سعید مظفری‌زاده، کار‌شناس داوری این برنامه درباره گل‌های سوم و چهارم تیم تهرانی گفت: «خطا روی فخرالدینی و اعلام پنالتی به نظرم درست نبود و داور نباید این صحنه را پنالتی می‌گرفت.» او گل چهارم استقلال را سالم دانست و گفت: «هاشم بیک‌زاده خطایی روی گلر تیم حریف انجام نداد. از نظر من، یک برخورد عادی بود و پنالتی ندیدم‌».
 
او البته خطای نیمه اول این بازی روی کرار را پنالتی دانست که داور از آن گذشته بود. این کار‌شناس داوری اعتقاد داشت کرار می‌توانست در این بازی اخراج شود. بعد از پخش بازی استقلال تهران و استقلال صنعتی خوزستان، تصاویر مربوط به اتفاقات بعد از این بازی در هواپیما و در راه بازگشت به تهران روی آنتن رفت. هواپیمای حامل بازیکنان استقلال به خاطر مشکلات فنی قادر نبود روی باند فرودگاه تهران فرود بیاید و برای همین، خلبان چندین بار برای فرود اقدام کرد. در تصاویر صحبت‌های رد و بدل شده بین بازیکنان و مسافران هواپیما واضح بود که مشکلات فنی، باعث وحشتشان شده بود.
 
گزارش تقویم نود، بررسی وضعیت مالکیت باشگاه راه‌آهن و مشکلات این تیم و بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی از بخش‌های دیگر برنامه نود بود تا یکی از گزارش‌های عجیب این برنامه روی آنتن برود. در جریان بازی‌ دو تیم آلومنیوم اراک و کارون اهواز، هجوم تماشاگران به درون زمین و چاقوکشی و درگیری‌های عجیب و غریب این مسابقه، موجب شد تا نود بخشی از برنامه خود را به بررسی این اتفاقات اختصاص بدهد.
 
در ادامه پخش تصاویر عجیب درگیری‌های نود مصاحبه‌ای هم با محمد آشتیانی، بازیکن تیم آلومینیوم پخش شد که در جریان این درگیری، به ضربه مشت یکی از اغتشاشگران سه دندان او خرد شده ‌و با جراحت چاقو هم پانزده بخیه به پای او خرده بود.
 
محمد نیک سیرت، مشاور تیم آلومینیوم روی خط برنامه نود آمد و گفت، یکی از چاقو به دستان مربی دروازه‌بان‌های تیم کارون بوده و در اراک هم چنین اقدامی از او سر زده بود. همچنین رضا جمال‌پور سرپرست تیم کارون روی خط برنامه نود این ادعا را رد کرد و دقایقی بین این دو درگیری لفظی ایجاد شد. غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم در این باره گفت: این فیلم سند خوبی برای برخورد با متخلفان است.
 
مناظره ناتمام هوشنگ نصیرزاده و غلامرضا رفیعی که از هفته گذشته باز‌ مانده، به این برنامه این هفته نود هم کشیده شد. رفیعی با استناد به مصاحبه اعضای مجمع فدراسیون فوتبال ـ که ساعاتی پیش در تابناک منتشر شد ـ مدعی بود، ‌آیین‌نامه فدراسیون فوتبال به تصویب مجمع نرسیده است. از سوی دیگر او با استناد به اساس‌نامه فدراسیون اعلام کرد ‌تصویب آیین‌نامه انضباطی در صلاحیت هیأت‌رئیسه است و ربطی به مجمع عمومی ندارد.
نصیرزاده در این باره گفت: من در جلسه مجمع خودم رفتم بالای تریبون و در مورد آیین نامه کمیته انضباطی صحبت کردم. اگر ده نفر گفته‌اند، آیین نامه را امضا نکرده‌اند، نباید عمل ۶۵ نفر دیگر را نادیده بگیریم. مجمع ۷۵ عضو دارد.
 
از سوی دیگر، رفیعی با استناد به صورت‌جلسه مجمع سال گذشته اعلام کرد، صادق درودگر یکی از سه ناظر جلسه حاضر به امضا کردن آن نشد و مدعی بود که همین مسأله حقانیت این موضوع را زیر سؤال می‌برد. رفیعی از فاجعه بزرگی سخن گفت که اگر اثبات شود کلیه ارکان فدراسیون فوتبال را زیر سوال می‌برد. منصور قنبرزاده عضو هیات رئیسه فدراسیون و مدیرعامل باشگاه نفت تهران هم روی خط برنامه آمد، حرف‌های رفیعی را در خصوص بحث ناظرهای جلسه مجمع تأیید کرد، ولی ابهامات زیاد از یک طرف و فرصت کم برنامه نود از سوی دیگر، باعث شد این موضوع همچنان بی‌نتیجه ‌بماند.
 
اما عجیب‌ترین بخش برنامه نود پخش تصاویر دوربین مدار بسته از یکی از هتل‌ها بود؛ هتلی که بازیکنان تیم شموشک نوشهر برای برپایی اردوی آماده سازی در آن اسکان داده شده بودند، ولی در ‌‌نهایت بدون پرداخت هزینه‌های اسکان خود،‌ مخفیانه اقدام به ترک هتل کردند. دوربین‌های مدار بسته، این اقدام را ضبط کرده که بخشی از آن در برنامه پخش شد. البته این اقدام با نظر گروسی نماینده مردم شهریار صورت گرفته بود و وی خواستار این بود که بازیکنان بدون دادن هزینه‌ در هتل اسکان یابند.
 
سپس حسین گروسی، نماینده شهریار روی خط برنامه نود آمد و گفت، اسکان تیم شموشک در هتل بدون اطلاع وی صورت گرفته بود. وحید پورکلهر مالک باشگاه شموشک هم میهمان تلفنی برنامه بود که وی اظهار کرد: تصور ما این بود که هتل مجانی است! حالا هتل شرایتون هم که نبود! ما ۴۰ بازیکن داشتیم که پنهانی از هتل خارج نشدند. مالک باشگاه شموشک همچنین با ناراحتی از پخش گزارشی در بخش خبری ۲۰:‌۳۰ در این خصوص گفت: ما هم به سبک خودشان به آن‌ها کارت زرد می‌دهیم. متأسفانه این بخش خبری جوابیه‌های ما را پخش نکرد. وقتی تهمت زده می‌شود باید به طرف فرصت داد تا از خودش دفاع کند.
 
در پایان برنامه مخاطبان نود با ۳۷ درصد آرا، صعود ایران به فینال را محتمل‌ترین نتیجه ایران در جام ملت‌ها دانستند.
منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها