بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های تکمیلی استان گیلان گفت: در حال حاضر بیمه شدگان باید هزینه‌های بیمارستان را نقدا، پرداخت و سپس نسبت به دریافت هزینه به مراکز بیمه مراجعه کنند که این خود نارضایتی در پی دارد.
تدبیر24: سید عبدالرضا حاجی وثوق در خصوص مسائل مطرح شده در زمینه همکاری نکردن بیمه‌های تکمیلی نسبت به قبول قراردادها طبق تعرفه تعیین شده از سوی دولت اظهار کرد: قطع ارتباط توسط بیمارستانهای خصوصی رشت از تاریخ 10 آذر 93 اتفاق افتاده است. حال این سوال مطرح می‌شود که چرا بیمارستانهای خصوصی از تاریخ 10 آذرماه 93 با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ارائه سرویس به بیمه شدگان را قطع کرده در حالیکه در هیچ استانی این گونه عمل نشده است.

وی توضیح داد: براساس مصوبه هیات وزیران در مورخ 1 مهر 1393 به شماره 74450، تعرفه خدمات بخش خصوصی در سال 93 معادل 380 هزار ریال تعیین شده است و با توجه به تبصره 2 همین مصوبه، ضرایب ریالی (k) تعرفه بخش خصوصی در هر استان و شهرستان‌های تابعه با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی هر استان و بنا بر پیشنهاد سازمان نظام پزشکی، باید به تصویب شورای عالی بیمه سلامت کشور برسد.

وثوق ادامه داد: این موضوع به شورای پنج نفره در استان‌ها شامل نماینده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان، نماینده سازمان نظام پزشکی، نماینده سازمان‌های بیمه گر پایه، نماینده بیمه مرکزی به عنوان نماینده بیمه های تکمیلی استان و معاون برنامه‌ریزی استاندار محول شد که در استان گیلان هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است. متاسفانه نرخ تعرفه 380 هزار ریالی کشور توسط نماینده دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام شده که این امر با عدالت سازگاری ندارد.

وی تصریح کرد: طبق تبصره 4 جلسه 56 شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور، کلیه خدمات بیمه‌ای از تاریخ 1 آبان 93 لازم الاجرا بوده است و بیمه‌های تکمیلی با هر نرخی که به توافق برسند از تاریخ اعلام شده تعهد خواهند داشت.

رئیس شورای عالی بیمه‌های تکمیلی استان گیلان با اشاره به سطح اقتصادی مردم گیلان گفت: ضریب k براساس شاخصه‌های متوسط درآمد سالانه یک خانوار باید تعیین شود که گیلان در این خصوص در بخش شهری رتبه 12 و در بخش روستایی در رتبه 20 قرار دارد.

وثوق ادامه داد: متاسفانه بیمارستان‌های خصوصی در استان گیلان، هر سال برای تعیین این شرایط با پشتوانه دانشگاه علوم پزشکی باعث ایجاد تنش می‌شوند در حالیکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی می‌توانست با مدیریت کردن این موضوع و ارسال یک نامه از عدم ارائه خدمات به مردم جلوگیری کنند، کاری که در استان‌های دیگر انجام شده است. در حال حاضر بیمه شدگان باید هزینه‌های بیمارستان را نقدا، پرداخت و سپس نسبت به دریافت هزینه به مراکز بیمه مراجعه کنند که این خود نارضایتی را در پی دارد.

وی گفت: استان مازندران براساس شاخص‌های درآمد رتبه 4 کشور را دارد و شاخص (k ) را 36 هزار تومان درنظر گرفته است، آنگاه مدیران سلامت استان چگونه در گیلان با رتبه 12، 38 هزار تومان را اعلام می‌کنند، آن هم بدون تایید مقامات ذیصلاح. این عمل دانشگاه نشانه چیست؟

وثوق با تشریح خدمات مثبت دولت در حمایت از بیمارستان‌های دولتی و تدبیر وزیر بهداشت در خصوص نگاه ویژه به جامعه پزشکی برای خدمات‌رسانی به مردم و بهره‌مندی از امکانات مناسب در بخش دولتی افزود: چند درصد از مردم از بیمارستانهای دولتی در این استان استفاده می‌کنند؟ چرا به دنبال بدبین کردن مردم هستیم، چرا دست از بیمارستانهای خصوصی بر نمی‌داریم و برای سلامت مردم تدبیر نمی‌کنیم؟ مگر رسالت ما دفاع از حق مردم نیست؟ چرا با اختلاط موضوع‌ها و اطلاع رسانی نامناسب مردم را دچار مشکل می‌کنیم؟ شعار حمایت از مردم باید در عمل دیده شود نه در حد شعار بماند.

مدیر بیمه ایران در استان گیلان خاطرنشان کرد: اینجانب به نمایندگی از بیمه‌های تکمیلی استان از سه بیمارستان خصوصی رشت تقاضا دارم تا زمان تعیین تکلیف و نهایی شدن نرخ تعرفه‌ها، بیماران را با معرفی نامه همانند گذشته پذیرش کنند و شرکت‌های بیمه متعهد خواهند بود تا نرخ توافقی را برای معرفی نامه‌های صادر شده عملی کنند. از دانشگاه علوم پزشکی گیلان طبق قول قبلی انتظار مساعدت و همیاری داریم تا در گیلان همانند سایر استانهای کشور، بیماران برای درمان دچار مشکل نشوند و سیر درمانی خود را طی کنند.

به گزارش ایسنا، قطع نشدن خدمات رسانی در بخش بیمه‌های تکمیلی در برخی بیمارستانهای خصوصی استان گیلان در حالی صورت می‌گیرد که قرارداد ارائه خدمات درمانی و بهداشتی این بیمارستان‌ها با برخی بیمه‌ها تا 31 تیر 1394 اعتبار دارد.

طی چند روز گذشته، رئیس بیمارستان آریا و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست رسانه‌ای در خصوص همکاری نکردن بیمه‌های تکمیلی نسبت به قبول قراردادها طبق تعرفه تعیین شده از سوی دولت اظهار نظر کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها