بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۳۱۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
پوشش خبری پرسش برانگیز یک واقعه
رسانه های غربی در جریان واقعه گروگانگیری 17 زن و مرد توسط یک استرالیایی در شهر سیدنی که مرگ دو گروگان و عامل این اقدام را در بر داشت، با انتشار اطلاعات نادرست و پنهان کردن برخی حقایق، درصدد برآمدند گروگانگیر را «اسلامگرا و شیخ ایرانی» معرفی کنند
تدبیر24: رادیو آلمان با انتخاب عبارت «یک شیخ ایرانی» برای موضوع گروگانگیری در سیدنی که دیروز پس از 15 ساعت با دخالت ماموران امنیتی پایان یافت، گزارش داد: گروگان گیر یک «شیخ» پناهنده ایرانی به نام «هارون مونس» بوده که قبلا «محمدحسن منطقی» نام داشته و جرایم زیادی در استرالیا مرتکب شده بود.

رادیو آلمان برای مستندنمایی ادعای خود مبنی بر روحانی و اسلامگرا بودن گروگانگیر، بلافاصله افزود: دو تن از گروگان ها در داخل کافه «لینت» مجبور شدند از پنجره کافه پرچمی سیاه رنگ را با کتیبه دینی اسلام به نمایش بگذارند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: فردی که در کافه ای در مرکز سیدنی اقدام به گروگانگیری شماری از شهروندان استرالیا کرد، یک پناهنده ایرانی به نام 'هارون مونس' بود.

خبرگزاری رویترز نیز در خبر خود «ایرانی» بودن گروگان گیر را برجسته کرد و گزارش داد: «فردی که در کافه ای در مرکز سیدنی اقدام به گروگان گیری شماری از شهروندان استرالیا کرد، یک پناهنده ایرانی به نام هارون مونس بود».

بی بی سی گزارش های متعددی از حادثه گروگانگیری در سیدنی منتشر کرد و محور گزارش های خود را معرفی گروگانگیر به عنوان «مهاجر ایرانی» و «شیعه ایرانی» قرار داد.

بی بی سی نوشت: گروگانگیر حادثه سیدنی یک پناهنده 50 ساله ایرانی به نام محمدحسن منطقی است که نام خود را به هارون مونس تغییر داده و به شیخ هارون شهرت یافت.

تلویزیون این شبکه «لباس روحانیت شیعه» این گروگانگیر را برجسته کرد و تصاویر متعددی از وی را در حالی که لباس روحانیت را به تن داشت، به نمایش گذاشت. بی بی سی به نقل از وب سایت گروگانگیر گزارش داد که قبلا رافضی بوده اما اکنون مسلمان است.

بی بی سی برای ایجاد پیوند ادعایی میان گروگانگیر با اسلام و ایران گفت که گروگانگیر سیدنی متنی به تاریخ 14 دسامبر (23 آذر) نوشته که در آن آمده است: «اسلام دین صلح است. به همین دلیل مسلمانان باید با سرکوب و تروریسم آمریکا و متحدانش از جمله بریتانیا و استرالیا بجنگند. اگر در برابر این جنایات ساکت باشیم نمی توانیم جامعه آرام و صلح آمیزی داشته باشیم.'

بخش فارسی رادیو صدای آلمان هم دوشنبه شب در گزارش خود از عبارت «شیخ ایرانی» برای معرفی این فرد کلاهبردار و شریک در قتل همسر سابقش استفاده کرد و گزارش داد که «گروگان گیر یک شیخ پناهنده ایرانی به نام هارون مونس بوده که جرایم زیادی در استرالیا مرتکب شده بود»، اما توضیح نداد که با وجود جرایم زیاد چرا آزادانه به فعالیت های غیراخلاقی و تروریستی مشغول بوده است.

خبرگزاری آلمان در گزارش خود برای برقراری ارتباط این گروگانگیر با مسلمانان و ایرانیان گزارش داد «یک اسلام گرای ایرانی با سابقه جنایی است»

بررسی این موارد نشان می دهد که تقویت جریان سازی ادعای ارتباط گروگانگیری سیدنی با اسلامگرایی به صورت هماهنگ در دستور کار رسانه های غربی در حالی شکل گرفته که گروگانگیر تحت تعقیب قضایی جمهوری اسلامی، 20 سال پیش از ایران گریخت و سپس با حمایت دولت استرالیا پناهندگی گرفت و با وجود درخواست قضایی جمهوری اسلامی از پلیس بین المللی (اینترپل)، اقدامی برای استرداد انجام نگرفت.

حمایت های دولت استرالیا از این فراری در حالی تداوم یافت که گروگانگیر پیش از انجام گروگانگیری، افزون بر مشارکت در قتل همسر سابق خود و به آتش کشیدن جنازه، ده ها مورد آزار حنسی در پرونده قضایی خود داشت ولی زندانی نشده بود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در این زمینه اعلام کرد: این فرد کلاهبردار برای پناهندگی ادعای روحانی و سیاسی بودن کرده است، اما به نظر می رسد این مساله شبیه یک نمایشنامه است، برای اینکه می خواهند جمهوری اسلامی را در این گروگانگیری دخیل کنند اما موضع ما مشخص است.

سردار «اسماعیل احمدی مقدم» افزود: عامل گروگانگیری سیدنی فردی به نام «منطقی» بوده که در سال 1385 آژانس مسافربری داشته و اقدام به کلاهبردار کرده و به تدریج از مالزی به استرالیا رفته است که خواستار استرداد شدیم ولی پلیس این کشور از استرداد او خودداری کرد.

سردار احمدی مقدم در مورد جریان سازی خبری رسانه های غربی در باره گروگانگیری با بیان اینکه به نظر می رسد دست های دیگری در پشت پرده است، تصریح کرد: البته نمی گویم که کار استرالیا است، اما در هر صورت غربی ها خواسته اند با این نمایش، از زیر فشار کم کاری در مبارزه با تروریست خارج شوند.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
1
1
برای ما روشنه اما موضوع باید برای افکار عمومی جهان تشریح بشه به ویژه مانور تعمدی رسانه های غربی بر روی ایرانی بودنش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
1
خب واضحه! برای اینکه اسلامگرا بود!!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها