بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
جدا از قضاوت های تاریخی در خصوص خاندان قاجاریه ( که بیشترین بخشش خاک کشور را در دوره ی آنها شاهدیم ) ، به این فکر کردیم که اگر افغانستان در این چند سال اخیر جزو ایران بود ، تکلیف جوانان کشور چه بود؟
تدبیر24: مهدی حاج محمود عطار - بیست و سوم  ژانویه ی سال 1857 ، دولت استعماری انگلستان در راستای عملی کردن تئوری های گسترش امپراطوری خود در آسیا ، با حمله به جزایر جنوبی ایران و گلوله باران شهرهای بوشهر - خرمشهر و اهواز ، ناصر الدین شاه را مجبور به امضای معاهده ای کرد که به موجب آن هرات از ایران جدا و ایران مجبور به پذیرش استقلال افغانستان شد . تکه ای از خاک ایران که بنا به اسناد تاریخی از زمان مادها در اختیار ایرانیان بوده و نام آریانا را نیز به خود اختصاص داده بود .

جدا از قضاوت های تاریخی در خصوص خاندان قاجاریه ( که بیشترین بخشش خاک کشور را در دوره ی آنها شاهدیم ) ، به این فکر کردیم که اگر افغانستان در این چند سال اخیر جزو ایران بود ، تکلیف جوانان کشور چه بود؟

آیا با توجه به اینکه افغانستان الان یک کشور است و مرز های بین المللی با ایران دارد و با در اختیار داشتن تجهیزات نظامی و پیشرفته ی امنیتی همچنان ایران بزرگترین قربانی محصولات مزارع  آنها است و اتفاقا گویا قرار نیست هیچ ابر قدرت اشغالگری نیز برنامه ای برای توقف آن بیاندیشد ، که اتفاقا برای تضعیف ایران ، هم شوروی و هم آمریکا و هم نیروهای فعلی ناتو ، دنبال تقویت خاموش موضوع مواد مخدر در این کشور هستند.

بدانیم که یکی از 5 فاکتور موثر و تاثیر گذار بر از هم پاشیدگی های رسمی و عاطفی خانواده ها پدیده ی شوم "اعتیاد" است . غول بی شاخ و دمی که موطن آن همسایه های آشفته ی شرقی کشورند، و ریشه کن شدن این نابهنجاری جز با توسل به راهکارهای فرهنگی و نیز تقویت امنیتی مرز های داخلی و خرد جمعی ، آب در هاون کوبیدن خواهد بود.اینها را گفتیم که شاید مرهمی باشد بر زخم کهنه ی تکه تکه  کردن های کشورمان در دوران های گذشته. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها