بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به طور جدی سعی می‌کند تا با کسانی که از دادن مالیات فرار می‌کنند برخورد کند.
تدبیر24: با ابراز خرسندی از اینکه براساس قانون اساسی، رئیس جمهور لایجه بودجه را سر موعود مقرر به مجلس تقدیم کرد اظهار داشت: از نکات مهم لایحه بودجه امسال این است که وابستگی به نفت در آن کاهش یافته و نفت بر مبنای بشکه‌ای 72 دلار بسته شده، چون قیمت آن در بازار جهانی کاهش یافته و به مسئله‌ای سیاسی تبدیل شده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قیمت نفت افزایش یابد در پروژه‌های بزرگ هزینه می‌شود و اگر کاهش یابد هیچ پروژه جدیدی کلنگ‌زنی نمی‌شود.
وی تصریح کرد: بالاترین افزایش بودجه در لایحه سال آینده مربوط به بخش سلامت با 70 درصد و پس از آن وزارت دفاع با 63 درصد افزایش است و در این باره کمترین میزان افزایش بودجه مربوط به بودجه جاری کشور است تا جایی که نسبت افزایش بودجه امسال به سال گذشته تنها 4 درصد است.
فتاحی گفت: در این باره در لایحه بودجه سال آینده افزایش حقوق کارمندان بین 4 تا 17  درصد پیش‌بینی شده است و حتی 48 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی افزایش نمی‌یابد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت سعی می‌کند با کسانی که از دادن مالیات فرار می‌کنند برخورد کند و در این رابطه بسیاری از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که در حین ورشکستگی هستند تا از این طریق از دادن مالیات سرباز زنند در حالی که برخی واقعا دارای درآمدهای نجومی هستند و حاضر به پرداخت مالیات نیستند اما کارگر زحمت‌کش شهرداری پیش از دریافت حقوق، مالیات پرداخت می‌کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه دفترچه بودجه در روز آخر به نمایندگان مجلس رسید من از بودجه‌ای که برای آذربایجان‌غربی اختصاص یافته اطلاعی ندارم و در نتیجه از بودجه‌ای که برای استان در نظر گرفته شده است بی‌اطلاع هستم اما مجمع نمایندگان مجلس استان با استاندار آذربایجان‌غربی نشستی برگزار کرده و بودجه استان را مورد بررسی قرار می‌دهند تا بودجه‌های مربوطه را در جاهایی که واقعا نیاز است صرف کنند.
فتاحی گفت: رئیس جمهور اسلامی ایران بودجه‌های عمرانی را به اتمام پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص داده تا این پروژه‌های به پایان رسند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها