بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا که از سفارت خانه های این کشور در اروپای مرکزی و شرقی خواسته بود طرح هایی را برای حمایت از اقدامات ضد فساد در کشور میزبان تهیه کنند، موجب واکنش مجارستان و احضار کاردار سفارت آمریکا در بوداپست شد.
تدبیر24:پتیر سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در پارلمان این کشور با اشاره به سخنان سارا سیوال Sarah Sewall معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اینکه یک کشور خارجی طرحی را برای مبارزه علیه فساد در کشور دیگری همچون مجارستان بدون رایزنی با مقامات رسمی کشور ارائه دهد نگرانی هایی را در مورد اعمال حق حاکمیت مجارستان بوجود می آورد.

سیارتو افزود: به همین منظور گودفرند کاردار سفارت آمریکا در بوداپست به وزارت امور خارجه مجارستان احضار و با وی در مورد سخنان سارا سیوال مشورت شد.

به گودفرند اعلام شد که مجارستان این موضوع را اشتباه می داند که کشوری به خاطر حمایت از سازمان های مدنی بر دولتی که منتخب مردم بوده و از طریق دمکراتیک به قدرت رسیده است فشار سیاسی وارد کند.

وزیر امور خارجه مجارستان همچنین اعلام کرد که کشورش این موضوع را در شورای امور خارجه اتحادیه اروپا نیز مطرح کرده است.

سارا سیوال معاون وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در بخشی از سخنان خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد گفته بود که فساد حتی در کشورهای دوردست منافع و امنیت ملی امریکا را مورد تهدید قرار می دهد و لذا باید با آن مبارزه کرد.

تنش دپپلماتیک بین مجارستان و آمریکا به دنبال سخنان مداخله جویانه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در حمایت از یک سازمان مدنی در مجارستان آغاز شد و سپس کاردار سفارت آمریکا در بوداپست در مصاحبه ای ضمن متهم کردن شش تن از مقامات مجاری به فساد مالی اعلام کرد که دولت آمریکا از اعطای ویزای ورود به این افراد خودداری کرد.

کاردار سفارت آمریکا یکی از این افراد را رئیس سازمان امور مالیاتی مجارستان اعلام کرده بود.

بنا به اعلام خبرگزاری رسمی مجارستان، وکیل «ایلدیکو ویدا» رئیس سازمان امور مالیاتی مجارستان اعلام کرده است که رئیس سازمان امور مالیاتی مجارستان از کاردار سفارت آمریکا در بوداپست به جرم افترا و لطمه به وجهه اش شکایت کرده و خواستار مبلغ پنج میلیون فورینت (معادل 16 هزار و 200 یورو) به عنوان غرامت و همچنین عذرخواهی شده است.

وکیل رئیس سازمان امور مالیاتی مجارستان همچنین تاکید کرد که به دلیل مصونیت دیپلماتیک کاردار امریکا در بوداپست پرونده وی پیشرفتی نخواهد داشت.

به نظر می رسد آمریکایی ها با استفاده از این حربه سعی در انجام تغییرات در برخی از کشورهای اروپای مرکزی و از جمله مجارستان را داشته باشند.

دلیل اصلی فشارهای سیاسی آمریکا بر مجارستان روابط نزدیک این کشور با روسیه است.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در مصاحبه ای که اخیرا انجام داد، دلیل مخالفت های امریکا با دولتش را در دو موضوع خلاصه کرد که یکی از این دو موضوع حمایت از ایجاد خط لوله گاز ساوت استریم و دیگری امضای قرارداد ایجاد دو رآکتور هسته ای با روسیه است.

برغم تعلیق ساخت خط لوله گازی ساوات استریم توسط روسیه تنش های آمریکا و مجارستان ادامه دارد و این امر حاکی از آن است که آمریکا بسادگی و بدون رسیدن به اهداف خود از دولت اوربان براحتی دست بر نمی دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها