بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
دیدار با هیات های روسیه، چین و اروپایی ها
مذاکرات معاونان وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 در شهر ژنو سوئیس آغاز شد تا هفت کشور پس از دو روز مذاکرات دو جانبه با هیات های آمریکایی و فرانسوی، با یکدیگر بصورت رسمی مذاکره کنند.
تدبیر24: قرار است هیات ایرانی پس از این مذاکرات دیدارهای دو جانبه ای با هیات های چین، روسیه و اروپایی ها داشته باشد.

معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در دو روز گذشته 13 ساعت با یکدیگر بصورت دو جانبه مذاکره کردند. طرفین در نخستین روز از مذاکرات ژنو 6 ساعت و در دومین روز 7 ساعت با یکدیگر درباره همه موضوعات هسته ای مذاکره کردند.

در مذاکرات روز دوم ایران و امریکا، هلگا اشمید و استفان کلمنت به ترتیب معاون و دستیار ویژه کاترین اشتون مشاور ویژه اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 حضور داشتند.

معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین دو ساعت بصورت دو جانبه با نیکلاس دوروویر نماینده فرانسه در گروه ١+٥ در حال مذاکره هستند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای پس از نخستین روز مذاکرات با آمریکایی ها از فضای حاکم بر مذاکرات هسته ای در ژنو ابراز رضایت کرد.

وی اظهار داشت: در این نشست، در باره تمامی مسایل مطرح به خصوص موضوع تحریم ها، بحث های مفصلی در سطح معاونان و کارشناسان صورت گرفت.

معاون وزیر امور خارجه با بیان این که بحث ها اکنون بسیار جزیی و ریز شده است، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد راه حل هایی وجود دارد و در بعضی از مراحل باید بیشتر تلاش و بحث شود.

در این دور از مذاکرات که نخستین دور مذاکرات جامع در دوره تمدید هفت ماهه است و به احتمال زیاد آخرین دور مذاکرات در سال 2014 میلادی خواهد بود، ریاست هیات ایرانی را «سید عباس عراقچی» و «مجید تخت روانچی» به ترتیب معاونان حقوقی و بین الملل و اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه برعهده دارند.

علاوه بر عراقچی و روانچی، «حمید بعیدی نژاد»، «داود محمدنیا»، «محمد امیری»، «حسین زمانی نیا» و یک کارشناس حقوقی اعضای تیم هسته ای ایران را در این مذاکرات تشکیل می دهند.

ریاست هیات آمریکایی را نیز «وندی شرمن» برعهده دارد.

اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا نیز در این دور از مذاکرات علاوه بر شرمن، عبارتند از: مدیرکل ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در امور ایران عراق و کشورهای خلیج فارس، مشاور ارشد معاون وزارت امورخارجه در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی، مدیرکل شورای امنیت ملی آمریکا در امور عدم اشاعه، مشاور حقوقی وزارت امور خارجه، مدیرکل دفتر ایمنی و امنیت اتمی وزارت انرژی، مشاور ارشد وزارت خزانه داری در امور تحریم ها، مشاور ارشد معاون وزارت امور خارجه.

دور قبلی مذاکره ایران و 1+5، 26 آبان ماه تا سوم آذرماه در شهر وین اتریش در سطح وزیران امور خارجه برگزار شد ولی طرفین نتوانستند در سوم آذرماه(24 نوامبر) که دومین ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق نهایی بود، به تفاهم برسند.

از این رو، وزیران امور خارجه 1+5 با وجود تایید پیشرفت مذاکرات اعلام کردند که برای رسیدن به توافق جامع نیاز به زمان بیشتری است و تهران با پیشنهاد تمدید مذاکرات برای هفت ماه دیگر موافقت کرد.

مذاکرات برای هفت ماه و هفت روز دیگر تمدید شد تا طرفین در چهار ماه نخست به توافق سیاسی یا کلی دست یابند و در سه ماه دیگر، جزئیات تفاهم را مکتوب کنند.

مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، مذاکرات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها