بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌ کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: به، طبیعتی معتدل دارد و خوردن آن افسردگی و وسواس را از بین می‌برد و نشاط آور است.
تدبیر24: محمد اکبرزاده اظهار کرد: از برگ، میوه و دانه "به" می‌توان به صورت خام، پخته ، شربت، مربا ،ژله، کمپوت و جوشانده استفاده کرد که برای تقویت قلب و اعصاب موثر است.

وی افزود: مصرف "به" به صورت خام مضر است زیرا "به" خام رگهای بدن را مسدود می‌سازد و چون گرم است برای کسانیکه گرم مزاجند خوب نیست.

اکبرزاده با اشاره به خواص دارویی به خاطرنشان کرد: به، میوه‌ای سرشار از تانن است که در معالجه اسهال و ورم روده بزرگ خیلی موثر است، به این منظور می‌توان 40 تا 50 گرم به را خرد کرده و به مدت 15 دقیقه در یک لیتر آب جوشانده و مصرف کرد. لعابی که از خیس کردن چهار گرم "به دانه "بدست می‌آید علاوه بر معالجه گلو درد در تسکین سرفه موثر است.

وی ادامه داد: به برای تقویت معده مفید است و اختلاط خونی، خونریزی‌های بواسیری و رحمی را معالجه می‌کند.

"به " با نام علمی Cydonia oblonga از میوه‌های دانه دار متعلق به تیره (Rosaceae) است.درخت به، درخت کوچکی به ارتفاع حداکثر پنج متر شبیه درخت سیب است، میوه‌اش به رنگ زرد، آبدار و درشت تر از سیب است و در فصل پائیز می‌رسد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌کشاورزی ساری افزود: به دارای بویی مطبوع و طعمی گوارا است. تخم میوهء به را به‌دانه می‌گویند که دارای مادهء لعابی است که اثر درمانی دارد. بهترین به ایران در اصفهان پرورش می‌یابد.

اکبرزاده بیان کرد: "به دانه" برای درمان سرفه، خشونت خلق، رفع عطش، حرارت معده، رفع سوزش دهان و زبان و رفع گرفتگی صدا مفید است. برای این منظور باید 30 گرم به‌دانه را در نیم لیتر آب جوشاند و صبح و ظهر وشب یک استکان میل کرد وبرای رفع سوزش زبان مدتی آن را در دهان نگهداشت.

وی به خواص برگ و شاخه‌های به اشاره کرد و افزود: جوشانده و ضماد برگ درخت به ورم چشم را مداوا می کند و قابض است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌ کشاورزی ساری خاطرنشان کرد: هضم کرک یا پرزی که روی به است، سنگین است و برای حلق و صدا بسیار مضر است، لذا باید قبل از خوردن به، پرزهای روی آن را پاک کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها