بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان کشور گفت: بیشترین آسیب های اجتماعی در مسیر مدرسه اتفاق می افتد به همین منظور باید در دبیرستان ها ‏کارگاه های آموزشی برای آشنایی با ماهیت و عوارض سوء موادمخدر برپا شود.
تدبیر24: ستاد مبارزه با موادمخدر، دکتر «سیدجمال سعید واقفی» با بیان اینکه دختران و پسران دبیرستانی در معرض خطر اعتیاد هستند، اظهار داشت: باید ‏آموزش حداقل از دبیرستان ها شروع و جزو دروس درسی شود.

وی تصریح کرد: در دوره دبستان و راهنمایی ممکن است، ‏پنج نفر در هزار نفر دنبال موادمخدر بروند ولی زمان ورود به دبیرستان احساس بزرگی ‏می کنند و والدین علاوه بر کنترل نکردن، آنان را در راه مدرسه ‏مشایعت نمی کنند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان کشور همچنین در خصوص مسمومیت براثر موادمخدر گفت: تولید موادمخدر به هر طریق در همه جای ‏دنیا ممنوع است. هر آنچه که تولید می شود در ناکجا آباد به صورت مخفیانه و غیرمجاز است و مشخصا قاچاقچیان موادی را تولید می کنند که ‏اثر زوال مغزی آن بسیار زیاد است مانند شیشه.

وی با بیان اینکه تمام این مواد مردود هستند، در ادامه افزود: مسمومیت دو نوع است یا موادمخدر را بیش از حد مجاز مصرف ‏کرده اند، یا موادمخدر آنچنان ناخالصی داشته که بلافاصله ترکیب خونی آنها را بهم زده است.

سعید واقفی با بیان اینکه مسمومیت این افراد تا حدی پیش می رود که منجر به فوت می شود، اظهار داشت: هیچ کاری برای این افراد نمی توان انجام داد فقط باید ‏ریشه های این تولید را پیدا کرد و سپس با این معضل برخورد کرد چراکه تولیدکنندگان موادمخدر به ویژه مواد ‏صنعتی افرادی سودجو هستند که فقط دنبال پول هستند نه فکر جان جوانان و آینده مملکت.‏

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی مهمترین اصل در معضلات اجتماعی است، تصریح کرد: ارائه آموزش به خانواده ها و خود دانش آموزان به عنوان یک اصل مهم است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها