بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حسن همجواری و پیوندهای دینی میان ایران و ترکیه گفت: همفکری و هم سویی کشورهای منطقه بیش از دخالت های قدرت های غربی می تواند در حل مشکلات منطقه و جلوگیری از رشد تروریسم و افراطی گری موثر واقع شود.
تدبیر24:«علی لاریجانی» عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با اشاره به حسن همجواری و پیوندهای دینی میان ایران و ترکیه گفت: با توجه به همسایگی دو کشور و مشترکات فرهنگی دو ملت روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در ابعاد اقتصادی و تجاری در سطح قابل قبولی قرار دارد.

بر اساس گزارش خانه ملت، وی افزود: ظرفیت های متعدد همکاری میان دو کشور این امکان را فراهم کرده است که با رایزنی و همکاری مقامات دو کشور شاهد سطح بالاتری از روابط فی مابین در آینده پیش رو باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه به ویژه اوضاع عراق و سوریه گفت: گسترش ناامنی و تروریسم در منطقه صرفنظر از هر تحلیلی در منشاء و چگونگی پیدایش آن، امنیت و ثبات منطقه را هدف گرفته است و در این راستا ضرورت همفکری و همکاری برای حل مشکلات منطقه بیشتر از هر زمانی احساس می شود.

لاریجانی هم چنین با اشاره به بی اثر بودن حملات ائتلاف ضد داعش به مواضع تروریست ها گفت: همفکری و هم سویی کشورهای منطقه بیش از دخالت های قدرت های غربی می تواند در حل مشکلات منطقه و جلوگیری از رشد تروریسم و افراطی گری موثر واقع شود.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به علاقه دولت و پارلمان ترکیه به گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران گفت: رایزنی مستمر مقامات دولتی و پارلمانی دو کشور مورد توجه مسئولان و رهبران ترکیه می باشد و در همین راستا مجلس ترکیه از تبادل هیات های پارلمانی در سطوح مختلف با مجلس شورای اسلامی استقبال می کند.

وی در همین راستا از رییس مجلس شورای اسلامی دعوت کرد که در آینده نزدیک دیداری رسمی از ترکیه داشته باشد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه این دیدار با اشاره به ائتلاف به رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش گفت: حملات هوایی به تنهایی برای مبارزه با گروه های تروریستی کافی نمی باشد و همکاری همه دولت های منطقه راه غلبه بر مشکلات به وجود آمده توسط داعش می باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها