بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: هم اکنون 15 هزار زائر پیاده در پنج مسیر منتهی به مشهد در حال حرکت به سوی بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) هستند.
تدبیر24:'حسین رضایی' شامگاه چهارشنبه افزود: عمده زائران پیاده در مسیر بجنورد - قوچان - مشهد در حرکت هستند که هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود.

وی افزود: علاوه بر این جمعیت، 43 کاروان نیز امروز از شهرهای مختلف کشور حرکت خود را به سمت مشهدالرضا(ع) آغاز کرده اند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: اعضای این کاروانها بطور متوسط روزانه 30 تا 35 کیلومتر از مسیر را طی می کنند و زائران استانهای شمالی کشور همچون گلستان و مازندران نیز خراسان شمالی را پشت سر گذاشته و وارد محدوده خراسان رضوی شده اند.

وی افزود: زائران خراسان جنوبی هم وارد محدوده خراسان رضوی شده اند و زائران پیاده استان سمنان نیز تا شهر سبزوار واقع در 237 کیلومتری غرب مشهدالرضا(ع) طی مسیر کرده اند.

رضایی در ادامه گفت: تعداد کل کاروانهایی که در پایگاه اینترنتی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی ثبت نام کرده اند بالغ بر 340 مورد بوده که هر روز بر این تعداد افزوده می شود.

وی افزود: بزرگترین این کاروانها متبرک به نام امام رضا(ع) از شهرستان نیشابور است که امسال مقرر شده در قالب دو کاروان سه هزار نفری مجزا به فاصله نصف روز از یکدیگر حرکت کنند تا در طول مسیر ترافیک روانتر و خدمات رسانی سهل تر انجام شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: از فردا (پنجشنبه) و نیز شنبه هفته آینده کاروانها از شهرهای نزدیکتر به سمت مشهد حرکت می کنند.

وی افزود: برای پذیرایی از زائران پیاده 110 ایستگاه صلواتی بین راهی فعال شده که با توجه به اقبال مردم و با افزایش نیازها، بر این تعداد تا رقم 150 ایستگاه افزوده می شود.

او در خصوص اسکان زائران پیاده ای که برای اقامت خود در مشهد جایی را تدارک ندیده اند نیز گفت: تاکنون 120 محل برای اقامت سه روزه 50 هزار زائر تدارک شده که خدمات درمانی و رفاهی مناسب و رایگان را ارائه می دهند.

رضایی افزود: به تناسب مراجعه و تقاضا و نیاز زائران امکان افزایش این ظرفیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمامی پیش بینی ها برای خدمات رسانی به زائران انجام شده گفت: در تمامی ایستگاههای مسیر، روحانیون مستقر شده اند، نماز جماعت برگزار و به پرسشهای شرعی و دینی سفر و زیارت آنان پاسخ داده می شود ضمن آنکه تلاش شده تا از مبدا حرکت نیز روحانی همراه کاروانها باشد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی افزود: همچنین برای تمامی زائران در محلهای اسکان کارت شناسایی بارکددار صادر می شود تا امکان تردد و دریافت خدمات بطور منظم و سامان یافته فراهم باشد.

مشهد برای روزهای پایانی ماه صفر آماده پذیرایی از سه میلیون زائر و مسافر شده است. پیش بینی شده 200 هزار نفر از این جمعیت را زائران پیاده مشهدالرضا(ع) تشکیل می دهند.

همچنین به منظور پذیرایی زائران پیاده حرم منور امام رضا(ع) 97 پایگاه در سطح شش استان کشور در مسیرهای منتهی به مشهدالرضا برپا شده است.

این پایگاهها در قالب مرقد امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ها در استانهای سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی طی روزهای پایانی ماه صفر عهده دار اسکان و پذیرایی از زائران پیاده حرم نورانی امام رضا(ع) هستند.

از این میان 35 پایگاه پذیرایی از زائران پیاده مشهدالرضا در محدوده استان خراسان رضوی فعال است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها