بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
امروز پنج شنبه بیست و هفتم آذر 1393 هجری خورشیدی، بیست و پنجم صفر 1436 هجری قمری و هجدهم دسامبر 2014 میلادی است. 35 سال پیش در چنین روزی، گروهک فرقان آیت الله محمد مفتح را هنگام ورود به دانشکده الهیات در تهران به شهادت رساند.
تدبیر24:مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:

27 آذر 1377

حجت الاسلام محمدتقی فلسفی از واعظان مشهور و صاحب آثار کودک از نظر وراثت و تربیت، جوان از نظر عقل و احساسات، بزرگسال و جوان از نظر افکار و تمایلات و الحدیث در پنج جلد در 91 سالگی درگذشت.



27 آذر 1369

دیوان بین المللی دادگستری لاهه، هفت سال پس از شکایت شرکت های حاضر در قرارداد کنسرسیوم امتیاز نفت «ویلیام ناکس دارسی» این امتیاز را به صورت قانونی مختومه اعلام کرد. این قرارداد که پس از کودتای بیست و هشتم مرداد 1332 زمینه ی تسلط دوباره ی بیگانگان را بر صنعت نفت ایران فراهم کرده بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از طرف دولت لغو شد.



27 آذر 1361

دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی که به منظور اجرای انقلاب فرهنگی و پاکسازی در نظام آموزش عالی کشور در اردیبهشت 1359 هجری خورشیدی تعطیل شده بودند، با برگزاری مراسمی در دانشگاه تهران آغاز به کار کردند.



27 آذر 1358

گروهک فرقان آیت الله محمد مفتح را هنگام ورود به دانشکده الهیات در تهران به شهادت رساند، به پاس تلاش و کوشش وی در برقراری ارتباط و پیوند میان حوزه و دانشگاه، سالروز شهادت این بزرگمرد را روز وحدت حوزه و دانشگاه نام نهادند.



27 آذر 1357

گروهی از مهندسان پرواز شرکت هواپیمایی ملی ایران به دلیل اخراج خلبانان و افراد فنی این شرکت که همراه با مردم انقلابی اعتصاب کرده بودند، به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند.



27 آذر 1353

2 جنگنده عراق در مرزهای غربی در نبرد با هواپیماهای نیروی هوایی ایران سرنگون شدند.



27 آذر 1334

افزایش کمک های نظامی آمریکا به ایران در دیدار دریاسالار رادفورد رییس ستاد ارتش آمریکا با فرماندهان ارتش ایران مورد بحث قرار گرفت.



27 آذر 1332

حسین علاء رییس انجمن تربیت بدنی ایران درخواست خود را مبنی بر تصویب آیین نامه ای ویژه به وسیله ی هیات وزیران برای ایجاد باشگاه های ورزشی کشور به علی سهیلی نخست وزیر وقت تسلیم کرد.



27 آذر 1326

ابراهیم حکیمی پس از قوام السلطنه، برای سومین بار به نخست وزیری انتخاب شد، او کار خود را در 6 دی ماه آغاز و در خرداد ماه سال بعد از این مقام کنارگیری کرد.



27 آذر 1314

بخشنامه ی کشف حجاب از طرف محمود جم رییس الوزرا به منظور تایید رضاخان به دربار فرستاده شد.



27 آذر 1304

نخستین پرواز یک مقام بلندپایه ی ایرانی برفراز قله ی دماوند با حضور وزیر جنگ وقت، صورت گرفت، این پرواز با یک فروند هواپیمای فرانسوی انجام شد.



27 آذر 1302

بر پایه ی گزارش وزارت عدلیه، این وزارتخانه در دولت جدید کمیسیون تعیین پیشینه ی کارکنان و تطبیق آن با قانون استخدام، کمیسیون ترفیع رتبه ی قضات، کمیسیون اصلاح قوانین و نظام نامه ها و کمیسیون تهیه ی قانون جزای عرفی را برای حل و فصل موضوع های خود تشکیل داد.



27 آذر 1290

به تقاضای دولت، جلسه ی فوق العاده مجلس برای بررسی تهدید روسیه تشکیل شد. صمصام السلطنه رییس الوزرا از مجلس خواست تا درخواست روسیه را بپذیرد، اما مجلس دوباره خواسته ی روس ها را رد کرد.



برگرفته از: کتاب روزشمار تاریخ معاصر ایران(جلد1و 3)
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها