بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۳۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بودجه سال 94 وزارت ورزش و جوانان نزدیک به 500 میلیارد تومان است، افزود: بودجه عملیاتی این وزارتخانه حدود 200 میلیارد تومان است که از این میزان بودجه بخش پژوهش تعیین و در صورت نیاز افزایش می یابد.
تدبیر24:عبدالحمید احمدی روز پنج شنبه به مناسبت هفته پژوهش در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در توضیح این مطلب افزود: درصدی از کل اعتبارات جاری وزارت ورزش و جوانان به عنوان بودجه مطالعات و پژوهش ها در شورای پژوهش و فناوری وزارتخانه به عنوان عالی ترین مرجع پژوهشی تصویب می شود.

وی با بیان اینکه در سال 93 سه میلیارد تومان به بخش پژوهش اختصاص یافت، افزود: میزان بودجه تعیین شده این وزارتخانه برای انجام مطالعات و پژوهش های راهبردی در حوزه ورزش و جوانان مناسب است و تلاش داریم این بودجه را به گونه ای هدایت کنیم که بهره وری لازم را داشته باشد.

*** اجرای طرح های پژوهشی در حوزه جوانان

** 'طرح ملی پیمایش ارزش ها و نگرش های جوانان'

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان از اجرای طرح ملی پیمایش ارزش ها و نگرش های جوانان خبر داد و افزود: این طرح در 30 استان کشور اجرا شده است و نتایج آن به زودی ارایه می شود.

احمدی گفت: در این طرح ملی که در حوزه جوانان این وزارتخانه به اجرا درآمده است، ارزش ها و نگرش های جوانان با شاخص های اعتقادی، فرهنگی، ارزشی، خانواده، فراغت، ورزش، ازدواج و اشتغال مورد پیمایش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح نهایی و نتایج آن آماده شده است، خاطرنشان کرد: نتایج این طرح به زودی در شورای عالی جوانان و ستاد ساماندهی امور جوانان در حضور دستگاه های مختلف سیاست گذار ارایه و مبنای تصمیم گیری ها در مورد جوانان خواهد شد.

احمدی در مورد جامعه آماری این طرح ملی اظهار کرد: تمام جوانان کشور بر اساس نمونه گیری های متناسب با جامعه آماری هر استان در این شرکت داده شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار از سال 92 آغاز شده و در سال جاری نتایج آن استخراج شده است، افزود: هر سه سال یکبار باید این مطالعات انجام شود تا بتوان روند تغییر نگرش ها را در بین جوانان رصد کرد.

** طرح 'طرد اجتماعی جوانان و علل زمینه ساز آن در ایران'

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان از اجرای طرح 'طرد اجتماعی جوانان و علل زمینه ساز آن در ایران' به عنوان یکی دیگر از برنامه های پژوهشی این وزارتخانه نام برد و گفت: این طرح با همکاری دانشگاه الزهرا (س) انجام شده و قرار است در نمایشگاه هفته پژوهش در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران رونمایی شود.

** طرح 'بررسی روند طلاق در بین جوانان و عوامل و پیامدهای آن'

به گفته احمدی این طرح یکی از طرح های کاربردی در دست اجرای وزارت جوانان است که هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

** طرح 'جوانان و اصلاح سبک زندگی'

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان این طرح را ازجمله طرح های پژوهشی این وزارتخانه با یک جامعه آماری بزرگ عنوان کرد و گفت: این طرح ملی نیست و همچنان در دست انجام است.

** طرح 'بررسی نیازهای آموزشی سازمان های مردم نهاد جوانان'

احمدی اظهار کرد: این طرح مربوط به سازمان های مردم نهادی که در حوزه جوانان در قالب تشکل های غیردولتی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: این طرح نیاز و یا نبود نیاز سمن ها به آموزش برای خدمت رسانی بیشتر را مورد بررسی قرار می دهد تا در صورت نیاز برنامه های آموزشی برای آنها به اجرا گذاشته شود.

** طرح 'بررسی فرصت ها و تهدیدهای ادامه تحصیل جوانان در کشورهای خارجی'

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اعلام اجرای این طرح پژوهشی تحقیقاتی گفت: این طرح جزو طرح های در دست اجرا است و در نهایت نتایج آن به سازمان های سیاست گذار در حوزه جوانان ارایه می شود.

** طرح 'شناسایی و سنجش نیازها و علایق فراغتی جوانان'

احمدی گفت: این طرح مسایل مربوط به اوقات فراغت جوانان را مورد بررسی قرار می دهد و با نیازسنجی تلاش دارد خواسته ها و نیازهای جوانان در این زمینه را شناسایی و راهکارهای لازم را ارایه دهد.

***** طرح های حوزه ورزش

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه طرح های پژوهشی را نیز در حوزه ورزش به اجرا گذاشته است که برخی به اتمام رسیده و برخی نیز در دست انجام است.

** طرح جامع 'استعدادیابی ورزشی ایران در رشته های مختلف ورزشی'

احمدی گفت: با توجه به اهمیت موضوع استعدادیابی در ورزش این طرح به منظور شناسایی استعدادهای مختلف ورزشی در نقاط مختلف جغرافیایی ایران به اجرا گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در دست انجام است، افزود: این طرح مشخص می کند که کدام رشته ورزشی در کدام استان کشور استعدادهای بیشتری دارد.

** طرح 'سنجش ترکیب بدنی ورزشکاران نخبه ایران'

احمدی با بیان اینکه در حوزه ورزش ترکیب بدنی ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است، افزود: ورزشکاران نخبه باید از ترکیب بدنی خاصی برخوردار باشند بنابراین باید ترکیب بدنی آنها مورد سنجش قرار گیرد.

وی افزود: نتایج این طرح می تواند شاخص هایی را در اختیار قرار دهد تا بر اساس آنها بتوان در مورد ورزشکاران نخبه اظهارنظر کرد.

** طرح 'برنامه راهبردی وزارت ورزش و جوانان'

احمدی با بیان اینکه این طرح درحال اجرا است، افزود: هر وزارتخانه نیازمند یک برنامه راهبردی است که جهت گیری ها و افق پیش روی خود را ترسیم و بر مبنای آن فعالیت های خود را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: این برنامه راهبردی اهداف، ماموریت ها و چشم اندازهای وزارت ورزش و جوانان را مشخص می کند.

** تدوین 'نظام نامه اخلاق حرفه ای در ورزش کشور'

احمدی گفت: یکی از برنامه های پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای، تدوین یک نظام نامه اخلاقی است تا بر اساس آن تصمیم های لازم اتخاذ شود.

وی افزود: این نظام نامه در دست تدوین است.

** تدوین 'نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور'

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان تدوین نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور را از دیگر برنامه های پژوهشی این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ورزش و جوانان مکلف شده بود این نظام نامه را تدوین و ارایه کند.

احمدی افزود: درسال های گذشته تدوین این نظام نامه اجرایی نشده بود اما با تلاش این وزارتخانه در دوره جدید، به زودی نهایی و نتایج آن اعلام می شود.

** تعیین 6 منطقه پژوهشی

احمدی گفت: به منظور توسعه امر پژوهش در استان ها 6 منطقه پژوهشی در کشور تعیین شده است که هر منطقه مجموعه ای از استان ها را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: همچنین هر استان یک شورای مطالعات راهبردی دارد که نیازهای استانی و منطقه ای حوزه ورزش و جوانان را در بخش پژوهش مدیریت و راهنمایی می کند.

وی ادامه داد: در هر استان فعالیت های پژوهشی متناسب با نیازهای آن استان با همکاری دانشگاه های هر استان اجرا می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
0
0
چند درصد افزایش میشود باحقوق میلیاردی فوتبالیسها برای یک فصل ماهی و روزی وساعتی جند میشود آیاکسی نیست قانون درستی برای ورزشکاران عزیزمان وصف کند که نه سیخی بسوزد نه کبات پس چرا مجلس و دولت و وزیر اقدامی نمیکنند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها