بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۳۳۴
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
رسانه های پایداری دست به کار شدند
این رفتار پر ابهام و عجیب از سوی رئیس جمهور در شرایطی صورت گرفته است که هیچ دستاورد عینی دیپلماتیکی برای معامله با برند «ایران انقلابی» که در پس این تماس تلفنی اتفاق افتاده است . . .

تدبیر24 : گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور با اوباما در حالی که در محافل بین المللی و داخل کشور با استقبال گسترده روبرو شده است مورد انتقاد رسانه های متحجرین قرار گرفته است . در همین زمینه :

رجا نیوز پایگاه جبهه پایداری نوشت:انقلابی بودن پیش‎کش؛ حداقل دیپلمات باشید!

در حالیکه سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و عدم پذیرش ملاقات با باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، رفتار دیپلماتیک آقای روحانی در سفر به نیویورک را در چارچوب تاکتیک «نرمش قهرمانانه» به رفتاری معقول، هوشمندانه و مبتنی بر تامین منافع ملی مردم ایران تبدیل کرده بود، این روند قابل قبول در آخرین دقایق حضور روحانی در امریکا به روند معکوسی مبدل شد تا رئیس جمهور در اقدامی عجیب و بی فایده، با باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، بصورت تلفنی گفت وگو کند.

 

ساعاتی پیش، پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد، در حالیکه رییس جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه برای خروج از نیویورک بوده است، این تماس برقرار شده و طرفین پیرامون مسایل مختلف با یکدیگر گفت وگو کردند.

 

در گزارش سایت دولت آمده است که «در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف بر اراده سیاسی برای حل سریع مساله هسته ای تاکید کرده و زمینه را برای حل موضوعات دیگر و همکاری در مسائل منطقه ای مورد توجه قرار داده و وزرای امور خارجه خود را مامور کردند تا زمینه همکاری های لازم را هر چه زودتر فراهم آورند

 

اما صرف نظر از خطای گفتمانی رئیس جمهور در این اقدام و بی توجهی به مبنای عمیق نظری که امام راحل در تقابل با شیطان بزرگ بنا نهاده اند، این اقدام از نظر حساب و کتاب مادی و عقلایی نیز دستاوردی برای ایران نداشته است.

این رفتار پر ابهام و عجیب از سوی رئیس جمهور در شرایطی صورت گرفته است که هیچ دستاورد عینی دیپلماتیکی برای معامله با برند «ایران انقلابی» که در پس این تماس تلفنی اتفاق افتاده است، برای ایران حاصل نشده و مشخص نیست با کدام توجیه دیپلماتیک و عقلانی، تماسی که مهمترین سرمایه ملت ایران یعنی برند مقاومت، برای آن هزینه شده است، بدون هرگونه آورده خاص برای این ملت، آنهم در هفته دفاع مقدس برقرار شده و اتفاق افتاده است.

قطعا خاطره معامله درّ غلطان و آب نبات در دوره های گذشته و در مساله ای رده پایین تر همچون موضوع هسته ای این نگرانی جدی را به وجود آورده است که آیا با ارزش ترین الماس ملت ایران یعنی سی و سه سال مقاومت و ایستادگی در مقابل شیطان بزرگ با یک ژست و لبخند دیپلماتیک معامله شده است؟ یا اینکه دستاوردهای بزرگ و مهمی به ارزش سی و سه سال مقاومت، سختی و رنج و اهدا صدها هزار شهید با خود به همراه داشته است!؟

به نظر میرسد رئیس جمهور در اولین لحظات حضور در خاک ایران بدون هر گونه درنگ باید پاسخگوی اقدامی باشد که نه در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی و نه در چارچوب محاسبات حداقلی منافع ملی نمی گنجد و از این رفتار ابهام زدایی کند، چرا که از دقایقی پس از انتشار این خبر، موجی از عصبانیت و ابهام همراه با تعجب در میان جریان انقلابی به راه افتاده است

به اصطلاح رسانه خیبر آنلاین! نوشت :آقای روحانی آیا مجوز داشتید؟

رفتار نامناسب روحانی در گفتگوی تلفنی با بالاترین مقام شیطان بزرگ، موجب خشم و عصبانیت نیروهای انقلابی شده است.

براساس این گزارش، علیرغم مواضع خوب و سخنرانی قابل تقدیری که روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل داشت و مورد تقدیر و تشکر ایرانیان قرار گرفت، رفتار عجیب و خارج از مسیر انقلابی وی در آخرین لحظات حضور در نیویورک، موجی از ناراحتی را با خود همراه کرد.

روحانی قبل از سفر به آمریکا بارها از عبارت "اختیار تام دارم" استفاده کرد و محافل سیاسی نیز به جهت حمایت از رییس جمهور برای عزیمت به بزرگترین تجمع سران جهان، سکوت اختیار کردند و از او نپرسیدند که این اختیار تام، چه زمانی به وی داده شد و حد و مرز آن تا کجاست، اما رفتار غیرقابل دفاع وی در تماس تلفنی با اوباما، سوالات و ابهامات بسیاری را ایجاد کرده است.

 


یکی از مهمترین سوالات این است که روحانی براساس کدام دلیل عقلی، به قول خودش دست به اقدامی زد که حاصل جمع آن صفر می شود؟ او باید توضیح دهد که عایدات این گفتگوی تلفنی برای انقلاب اسلامی چیست؟

روحانی در سخنرانی قابل قبولش در مجمع عمومی به صراحت گفته بود که صحبت های اوباما را شنیده و در انتظار اقدام عملی است. اینک باید پاسخ دهد که طی این یکی دو روزه کدام اقدام اساسی را در رفتار آمریکا مشاهده کرده که به جهت آن، تمام ظلم های شیطان بزرگ به ایران عزیز و جمهوری اسلامی را نادیده گرفته و به گفتگو با اوباما روی آورده است؟

روحانی همچنین باید صریح و شفاف بگوید که با توجه به اصل 110 قانون اساسی که سیاست های کلی نظام را از جمله وظایف ولایت مطلقه فقیه می داند، آیا برای چنین اقدامی مجوز قانونی داشته یا خیر؟

اقدام به چنین رفتار نسنجیده ای در هفته دفاع مقدس و آغاز 8 سال جنگ تحمیلی توسط صدام و با حمایت مستقیم آمریکای جنایتکار، دارای چه پیغامی است؟

همچنین، باتوجه به وضعیت کنونی آمریکای جنایتکار در منطقه و جهان اسلام، آیا این گفتگو کمک بیشتری برای خروج سرکرده مستکبرین عالم از منجلابی که در آن مبتلا شده، نبود؟

او باید پاسخ دهد که این اقدام عجولانه براساس کدام تدبیر صورت گرفت و اصولا آیا چنین اقدام پرهزینه ای، ترجمان تازه ای از واژه اعتدال است؟!

با بررسی برخی شواهد و قرائن به راحتی می توان فهمید که برای چنین اقدامی برنامه ریزی قبلی صورت گرفته بود. به عنوان نمونه تنها به یک مورد اشاره می شود و آن هم سخنان رفسنجانی در جلسه جنجالی در روز پنجشنبه حسینیه جماران است که به زعم خود آغاز نصرت و پیروزی مردم را از نیویورک دانسته بود!

آقای روحانی! به همان میزان که سخنان مثبت شما در مجمع عمومی سازمان ملل موجی از نگرانی و عصبانیت را در محافل ضدانقلاب به راه انداخت، از زمان انتشار گفتگوی شما با رییس شیطان بزرگ، صدای هلهله ی آنان به آسمان بلند شده است. ببینید که نوشته اند "اسطوره شیطان بزرگ فروریخت"! ببینید دل چه کسانی را شاد کردید و دل چه کسانی را آزردید.

حسن روحانی باید بداند که امت انقلابی از این اقدام وی کاملا متاسف است و در انتظار پاسخ های قانع کننده ی او و از همه مهمتر، فرمایشات ولی امر مسلمین می ماند.

هرگز مباد که مشخص شود آرمان های انقلاب و امام راحل امام خامنه ای عزیز و خون های مطهر شهدا با منافع کدخدای ساختگی حضرات معامله شده باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۵
bjg
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
3
20
- "ماه تابد و ...... کند"
- زنده باد اعتدال، زنده باد اقتدار، زنده باد عقلانیت، زنده باد روحانی
آلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
2
19
رجانیوز بترس و از این ترس بمیر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
16
مانع پیشرفت ایران اسلامی نشید!
سعید اصفهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
2
11
اگه این خشکه مذهبی ها که آبرویی از دین نگذاشته اند به این حرکات زشتشان ادامه بدن اونوقت ما و مردم جواب محکمی بهشون خواهیم داد. خیلی بی شعور هستند و مردم تحمل این بی شعورها(تندروهای انحرافی) را ندارند.

تندروهای هزینه بردار.
تندروهای بی فایده.
تندروهای بی مصرف.
تندروهای پوچ.
تندروهای نابینا.
تندروهای کج فهم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
ساده این؟ تندرو کجا بوده ؛ بساط بازار سیاهشون (اجناس بنجل چینی و ...) در حال جمع شدنه به تکاپو افتادن!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
2
7
اینا هیچی نیستن !! به قول یه دوستی هر وقت دیدن رجانیوز داره ازشون بد میگه بدونن کارشون درست بوده ..!!!
سملي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
1
6
بريد جمع كنيد بابا شما چكاره مملكت هستيد
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
2
5
پس تقیه چه معنی داره گاهی به خاطر صلاح مملکت و مردم در بلاتشبیه در زمان پیامبر هم چنین کارهایی می شده ---- خشکه مذهب نباشیم.
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
5
3
آمریکا شیطان بزرگ است.
امام خمینی(ره)
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
1
5
امبارزه با آمريكا دستاوردهاي خون شهيدان است و كسي منكر نيست .ولي اين سوال مطرح است كه در دوران جنگ مرگ بر حكومت عراق و جنگ تا رسيدن به كربلا هم از شعارهاي آن دوران بوده حالا چطور از اين شعار سالها است كه عدول كرده ايم ولي نميتوان از شعار مرگ بر آمريكا عدول كنيم.چطور مي توانيم با روسيه كه به لحاظ تاريخي همواره حكومتي متجاوز به حقوق ايران است و در حال حاضر نيز خصومتش با ايران در كاهش حق حاكميت ايران در درياي خزر از 60 درصد به 11 درصد آشكار است، مي توانيم كنار بياييم ولي با آمريكا نمي شود.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
2
6
این تیتر بهتر است
وحشت دشمنان شادی و آسایش مردم ایران
محمد
|
UNITED KINGDOM
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
2
7
خدايا كي از دست اين افراطها راحت ميشيم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
1
1
عشق من روحانی هاشمی خاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
0
0
اینها مثل کادر ... فقط حق دارند یک روزنامه ویک سایت را بخوانند؟؟؟بخاطر همین بسیار خشک م... نه خشک مقدس ؟ خوارج زمان که باشتر سرخ موی ... به انحراف میدوند؟؟؟؟
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
وای خسته شدیم ما از دست این افراطی ها.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها