بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
ایده آموزش جراحی به جراحان در محیط مجازی به عنوان برترین ایده در رویداد ایده بازار مهندسی پزشکی انتخاب و معرفی شد.
تدبیر24:دبیر اجرایی ایده بازار مهندسی پزشکی در مراسم افتتاح این رویداد که چهارشنبه شب برگزار شد، اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان در این رویداد 61 ایده از 20 دانشگاه و شرکت فعال در حوزه مهندسی پزشکی به دبیرخانه ایده بازار ارسال شد که پس از غربالگری، تعداد 45 ایده به مرحله داوری راه یافتند.

بهزاد سیفی افزود: براساس رای هیات داوران، تعداد پنج ایده برای ارائه به صورت شفاهی و 27 ایده برای ارائه در قالب پوستر انتخاب شدند.

پنج ایده برتر شامل آموزش جراحی به جراحان در محیط مجازی، نرم افزار پردازش تصویر آندوسکوپی، تولید دستگاه ادیومتر کلینیکال مبتنی بر نرم افزار، سیستم کنترل قند خون در بخش مراقبت های ویژه و ساخت عینک تعیین و اصلاح کننده شماره چشم به صورت حضوری در ایده بازار مهندسی پزشکی معرفی شدند.



**آموزش جراحی به جراحان در محیط مجازی

'محمدحسین اولیا' صاحب ایده آموزش مجازی جراحان با بیان اینکه بر اساس آمارها سالانه در آمریکا حدود چهار هزار خطا در حین جراحی رخ می دهد، گفت: این خطاها بیشتر ناشی از عدم تجربه کافی جراح است از همین رو، ایده آموزش مجازی جراحی برای جراحان را عنوان کردیم که در آن، آموزش با توجه به سناریوهای مختلفی که در آن پیاده سازی می شود خطاهای جراح را به وی اعلام می کند.

وی امکان اجرای جراحی باز مانند جراحی های باز قلب و مغز را از قابلیت های این روش عنوان کرد که در نمونه های خارجی تنها برای آموزش جراحی محدود طراحی شده است.



نرم افزار پردازش تصویر آندوسکوپی

افشین خدنگی درباره ایده خود اظهار داشت: در نرم افزار پردازش تصویر آندوسکوپی، تصاویر به دست آمده از آندوسکوپی دریافت و با استفاده از روش های فازی اقدام به پردازش تصاویر خواهد شد. در این روش برخلاف نمونه های خارجی پزشک قادر به تشخیص خونریزی و یا وجود پلیپ در دستگاه گوارش خواهد بود.



**تولید دستگاه ادیومتر کلینیکال مبتنی بر نرم افزار

مجید کریمی درخصوص ایده خود توضیح داد: دستگاه ادیومتر کلینیکال مبتنی بر نرم افزار برای تشخیص اختلالات شنوایی طراحی شده است به گونه ای که با استفاده از نرم افزاری که برای این دستگاه پیاده سازی شده است قابل کالیبراسیون با انواع هدفون ها خواهد بود.



**سیستم کنترل قند خون در بخش مراقبت های ویژه

الهام نیکزاد به وجود 10 میلیون نفر مبتلا به دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: افرادی که در بخش 'آی سی یو' ICU بستری هستند نیاز به مونیتورینگ دایمی قند خون دارند از این رو ایده طراحی و ساخت دستگاهی برای اندازه گیری قند خون بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه از طریق سنسور را مطرح کردیم.

به گفته وی این دستگاه مجهز به مخزن انسولین است که در صورت بالا رفتن میزان قند خون بیمار اقدام به رهایش انسولین به بیمار کند و در صورت افت قند نیز سرم قندی که در این دستگاه تعبیه شده است به بیمار تزریق خواهد شد.



**ساخت عینک تعیین و اصلاح کننده شماره چشم

رامین یزدان پرست با بیان اینکه چشم پزشکان برای تعیین نمره چشم از ابزاری به نام 'فریم' استفاده می کنند، گفت: در این طرح اقدام به ارائه 'فریم مولتی پاور' کردیم که مجهز به دو عدسی است که قابلیت 50 عدسی در آن پیش بینی شده است.

به دبیر اجرایی اولین ایده بازار مهندسی پزشکی طرح ایده آموزش مجازی جراحی به جراحان به عنوان ایده برتر این رویداد انتخاب شد.

ایده بازار مهندسی پزشکی به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و علاوه بر پنج ایده برتر که به صورت حضوری ارائه شدند ایده های دیگری مانند برانکارد سازه ای بدون نیاز به بلند کردن بیمار، بسته وسایل قدرت سنج عضلات تمرینی، ساخت دستگاه شستشوی زخم با جت آب پالسی، چشم بند مخصوص بیماری میگرن و سینوزیت، دستگاه تست خزش بافت نرم، ایمپلنت برای درمان ام اس و دارو رسانی با استفاده از نانوساختارها در قالب پوستر معرفی شدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها