بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
‌انتقاد از قانون منع کاربرد واژه «الله» توسط غیرمسلمانان که در مالزی اجرا می شود، سبب جریمه ایستگاه رادیویی «بی.اف.ام» این کشور شد.
تدبیر24:این رادیو به دلیل مصاحبه با «رضا اصلان» نویسنده ایرانی - آمریکایی و استاد دانشگاه کالیفرنیا که در برگیرنده انتقاد از این قانون بود به پرداخت حدود دو هزار و 900 دلار جریمه نقدی محکوم شد.

اصلان در این مصاحبه به موضوع ممنوعیت استفاده از کلمه 'الله' به وسیله غیرمسلمانان در مالزی پرداخت و این قانون را محکوم کرد.

کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی اعلام کرد این ایستگاه رادیویی به دلیل نقض قانون مصوب 1998 و دریافت نکردن مجوز مصاحبه جریمه شده است.

تارنمای مالیزیا اینسایدر اعلام کرد که رادیو 'بی.اف.ام' پیش از این نیز از طرف کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی به دلیل پخش مصاحبه با رهبر اپوزیسیون انور ابراهیم محکوم شده بود.

براساس قانون مصوبه سال 1998 مالزی تهیه کنندگان رادیو موظف به ارائه محتوای برنامه های زنده هستند.

'رضا اصلان' در مصاحبه با ایستگاه رادیو 'بی.اف.ام' مالزی گفته بود مسیحیان خاورمیانه نیز از کلمه الله برای نام یاد خداوند استفاده می کنند و این مساله هیچ تهدیدی برای اسلام محسوب نمی شود. وی همچنین از این تصمیم به عنوان یک تراژدی نام برد.

این ایرانی که کتاب 'هیچ خدایی جز خدا' را نگارش کرده است، گفت که تصمیم دادگاه برای جریمه رادیو بسیار عجیب و غریب است، چرا که الله یک اسم عام برای نام بردن از خداوند است.

وی گفته است: جهان اسلام در برابر قانون ممنوعیت به کار بردن کلمه الله توسط غیر مسلمانان متحیر است.

دادگاه عالی مالزی تیر ماه امسال درخواست تجدیدنظر مسیحیان برای استفاده از کلمه 'الله'را رد کرد و تنش های مذهبی مالزی در این زمینه ادامه یافت.

وزارت کشور مالزی از سال 2007 میلادی از هفته نامه هرالد خواسته بود در مطالب خود از کلمه الله استفاده نکند، اما یک دادگاه ایالتی این کشور در ابتدا این خواسته را مخالف قانون دانست.

مقامات مالایی معتقدند هر دو گروه مسلمانان و مسیحیان الله را پرستش می کنند اما استفاده این کلمه به وسیله مسیحیان می تواند باعث سردرگمی شده و زمینه تغییر دین برخی از مسلمانان را فراهم کند.

به نوشته برخی تارنماها، اصلان 42 ساله و دانش آموخته دکترا از دانشگاه هاروارد که با رادیو مالزی مصاحبه کرده است از مدافعین سر سخت دین اسلام در میزگردهای سیاسی و گفت وگوهای ضد مذهب است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها