بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۳۴۰۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
در نشست مشترک دانشجویان دانشگاه های دولتی و آزاد؛
آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار شرکت کنندگان نشست مشترک دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح گفت: ایشان دارای شخصیتی معتدل و آرام بودند که به خوبی توطئه استعمارگران مبنی بر جدا نگه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی را با تمام وجود احساس کرده بودند.
تدبیر24: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و با حضور جمعی از طلاب حوزه انجام شد، با اشاره به اینکه با شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح، تفکر وحدت حوزه و دانشگاه توسط امام(ره) پایه گذاری شد، افزود: این اقدام وحدت بخش امام(ره) در آن مقطع تاریخی انقلاب، اهمیت فوق العاده ای برای آرامش جامعه داشت و اتحاد و عدم تقابل حوزه و دانشگاه را به ارمغان آورد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: پیوند طلبه و دانشجو آمیختن دین، دانش، بالندگی، تعهد و تخصص را به بار می آورد و در سایه این پیوند، افکار هر دو قشر در جامعه و دانشگاه ترویج می یابد. تقویت روشنفکری دینی از طریق افزایش هم اندیشی و تعامل فکری میان دو نهاد مهم، یعنی حوزه و دانشگاه، از اهداف انقلاب اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ضرورت وحدت در جهان اسلام به ویژه میان شیعه و سنی را مورد تأکید قرار داد و افزود: یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان در 60 کشور مستقل دنیا زندگی می کنند که اگر با هم متحد شوند، قدرت و نفوذ وصف ناشدنی در جهان پیدا می کنند و منشأ تحولات عظیمی خواهند شد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه به اجتماع پرشور مردم در مراسم اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: مانور باشکوه مسلمانان در عراق دنیا را تکان داد و حماسه جاودانه دیگری از سوی دوستداران خاندان اهل بیت(ع) اعم از شیعه و سنی رقم زد که پذیرایی گرم و صمیمانه مردم عراق بر عظمت آن افزود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: این نمونه اتحاد می تواند الگویی برای تمام بخش ها و جوامع و کشورهای اسلامی باشد و نشان داد اگر مسلمانان متحد باشند، به پیروزی های چشمگیری دست خواهند یافت و احمقانه ترین تفکر ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.

هاشمی رفسنجانی تحولات موجود در جامعه را حاصل پافشاری دانشجویان بر روی عقاید خود و ترویج آنان دانست و افزود: حرکت ها و تفکرات دانشجویان در صندوق های رأی تأثیرگذار است.

وی در پاسخ به درد دلها و بیان مشکلات از سوی دانشجویان حاضر در جلسه گفت: منتقدان می توانند آزادانه و منصفانه مسائل و مشکلات را مطرح کنند و اگر رسانه ها و مطبوعات رسالت خود را ایفا نمایند تنش در جامعه کمتر شده و وحدت علاوه بر دانشگاه و حوزه در جامعه بسط یافته و منجر به حل بسیاری از مشکلات خواهد شد.

در ابتدای این دیدار رفیعی، محمودی، حجت الاسلام والمسلمین تقوی، فقیه، قربانی و گرائیلی از فعالان دانشجویی به بیان نظرات و مشکلات خویش در حوزه دانشجویی پرداختند.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
4
2
این ...اگر راست میگوید و به فکر معیشت مردم است چرا خودش رو بازنشسته نمیکنه تا ازقبلش یک جوان به سرکار بیاد .
پاسخ ها
ثمن
| - |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
به همین دلیل که خیلی از ایشان مسن تر هنوز سر کارهاشون ابقاء هستند. ایشان الان تنها حامی و امید مردم توی این زمان هستند. خداوند عمر طولانی و بابرکت به ایشان عطا کند
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
2
3
احسنت آیت الله...
خداوند روح مطهر شهید آیت الله دکتر مفتح را قرین رحمت واسعه ی خویش قرار دهد ان شاء الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
2
1
سلام بر هاشمی عزیز
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
2
این درخواست دکتر مفتح از مردم فراموش شدنی نیست که ، از مردم انتظار دارم که در باره من منهای لباسم قضاوت کنند . روحش شاد .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها