بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۳۴۱۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
سایت خبرنامه دانشجویان ایران نوشت:
اگر قبلا مردان سیبیل کلفت با کت و شلوارهای یکدست و موهای فرفری «نعره» می‌کشیدند این روزها خانم‌ها و آقایانی در برخی دانشگاه‌ها هستند که لباس‌های شیک و به‌روزی هم می‌پوشند و حریف طلب می‌کنند.
تدبیر24: منتقدین - روانشناسی مخالفان شریعتمداری نتایج قابل تاملی درباره آنها به دست خواهد داد. افرادی که با هریک جمله ای که شریعتمداری به زبان می آورد، بیش تر توهین می کردند. اگرچه رفتارهای این گروه مسبوق به سابقه است، اما آنقدر زننده بود که حتی سید حسن خمینی که منطقا و طبیعتا در حوزه نظر، اختلاف ۱۸۰ درجه ای با شریعتمداری دارد، نیز به آن واکنش نشان داد.

مراسم شریعتمداری در دانشگاه تهران-آذر ۹۳





سید حسن خمینی شب گذشته در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش گفت: این روزها مشاهده می کنیم که در دانشگاه ها جلسات افراد را برهم می زنند و این کار بسیار غلط است؛ هرکسی از هر گروهی باید صحبت های خود را مطرح کند؛ مخالفان می خواهند در جلسه حضور داشته باشند و اگر نمی خواهند در جلسه شرکت نکنند.

تصاویر هوچی گری و حمله بی دلیل به یک سخنران و تحمل اعضای انجمن تهران از سوی شریعتمداری ، کامنت های تامل برانگیز مخاطبان را در پی داشت. در یکی از سایت های اصلاح طلب پیامی با این محتوا به اشتراک گذاشته شده است: «کاش رییس جمهور از شریعتمداری یاد بگیرد»، یکی دیگر به بیانی طنز نوشته است:«داعش مسئولیت حمله به شریعتمداری را به عهده گرفت» و ...

دانشجویان شعار دهنده در حالی به راحتی وارد سالن برنامه ی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و سخنرانی مدیر مسئول کیهان شدند و آن را برهم زدند، که حتی در روز ۱۶ آذر به خبرنگاران نیز رحم نکردند و با حرکاتی زشت آنها را به بیرون از سالن پرتاب کردند. سالنی که در آن مصطفی معین و علی مطهری هرچه می خواستند گفتند و هیچ کس به انها حمله ور نشد یا حتی کوچکترین انتقادی به به آنها نکرد. «تریبون یکطرفه» که منش «آزادی بیان» را خوار کرد.

چماق به دستان ۱۸ تیر ۷۸ -۱۷ سال قبل






حالا ۱۷ سال از دوم خرداد می گذرد. رفتارهای اینچنینی بی سابقه نیستند. خاطرات دانشجویی اعضای تشکلهای مسلمان را که ورق بزنیم؛ مراعات نظیر چماق، حمله، برهم زدن نشست، بیرون انداختن دانشجویان، حمله به رییس جمهور، آتش زدن عکس بالاترین مقام اجرایی کشور، شکستن شیشه های دانشگاه و قس علی هذا را زیاد به خاطر می آوریم. «چماق اصلاحات» برای دیروز امروز نیست، بعد از ۱۸ تیر ۷۸ ، ۱۷ سال است که «آشوب» کلیدواژه تحرکات جریان مشخص و معین در وزارت علوم است. همان حلقه ای که ۱۸ تیر را رقم زدند، امروز در وزارت علوم هستند و بسیاری از ناظران مشابهت های اتفاقات اخیر را با مدل برهم زدن برنامه ها در دوران اصلاحات از این منظر می نگرند.

«خبرنامه دانشجویان ایران» با انتشار خاطرات آنهایی که زمانی از فعال ترین اعضای تشکلهای دانشجویی بودند، سابقه «چماق اصلاحات» طی ۱۷ سال بعد از ۱۸ تیر ۷۸ را بازخوانی می کند:

مسعود فروغی درباره «آشوب» و چیزهایی که به چشم خود دیده است، می نویسد:

قدیم‌تر ها برای «آشوب» درست کردن می‌رفتند در مناطق خاصی از شهر٬ سراغ برخی چهره‌های خاص تا از آنها بخواهند در ازای پول یا هر چیز دیگری وظیفه خطیر «داد و فریاد» زدن و «نعره کشیدن» را برعهده بگیرند!

حالا اما در روزگاری که هزاران چشم از لنز دوربین عکاس‌ها در حال نگاه کردن به صحنه سیاست و جامعه است همان فرمول «بریز خراب کن برنامه‌شون» رو اجرا می‌شود ولی با یک تفاوت بزرگ: اگر قبلا مردان سیبیل کلفت با کت و شلوارهای یکدست و موهای فرفری «نعره» می‌کشیدند این روزها خانم‌ها و آقایانی در برخی دانشگاه‌ها هستند که لباس‌های شیک و به‌روزی هم می‌پوشند و حریف طلب می‌کنند.

یادم هست برای آغاز به کار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان به این دانشگاه رفته بودم٬ آن روز برای همراهی سخنران اصلی برنامه فکر می‌کردم حداکثر مخالفین سیاسی-فرهنگی روح حاکم بر اصالت اصلی انجمن‌های اسلامی می‌آیند و با سوال‌های چالشی برای سخنران هیجان برنامه را زیاد می‌کنند... اما از بدو ورود به سالن به یکباره ۵۰ شاید هم ۶۰ نفر دختر و پسر با تیپ‌های خاص! جوری فحش و ناسزا می‌گفتند که تا چند دقیقه یادم رفت اینجا دانشگاه است!

آن روز آن سخنران جوان و زیرک فحش‌ها را شنید و با احترام پاسخ گفت ولی هنوز در گوش من نعره خانم‌هایی است که برای «آزادی» به مخالفین خودشان بی حرمتی می‌کردند.

یا سال ۸۷ در سلسه جلسات نقد عملکرد مدیریت طولانی آقای جاسبی یک تیم قوی و حرفه‌ای از کارمندان دانشگاه آزاد شرکت می‌کردند و ... یاد و خاطره شعبان بی‌مخ‌ها گرامی باد!

سال ۸۸ وضع بدتر شد... و کمی خنده‌دار... جماعتی بودند که به اسم «مظلومیت» و «ضایع شدن» حقشان چنان به صورت منظم جلسات دانشجویی را بهم می‌زدند که آدم می‌ماند این دوستان دانشجو یا به اسم دانشجو که ادعای «باکلاس بودن» و «مدرن» بودن می‌کردند چگونه اینچنین توانایی دارند.



پرتاپ «کفش» به سوی سخنرانی که «فتنه» را فاش می‌کرد و یا حمله و توهین به دانشجویانی که دروغ «تقلب» را قبول نمی‌کردند یک داستان بلند است... در روزگار «اندروید» و «دنیای دیجیتال» وقتی آدم با پدیده «نعره برای بهم زدن برنامه» مواجه می‌شود بیش از پیش به این واقعیت پی می‌برد که «پیشرفت ظاهری زندگی مدرن هیچ -و تاکید می‌شود هیچ- ربطی به بالا رفتن سطح شعور و معرفت آدم‌ها ندارد»

پشت کردن به سخنرانی که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در حال فاش کردن راز «فتنه گران» بود باز هم تکرار خواهد شد چون جماعتی فقط بلدند «آروغ روشنفکری» بزنند و از مدنیت «غربی شدن» ظاهر و باطن را یاد گرفتند همچنان زیر پرچم انجمن «اسلامی» برای روح «ماکیاول» سینه می‌زنند... .

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
0
10
اعتراض با شناسنامه !!! اتوبوسی که نبودند . شما که با اتوبوس آدم میارید عکس ها و فیلم هاش هم موجوده !!!
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
اون انجمنی ها باید جلوی 4 تا آدم تانک که پای ثابت دانشگاه هستن جور نبود دیوار بدنهای نگهبانان دانشگاه را بکشند که نگهبانها همیشه در چنین برنامه هایی ناپدید میشوند و جلو نمیایند...
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
2
4
هیچ فرقی بین کسانی که سخنرانی خانم هاشمی رفسنجانی رو در دانشگاه آزاد مشهد بهم زدند با کسانی که سخنرانی حسین شریعتمداری بهم زدند وجود نداره! فقط تفاوت اونجاست که در سخنرانی خانم هاشمی چماق دست دوستان و همفکران آقای شریعتمداری بوده.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
7
1
بهتره به دل نگیریم، چون همه ملت میدونن اصلاح طلبها آزادی بیان رو فقط برای خودشون خوب میدونن و بقیه رو آدم حساب نمیکنن. اینها مصداق اون ایه شریفه قران که درباره کسانی است که میگویند ما اصلاح گریم.
پاسخ ها
هادی
| - |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
وقایع اخیر دانشگاهها نشان داده اصلاح طلب و اصولگرا هر دو مثل هم می مانند و از خجالت هم در می آیند و فقط مردم هستند که این وسط قربانی باندبازیهای این دو طیف می شوند و عزیزانشون را از دست می دهند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
4
این کارتون که دور عکس دانشجویان خط کشیدید و اسمشون رو نوشتید یعنی چه؟ دارید به کی آدرس میدید؟ چرا عکس اونایی که سخنرانیهای به قول شما دگراندیشان رو به هم میریزن نمیزنید؟
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
1
3
سلام واقعآ از تدبیر 24 بعید بود.................
زنده باد اصلاحات
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
بی نام جان ظاهرا تدبیر خون نیستیا! اینجا ستون منتقدین هست. یعنی جایی که مخالفان دولت و اصلاحات حرف می زنن. اینجا برای مخالفان هم ارزش قائلند .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها