بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۳۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
نامه بذرپاش بی جواب ماند
نباید فراموش کرد بذرپاش متولد سال 1359 است؛ و احتمالا خودش هم به خوبی می داند اگر محمود احمدی نژاد در سپهر سیاسی ایران بعنوان رئیس جمهور ظهور نمی کرد، شاید امروز او هم در میانه صف جوانان بیکار این مرز و بوم که گاها با مدارج بالای علمی هیچ فرصت شغلی مناسبی عایدشان نشده، ایستاده بود
تدبیر24: محمدرضا عارف در حاشیه مراسمی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان پیرامون نامه اخیر «مهرداد بذرپاش» به وی، پاسخی آغشته به تحقیر داد و گفت: وقت ندارم به این مسایل بپردازم، اما حق هر فردی می دانم که موضع خود را بیان کند.

گفتنی است چند روز قبل معاون دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، طی نامه ای (اینجا) خطاب به عارف! انتقادات ریز و درشتی را نثار دولت کرد و این در حالیست که محمدرضا عارف هیچگونه مسئولیتی در قوه مجریه ندارد و از این رو پاسخ گفتن به ضعف های احتمالی دولتمردان، ارتباطی به وی ندارد.

و در وهله بعد اگر نقد جناب بذرپاش به علت مهم بودن انتخابات مجلس برای عارف بر می گردد؛ پاسخ این مسئله را سال ها قبل امام راحل(ره) فرمودند که "مجلس در راس همه امور است" و لذا ممکن است ریشه تاکید عده ای بر اهمیت انتخابات آتی مجلس؛ ناشی از درک جایگاه حساس قوه مقننه برای حل مسائل مهم کشور باشد.

فارغ از انگیزه نگارش چنین نامه ای خطاب به فردی غیرمسئول؛ نوشتار مهرداد بذرپاش  به قدری سطحی و پوپولیستی بود که برخی به محض دیدن عبارات آن، سریعا ادبیات و سخنرانی های محمود احمدی نژاد در ذهنشان تداعی شد و البته چنین تشابح و احیانا تعلق خاطر گفتمانی با رئیس جمهور سابق آنقدر هم غیر طبیعی نبود؛ چرا که در روزگاری نه چندان دور همین جوان جویای نام، با حکم احمدی نژاد و در شرایطی که فقط 29سال سن داشت، به سمت معاون رئیس جمهور(!) منصوب شد.




نباید فراموش کرد بذرپاش متولد سال 1359 است؛ و احتمالا خودش هم به خوبی می داند اگر محمود احمدی نژاد در سپهر سیاسی ایران بعنوان رئیس جمهور ظهور نمی کرد، شاید امروز  او هم در میانه صف جوانان بیکار این مرز و بوم که گاها با مدارج بالای علمی هیچ فرصت شغلی مناسبی عایدشان نشده، ایستاده بود و به نوعی می توان گفت جوانانی که به یکباره زیر پرچم دولت نهم و دهم وارد عرصه کلان سیاسی شدند، به نوعی در شرایط فعلی یادگاران احمدی نژاد محسوب می شوند.

البته با توجه به نقدهای متعددی که نماینده فعلی تهران پیرامون تعلل دولت در پرداخت وام ازدواج، ارزان شدن قیمت جهانی نفت، بیکاری جوانان و گران شدن نان ابراز داشته، برای بسیاری این سوال مطرح است؛ چرا در دوره ای که دلار 1000 تومانی در دولت گذشته به حدود 4000تومان رسید و نرخ تورم و بیکاری سر به فلک کشید؛ کسی شاهد این وجیزه نویسی ها نبود؟

لذا ترش کردن این جوان جویای نام پیرامون اظهار نظر یکی از فعالان سیاسی در مورد اهمیت انتخابات آتی مجلس؛ شائبه دلبستگی عمیق به کرسی نمایندگی و هراس از نتیجه انتخابات آتی مجلس را تداعی می کند که البته بروز چنین رفتارهای ناپخته ای، با درنظر داشتن شرایط سنی افراد قابل درک است.


منبع: ناطقان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
0
0
مردم فهیم تهران شما را بخدا در انتخابات مجلس دقت کنید نماینده ای به مجلس بفرستید که نماینده شما باشد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها