بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۴۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
مدیرعامل استقلال با اعلام حمایت از وزیر ورزش و امیررضا خادم گفت که مشکلات فعلی این باشگاه مربوط به دوره فعلی نیست و در سال های گذشته مشکلاتی ایجاد شده که کماکان بخشی از آنها وجود دارد.
تدبیر24:بهرام افشارزاده افزود: باعث تعجب است که امروز کسانی از وزیر ورزش و جوانان و امیررضا خادم معاون پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان انتقاد می کنند که خود روزگاری مسبب بوجود آمدن مشکلات در فوتبال بوده اند. اما آنچه که امروز این دو باشگاه را به این روز انداخته است، گران شدن بیش از حد قیمت بازیکنان و سو مدیریت است.

مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید.



سووال: خصوصی سازی استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟

جواب: جلسه خوبی با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس به همراه نمایندگان وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و دادگستری برگزار و مقرر شد که هرچه سریعتر صورت های مالی را امضا کنیم.

بنا به تکلیف مجمع ضمن امضای صورت های مالی، نظرات و ایراداتی که نسبت به این صورت ها داشتیم را اعلام کردیم.

به عنوان مدیرعامل استقلال و کارشناس امور ورزشی توصیه می کنم که نباید در خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس، کیفیت را فدای سرعت کرد.

به طور قطع خصوصی سازی دو باشگاه باید انجام شود اما نباید در این کار عجله کرد و امیدوارم نهادهای ذیربط با رعایت قوانین و در نظر گرفتن مصلحت فوتبال و هواداران دو تیم، تصمیم گیری کنند.



سووال: عده ای معتقدند که وزارت ورزش و شخص امیررضا خادم در مشکلات فعلی استقلال و پرسپولیس نقش دارند و آنها هیات مدیره مناسبی برای دو باشگاه در نظر نگرفتند. آیا با این موضوع موافق هستید؟

جواب: از برخی صحبت ها تعجب می کنم و شاهد تحریف قسمتی از تاریخ ورزش هستیم و با وجود حضور 40 ساله در ورزش، شنیدن این بحث ها جالب است.

بی پولی استقلال و پرسپولیس مختص به امروز و دیروز نیست. از دهه 60 که می گفتند استقلال در صندوق عقب ماشین «کردنوری» و پرسپولیس هم در صندوق عقب ماشین «علی پروین» قرار دارد، مشکل بی پولی در این باشگاه وجود داشته است.

امروز کسانی از وزیر و خادم انتقاد می کنند خود روزگاری مسبب بوجود آمدن مشکلات در فوتبال بوده اند. اما آنچه که امروز این دو باشگاه را به این روز انداخته گران شدن بیش از حد قیمت بازیکنان و سو مدیریت است.

در مورد تصمیمات وزارت ورزش و جوانان هم باید بگویم که شاید در پرسپولیس مشکلاتی وجود داشته باشد اما نباید این مسائل را تقصیر وزیر ورزش و جوانان دانست.

مشکلات پرسپولیس در استقلال هم وجود داشت اما من سعی کردم در آرامش مشکلات را حل کنم که به لطف خدا، حمایت اعضای هیات مدیره و تلاش همکاران در مجموعه باشگاه توانستیم آرامشی نسبی در استقلال برقرار کنیم.

اعتقاد دارم که وزارت ورزش و جوانان در بحث هیات مدیره ها می توانست بهتر عمل کند، اما مدل در نظر گرفته شده خوب بود.

امیررضا خادم قهرمان ملی است و نباید بنا به مصلحت شخصی امثال خادم ها که سرمایه ورزش کشور هستند را تخریب کنیم. یادمان نرود تخریب امثال خادم که یک قهرمان تحصیلکرده بوده چیزی جز سرمایه سوزی نبوده و مانند بریدن شاخه ای است که خود روی آن نشسته ایم و باید منصفانه نقد کنیم.



سووال: درباره بحث کمیته نقل و انتقالات که زیر نظر نظری جویباری انجام می شود، توضیح دهید. برخی رسانه ها تلاش دارند تا اینگونه نشان دهند که میان کمیته و جویباری اختلافی عمیق وجود دارد.

جواب: به هیچ وجه اختلافی وجود ندارد. این کمیته را در نیم فصل اول هم داشتیم و شایعات برای تخریب استقلال است. در هر مجموعه ای اختلاف نظر و اختلاف سلیقه وجود دارد که من آن را کتمان نمی کنم. کمیته سه نفره هیات مدیره به عنوان ناظر برعملکرد باشگاه در نقل و انتقالات و به عنوان بازوی مشورتی سرمربی، در جلساتی با قلعه نویی، نقطه نظرات خود را درباره نقل و انتقالات در میان گذاشتند.

اما سرمربی تیم تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود. چرا که او باید پاسخگوی نتایج و عملکرد تیم باشد.

مساله بعدی هم این است که بعد از قطعی شدن لیست از سوی سرمربی، باشگاه برای مذاکره با بازیکنان وارد عمل می شود و این وظیفه در استقلال بر عهده معاون ورزشی (نظری جویباری) است.



سووال: آخرین وضعیت نقل و انتقالات باشگاه استقلال به چه ترتیب است؟

جواب: در حال مذاکره با تعدادی از بازیکنان و باشگاه ها با رعایت آداب حرفه ای هستیم.

برای جذب بازیکنانی که با باشگاه خود قرار داد دارند، تنها با باشگاه شان مذاکره می کنیم. اما متاسفانه برخی باشگاه ها بدون رعایت اصول حرفه ای با بازیکنی که با ما قرارداد دارد، مذاکره و بدون نامه نگاری با استقلال وارد پروسه جذب او می شوند.

به هرحال من به همه همکارانم هم گفته ام که اصول حرفه ای را رعایت کنند و زمانی یک بازیکن برای ما جذب شده تلقی می شود که در هیات فوتبال قراردادش را ثبت کند و سپس از طریق سایت باشگاه آن را به صورت رسمی اعلام می کنیم.



سووال: این روزها شایعات زیادی مبنی بر جدایی ملی پوشان از استقلال مطرح است که در این راستا برخی علیه ملی پوشان شعار داده اند.

جواب: نام استقلال از هر نامی بزرگتر است و علاقمند به حفظ بازیکنی که میل به حضور نداشته باشد، نیستیم.

کم کاری ملی پوشان استقلال را قبول ندارم اما باید بپذیریم که مقایسه عملکرد نیم فصل ملی پوشان با مدت مشابه سال گذشته این را نشان می دهد که آنها نسبت به گذشته خودشان تغییر محسوسی داشته اند. این برای هواداران، مربیان، کارشناسان و حتی خود بازیکنان ملموس و غیرقابل کتمان است.

اجازه بی حرمتی به ملی پوشان و دیگر بازیکنان که مثل فرزندانم هستند را نمی دهم. باید یادبگیریم که راه انتقاد کردن، فحاشی و بی احترامی نیست.

فضای گفت وگو و درست انتقاد کردن را باید در ورزش نهادینه کرد و انتقادی که منجر به تخریب شود، به نفع ورزش کشور نیست.



سووال: آیا جدایی تعدادی از ملی پوشان از استقلال صحت دارد؟

جواب: تمامی بازیکنان با باشگاه قرارداد دوساله دارند و اختیار جدایی آنها در اختیار باشگاه است.

اما هرکسی که علاقه ای به ماندن ندارد، با ارائه پیشنهاد و تامین منافع باشگاه، می تواند از تیم جدا شود.



سووال: لیست خروجی استقلال را چه کسانی تشکیل می دهند؟

جواب: در مورد لیست خروجی ها پس از جذب قطعی بازیکنان، این لیست مشخص می شود.



سووال: وضعیت تیموریان به چه شکلی است؟

جواب: علاقمند به حفظ تیموریان هستیم اما او تمایلی به ماندن در استقلال ندارد و نظرش محترم است.

منتظریم که باشگاه ها درخواستشان را برای جذب او اعلام کنند و پس از مکاتبات معمول تصمیمی که به نفع باشگاه و بازیکن باشد را اتخاذ می کنیم.



سووال: درحال حاضر مسوول اصلی نقل و انتقالات استقلال کیست؟

جواب: تمامی امور نقل و انتقالات توسط علی نظری جویباری و با نظارت کمیته سه نفره نقل و انتقالات و در نهایت زیر نظر مستقیم من انجام می شود.



سووال: ماجرای سفر یک ماهه شما به آمریکا و کانادا صحت دارد؟

جواب: در حال حاضر که در تهران هستم و قرار نیست که به سفر بروم.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها