بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کتاب «ستوده در آسمان ها و زمین» با موضوع زندگی نامه پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر شد.
تدبیر24: این اثر حاصل هشت سال تلاش محمدرضا اصلانی است که با اتکا به منابع معتبر و زندگی نامه پیامبر مکرم اسلام (ص) از پیش از تولد تا هنگام وفات، با نثری داستانی و وفادار بودن به وقایع تاریخی نگارش یافته است.

اصلانی سال گذشته رمان 'آن شمع سرنهاده' را براساس زندگی شهید محمدمهدی عراقی در انتشارات حوزه هنری و کتاب 'امام موسی صدر' را توسط انتشارات مدرسه به چاپ رسانده است.

این کتاب توسط انتشارات 'کتاب ابرار' در 400 صفحه به چاپ رسیده و آماده توزیع در بازار است.

***

براساس گزارش انتشارات سروش، کتاب های ' پیامبری که دوست بچه ها بود' نوشته محمدرضا سرشار، ' لبخندهای ماه' نوشته مرتضی دانشمند و 'قصه ای به شیرینی عسل' نوشته شکوه قاسم نیا برای کودکان، همچنین جلد اول «سیره معصومان» نوشته سیدمحسن امین و 'شعاعی از نیر اعظم'، رهیافتی به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب درباره پیامبر گرامی اسلام(ص) و 'سیره رسول الله(ص) از آغاز تا هجرت' نوشته عباس زریاب خویی با هدف آشنایی با فضائل، رفتار، اخلاق و زندگی پیامبر اسلام(ص) از سوی انتشارات سروش معرفی شدند.

کتاب لبخندهای ماه، مجموعه ای از گفتارها و رفتارهای حضرت محمد (ص) است که لبخند را بر لب ها می نشاند و سرور و شادی را به میهمانی دل می برد.

هدف از مزاح و شوخی های پیامبر (ص) و سایر ائمه (ع) تنها گفتن سخنی طنز آمیز و خنده آور نیست، بلکه گاه زدودن اندوهی از دلی اندوهناک و یا یادآوری نکته ای در باب تربیت، محبت و مانند آن است.

کتاب ' پیامبری که دوست بچه بود' نیز از مجموعه کتاب های کودکان است که داستانی واقعی از زندگی پیامبر اسلام را به زبانی ساده و شیرین روایت می کند و درس های بزرگی را از بزرگواری آن پیامبر بزرگ برای کودکان بازگو می کند.

کتاب ' قصه ای به شیرینی عسل' که جدیدترین چاپ انتشارات سروش است داستان زندگی پیامبر اسلام را از دوره کودکی تا زمان بعثت ایشان با زبانی ساده و قابل فهم برای کودکان بیان می کند.

جلد اول کتاب 'سیره معصومان' مختص سیره پیامبر مکرم اسلام حضرت خاتم الانبیاء(ص) است.

معرفی پیامبر(ص)، مبعث، قرآن کریم، دعوت عمومی قریش، نامه های پیامبر(ص) به سران و پادشاهان جهان، جنگها، غزوات و سریه های پیامبر(ص)، حجه الوداع و پاره ای از خطبه های پیامبر(ص) موضوع جلد اول این اثر است.

' شعاعی از نیر اعظم' نیز نمونه ای از بهترین کتاب هایی است که با گردآوری علمی و محققانه بیانات رهبر معظم انقلاب، به مسائلی چون ویژگی های رسول اکرم (ص) و عصر بعثت، ماجرا و حقیقت بعثت پیامبر، وقایع خاص در تاریخ پیامبر اکرم (ص)، نقش اهل بیت (ع) در نهضت نبوی، انواع تعامل با پیامبر، وظایف مسلمانان نسبت به پیامبر و آموزه های او، رویداد نگاری دوران پیامبری حضرت محمد و پایه گذاری تمدن اسلامی پرداخته است.

کتاب 'سیره رسول الله(ص) از آغاز تا هجرت' نوشته عباس زریاب خویی نیز یک اثر ممتاز تحقیقی است که در آن، بر اساس منابع متقن و معتبر، روایتی منسجم از سیرۀ پیامبر(ص) عرضه شده است.

در این کتاب بی آنکه در دام توجیهات و تأویلات کلامی از وقایع تاریخی بیفتد، تحلیل اسلامی و سازگار با آموزه های مذهبی از سیرۀ نبوی ارائه می دهد و توجه دارد که تحقیق در تاریخ دین و ظهور ادیان از جنس تحقیق در سیاست و اقتصاد و وقایع اجتماعی نیست.

کتاب از عربستان پیش از اسلام شروع می شود و تا سال وفات پیامبر اکرم(ص) را شامل است. این کتاب پاسخگوی نیازهای عصر ما و اجابتی است بر درخواست های فکری و معنوی مردم زمان ما و برای همگان، از عارف و عامی، اطلاعات و تحلیل های سودمندی دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها