بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۳۴۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
ابهام در مديريت اين سه نهاد امدادي كشور از آنجا مطرح مي شود كه در زمان وقوع بحران، سه موضوع ناهماهنگي، نبود امكانات و عدم مهارت كافي نمايان مي شود. نبود مديريت و فرماندهي واحد در . . .
تدبیر24: مهدی آیتی - بطور مشخص سه سازمان امداد و نجات(هلال احمر)، اورژانس(وزارت بهداشت) و آتش نشاني(شهرداري) مسئول امداد و نجات انسانها در زمان وقوع سوانح و حوادث درون شهري و برون شهري و حتي برون مرزي مي باشند.

ابهام در مديريت اين سه نهاد امدادي كشور از آنجا مطرح مي شود كه در زمان وقوع بحران، سه موضوع ناهماهنگي، نبود امكانات و عدم مهارت كافي نمايان مي شود. نبود مديريت و فرماندهي واحد در بالاي سر اين سه سازمان از يك سو و مجهز و آماده نبودن نيروها و ابزار لازم از سوي ديگر و حضور و هجوم نيروهاي داوطلب خارج از اين سه سازمان مثل نيروهاي بسيج، مردم و نهادهاي خيريه و غيردولتي از جانب ديگر همه مزيد بر علت شده و كار امداد و نجات را سخت و كند و گاها بي ثمر مي نمايد.

در كشورهاي پيشرفته، امداد و نجات قوي و منسجم پس از سالها تجربه بر چند پايه شكل گرفته است.

اول: فرماندهي قوي و تام الاختيار و متمركز.

دوم: داشتن نيروهاي تكاوري، ماهر و حرفه اي كه دوره هاي آموزشي سخت و فشرده امدادرساني را گذرانده اند.

سوم: داشتن امكانات و تجهيزات لازم و كافي براي اقدام فوري و ضربتي.

اينك با توجه به سه مورد فوق و در كنار آن نقش مهم كمك هاي مردمي و نيروهاي داوطلب مي توان دريافت كه ابهام مديريت و مشكل امدادرساني مطلوب در ايران چيست؟

اگر بخواهيم در كشور و به هنگام وقوع خطرات و بلاياي طبيعي و غيرطبيعي نظير سيل، زلزله، آتش سوزي، جنگ، تصادفات جاده اي، طوفان، برف، رانش زمين، آلودگيهاي محيط زيست، خشكسالي و غيره آمادگي لازم را داشته باشيم بايد پس از سالها تجربه داخلي و تجربه كشورهاي پيشرفته نسبت به تدوين منشوري منسجم و همه جانبه براي امداد و نجات مردم اقدام عاجل بنمائيم.

در حال حاضر وزارت كشور مسئول و فرمانده وضعيت بحراني و وزارت دفاع مسئول پدافند غيرعامل در كشور مي باشد و اين هر دو با ابزار و بازوهايي نظير نيروهاي مردمي و نهادهاي دولتي، مسئول فرماندهي و اقدام فوري و ضربتي در زمان سوانح و حوادث هستند كه متاسفانه بارها در زمان وقوع حوادث، شاهد ناهماهنگي و ناكارآمدي همه اين سازمانها و نهادها در كشور بوده ايم كه اميد است در سالهاي آينده ديگر شاهد آنگونه صحنه ها نباشيم. ان شاالله.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
صداقت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
0
1
عااااالي
درود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
1
مهندس آيتى شنيديم از وقتى رفتين فنى و عمرانى هلال احمر متحول کردين.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها