بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۳۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شب گذشته رسما اعلام کرد که نیروهای این کشور از ابتدای سال میلادی جدید(از کمتر از دو هفته دیگر)، دیگر کاری به کار طالبان افغانستان و 'ملا عمر' رهبر این گروه تروریستی نخواهند داشت.
تدبیر24: 'جان کربی' این مطلب را در یک نشست خبری در واشنگتن اعلام کرد و گفت که از آغاز سال جدید میلادی، ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان تغییر می کند و برخورد با گروه طالبان از دستور کار این نیروها خارج می شود.

آمریکا که بارها پاکستان و برخی دیگر کشورها را به اتخاذ رویکرد دوگانه در برخورد با تروریست ها متهم کرده و مدعی بوده که پاکستان تروریست ها را به 'تروریست های خوب' و 'تروریست های بد' تقسیم کرده است، اکنون خود نیز دچار تناقض گویی درباره طالبان شده است زیرا 13 سال است که مبارزه با گروه های تروریستی و طالبان را برای ادامه حضورش در افغانستان بهانه می کرد و حالا اعلام می کند که دیگر کاری به طالبان و ملا عمر نخواهد داشت.

مقامات آمریکایی بارها پاکستان را متهم کرده اند که این کشور در مبارزه با تروریست ها، بین گروه های تروریستی تمایز قائل می شود و کاری به کار گروه تروریستی 'شبکه حقانی' ندارد.

مقامات عالی پاکستان همواره این اتهام را مردود دانسته و تاکید کرده اند که هیچ تمایزی میان تروریست ها قائل نیست و مبارزه پاکستان علیه تروریسم، همه گروهای تروریستی را شامل می شود.

اظهارات اخیر جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، سوال های زیادی را درباره ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان ایجاد می کند.

براساس امضای قرارداد امنیتی میان واشنگتن و دولت جدید کابل، قرار است حضور نیروهای آمریکا در افغانستان در سال 2015 هم ادامه یابد. حال سوال اینجاست که اگر قرار است این نیروها کاری به کار طالبان و ملاعمر نداشته باشند، پس چه هدفی را از ادامه حضور در این کشور دنبال می کنند؟

این مقام عالی وزارت دفاع آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی در افغانستان تنها درصورتی به تعقیب طالبان خواهند پرداخت که طالبان حمله ای علیه نیروهای آمریکایی مرتکب شوند.

اما مسئله اینجاست که حضور اشغالگرانه نیروهای آمریکایی در افغانستان، یکی از اصلی ترین عواملی است که طالبان را به انجام حملات بیشتر علیه مردم بی گناه افغانستان تحریک می کند و ادامه حضور بیگانگان در این کشور، جز تشدید ناامنی برای مردم آن، ثمری نخواهد داشت.

13 سال از حمله لشکرکشی آمریکا و تعدادی از هم پیمانانش به افغانستان به بهانه جنگ علیه تروریسم و از بین بردن طالبان می گذرد و اکنون وقتی پنتاگون اعلام می کند که نیروهای آمریکا در افغانستان حضور خواهند داشت اما دیگر به تعقیب و مبارزه با طالبان افغانستان به رهبری ملا عمر نخواهند پرداخت، اذعان صریح آمریکا به ناکامی در دستیابی به هدف از بین بردن طالبان و تروریسم در افغانستان محسوب می شود؛ هدفی که از همان ابتدای کار، هدفی ظاهری و فریبکارانه بیش نبود.

همچنین از گفته های جان کربی پیدا است که مبارزه با تروریسم، بهانه ای بیش برای لشکرکشی به افغانستان نبوده است بلکه این اقدام اشغالگرانه و غیرقانونی در راستای اهداف توسعه طلبانه و سلطه جویانه آمریکا صورت گرفته است.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
0
1
یک بام و دو هوا نیست عزیز. اونها خودشون ساختن و تا جایی که بتونن ازشون بهره کشی میکنن و وقتی که تاریخ مصرفشون تمام بشه مثل سایر مهره های سوخته اشان حذفشان میکنند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها