بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
جانشین فرمانده ستادکل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : هر چه توان دفاعی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود موجب ارتقاء تضمین صلح و دوستی خواهد بود.
تدبیر24: امیر سرتیپ 'عبدالرحیم موسوی' صبح پنجشنبه پس از آغاز رزمایش محمد رسول الله (ص) به منطقه رزمایش تاکید کرد: ما کشوری هستیم که به فکر سلطه بر دیگران نیستیم و با سلطه پذیری هم مخالفیم.

وی در خصوص رزمایش محمد رسول الله (ص) که از امروز به مدت شش روز در منطقه ای به وسعت دو میلیون 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10درجه در شمال اقیانوس هند برگزار می شود، گفت: در این رزمایش نیروی دریایی، نیروی زمینی، قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دست به عملیات می زنند.

فرمانده رزمایش محمد رسول الله (ص) گفت: پیام این رزمایش صلح دوستی برای تمام کشورهای منطقه است.

امیر موسوی شعار این رزمایش را 'اقتدار و ارتقاء صلح و دوستی پایدار در سایه وحدت اسلامی و منطقه ای' عنوان کرد و افزود : پیام این رزمایش برای کسانی که در فکرشان سلطه گری وجود دارد این است که باید در اینجا فکر تجاوز را از ذهن خود بیرون کنند و به این آب و خاک نظر سلطه گرانه نداشته باشند.

فرمانده رزمایش محمد رسول الله (ص) ادامه داد: تجربه تاریخی ما به ویژه در دفاع مقدس این واقعیت و اقتدار ایران را نشان داده است.

امیر موسوی صبح امروز در محل قرارگاه دوالفقار در شهرستان جاسک با رمز یا رسول الله (ص) فرمان آغاز رزمایش محمدرسول الله (ص) را صادر کرد.

بنابر اعلام فرمانده رزمایش محمد رسول الله(ص)، این رزمایش بر اساس تهدیدات واقعی و با بکارگیری تجهیزات واقعی توسط قرارگاه «ذوالفقار» طرح ریزی و هدایت می شود.

تمرین رزمی بین نیروها، افزایش توان مقابله با تهدیدات، نمایش اقتدار نیروهای مسلح، انتقال تجربه به فرماندهان جوان و آزمایش تجهیزات و دستاوردهای جدید از جمله اهداف این رزمایش است.

در اولین مرحله رزمایش محمد رسول الله (ص) صبح امروز یگان های نیروی زمینی در قالب طرح های چابک سازی سرعت عمل خود در جابجایی، آماده سازی، ایجاد استحکامات مهندسی و استقرار پاسگاه های فرماندهی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارزیابی می کنند.

پروازهای اطلاعاتی پهپادهای ساخته شده توسط این نیرو و صنایع دفاعی ، اجرای شورهای متعدد ستادی برای هدایت یگانها در وضعیت های غیرمترقبه، شبیه سازی بازی جنگ، استفاده از سامانه های شنود و فناوری های نوین ارتباطی و جنگ الکترونیک و اجرای پرش های چتربازی بخش هایی از مرحله اول رزمایش است که با کارگیری 27 رسته از نیروی زمینی انجام می شود.

این نیرو در منطقه ای به وسعت 43 هزار کیلومتر مربع آغاز کننده این رزمایش خواهد بود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و سخنگوی مرحله زمینی رزمایش گفت: استفاده مطلوب از تجربیات فرماندهان و انتقال آن به جوانان و هدایت بخش هایی از عملیات توسط جوانان بخش هایی از رزمایش نیروی زمینی است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری افزود: گوشه هایی از توانمندی های رزمی و دفاعی ارتش و تعدادی از دستاوردهای خودکفایی نیروی زمینی در صحنه رزم ارائه خواهد شد.

همزمان با مرحله زمینی رزمایش انواع واحد های شناور نیروی دریایی و یگان های پروازی این نیرو به مناطق تعیین شده عزیمت می کنند و سامانه های پدافند هوایی با برد مختلف در مناطق تعیین شده مستقر و تمرین انواع جنگنده های هوایی آغاز می شود.

خبرنگاران اعزامی ایرنا ، فارس ، واحد مرکزی خبر و شبکه خبر این رزمایش را پوشش خبری و تصویری می دهند.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها